Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه حداکثر حجم انتشار اوراق شرکتی دو درصد تولید ناخالص داخلی کشور است، گفت: یکی از راههای رتبه بندی شرکت‌ها سنجش ریسک و بازدهی شرکت‌هاست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قاسم محسنی با بیان اینکه، یکی از روش‌های تامین مالی شرکت‌های بورسی و فرابورسی انتشار اوراق برای جذب نقدینگی است، گفت: شرکتها می‌توانند با رتبه‌بندی و بررسی میزان ریسک و قدرت مالی شرکت بر اساس آن اوراق منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی شرکت‌های بورسی توسط شرکت‌های رتبه‌بندی از نظر ریسک و قدرت مدیریت و مالی بررسی می‌شوند و از یک ستاره تا پنج ستاره رتبه اعتباری دریافت می‌کنند که در کشور ما 10 درصد شرکت‌های بورسی پنج ستاره دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: یک صندوق با درآمد ثابت اگر بازدهی 21 درصد داشته باشد، در بین صندوق‌ها پنج ستاره است اما در مقایسه با صندوق سرمایه‌گذاری در سهام این میزان بازدهی بسیار پایین است، بنابراین رتبه‌بندی در بین هم‌گروه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در آینده همه اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شرکت‌های رتبه بندی می‌شوند. برای اشخاص حقوقی بر اساس رتبه و قدرت مالی می‌توانند اقدام به صدور چک کنند.

محسنی با بیان اینکه هنوز 70 درصد اقتصاد کشور دولتی است گفت: همه فعالان اقتصادی الزاما با دولت و سازمان‌های دولتی سروکار دارند و برای دریافت خدمات حتما باید رتبه‌بندی شوند. همچنین طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال 92 بند ت ماده 6 وزارت صمت موظف شده، هیچ شرکت بدون رتبه بندی اعتباری را برای دریافت خدمات بانکی معرفی نکند.

این  فعال بازار سهام  در مورد انتشار اوراق شرکتی در بازار سرمایه گفت: این رقم در کشور ما در حد 2 درصد تولید ناخالص داخلی و بسیار پایین است در حالی که انتشار اوراق در مالزی 80 درصد، در آمریکا بالای 100 درصد و در برخی کشورهای همسایه بین 40 تا 50 درصد تولید ناخالص داخلی برآورد می‌شود.

محسنی گفت: یکی از راه‌های رتبه بندی اعتباری سنجش ریسک و بازدهی شرکت‌ها است، باید تقارن اطلاعاتی وجود داشته باشد و شرکت‌ها را از نظر ریسک بررسی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درصد تولید ناخالص داخلی رتبه بندی انتشار اوراق شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی ها در مورد روند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: امروز در واقع موعود عرضه سهام این دو باشگاه در تابلوی معاملات شرکت فرابورس ایران بود. با تلاش هایی که همکاران در مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی و شخص وزیر اقتصاد  انجام دادند امروز متقضایان خرید دو باشگاه از طرف  شرکت فرابورس اجازه حضور در رقابت پیدا کردند و 85 درصد سهام  شرکت استقلال ایران توسط کسنرسیوم هایی از هلدینگ صنایع خلیج فارس، پتروشیمی های پارس، بوعلی، شهید تندگویان و بندر امام امروز معامله شد.

وی افزود: قیمت هر سهام پایه این شرکت معادل سه هزار و چهل و شش ریال بود که در سامانه وارد سیستم کردند و کارگزار فروش این سهام که از طرف دولت بود بانک صنعت و معدن بود. این معامله قطعی شد، ارزش کل این معامله معادل دو هزار و هفتصد و سه میلیارد تومان بود.

قامت ادامه داد: برای پرسپولیس هم کنسرسیوم هایی از بانک شهر، ملت، صادرات، تجارت، اقتصاد نوین و رفاه مشترکا درخواست خرید داده بودند که با اخذ مجوزهای لازم شرکت کردند و قیمت هر سهام معادل سه هزار و پانصد و هشتاد ریال ثبت شد. کارگزار فروش این سهام بانک ملی ایران بود و معامله طبق رویه قطعی شد.

معاون خصوصی سازی تاکید کرد: ارزش کل این معامله برای پرسپولیس حدود سه هزار و 200 میلیارد تومان می شود. با توجه به ضرب العجلی که ای اف سی داده مطابق شرایط خرید، خریداران باید فردا ده درصد پول را واریز کنند و قراردادهای واگذاری توسط همه خریداران امضا شود و بعد از پرداخت پول و انعقاد قرارداد تشریفات در سامانه بورس اتفاق می افتد و واگذاری انجام می شود و با این اتفاق مطالبه عمومی به هواداران میلیونی دو باشگاه پاسخ داده می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی
  • با تحریک خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه
  • با تحریک خانوم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه
  • جزئیات تازه از دومین جلسه دادگاه تتلو | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر