Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@23:37:33 GMT

ورود موج بارشی از شمال غرب به کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۵۲۰۹

ورود موج بارشی از شمال غرب به کشور

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده پرداخت.

کبری رفیعی گفت: امروز سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که ابتدا در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و کردستان شاهد بارش خواهیم بود. در مناطق مرتفع و کوهستانی این استان‌ها بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فردا پنجشنبه گستره‌ بارش‌ها علاوه بر شمال غرب، مناطق غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و نیز غرب استان‌های اصفهان، فارس و شمال بوشهر را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مناطق جنوبی کشور این بارش‌ها همراه با رعد و برق خواهد بود. همچنین بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات استان‌هایی که در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی واقع شده اند به شکل برف خواهد بود. در مناطق مرکزی و جنوبی کشور هم بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی را انتظار داریم. آب‌های دریای خزر در روز‌های پنجشنبه و جمعه مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی اذعان داشت: روز شنبه در خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی بارش‌های پراکنده‌ای رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. روز شنبه در سایر مناطق کشورمان جوی آرام خواهیم داشت. از نظر شرایط دمایی روز‌های پنجشنبه و جمعه نیمه شمالی کشور بین هشت تا دوازده درجه کاهش دما را خواهند داشت. اما آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت مثل تهران، اصفهان و مشهد تا اواسط وقت فردا پنجشنبه ادامه پیدا خواهد کرد. اما از اواخر وقت فردا از میزان آلودگی‌ها در این شهر‌ها کاسته خواهد شد.

رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران امروز نیمه ابری و غبارآلود خواهد بود. حداکثر دمای تهران هجده درجه سانتیگراد و حداقل دما نیز امروز به ده درجه بالای صفر رسید که پیش بینی می‌کنیم فردا حدودا به شش یا هفت درجه بالای صفر برسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین کبری رفیعی شمال غرب باد شدید یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین شمال غرب بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین) برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا شنبه (یکم اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان و مناطقی از اصفهان و یزد وقوع رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بنا به این گزارش، بعداز ظهر یکشنبه (۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب به‌تدریج بارش باران در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود؛ همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

امروز (۳۱ فروردین) در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 6082247 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • بارش در دوسوم مناطق کشور با ورود سامانه بارشیِ جدید | چه روزی باران می بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه