Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی تشنه دل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد معدنی استان سمنان، با اشاره به اشتغالزایی بخش معدنی در استان گفت: معادن استان با سرمایه‌گذاری مناسب برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی نبود زیرساخت‌های معدنی مناسب را یکی از مشکلات بخش معدن در این استان سمنان دانست و اضافه کرد: انجام فعالیت‌های معدنی در مقیاس کوچک و خرده‌پا در استان، مستهلک بودن ماشین‌آلات معدنی، کمبود نقدینگی واحدهای صنایع معدنی و بالابودن هزینه‌های اکتشاف و استخراج و بهره‌برداری معادن از دیگر مشکلات بخش معدن در استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان بزرگ‌ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین را در کشور دارد تاکید کرد: استان سمنان را می‌توان پایتخت نمک و گچ ایران و جهان نامید.

تشنه دل با اشاره به جایگاه استان سمنان در تامین گچ و نمک کشور بیان کرد: ۶۰ درصد نمک مورد نیاز کشور و همچنین  ۴۰ درصد از گچ مورد نیاز کشور از معادن استان سمنان تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: استان سمنان با برخورداری از ذخایر غنی و متنوع معدنی و بهره برداری حدود ۴۰ نوع ماده معدنی ، دارای رتبه اول از نظر تولید گچ ، نمک ، سلستین و زئولیت ، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم ، رتبه سوم در تولید زغال سنگ و کرومیت و یکی از سه استان برتر کشور در تولید زغال سنگ است.

وی با بیان اینکه استان سمنان علاوه بر تأمین گچ و نمک در زمینه سایر مواد معدنی نیز صاحب نام است افزود: ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۲۰ درصد کرومیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم کشور از معادن استان سمنان استخراج می‌شود.

بخش صنعت و معدن سهم ۳۵ درصدی از اشتغال استان سمنان دارد.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران توسعه اقتصادی تولید داخلی اشتغال زایی سرمایه گذاری پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی تولید و رونق اشتغال استان سمنان ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران توسعه اقتصادی تولید داخلی اشتغال زایی سرمایه گذاری استان سمنان معادن استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا صنعتگران را در موضوع انرژی و مواد اولیه از طریق تأمین ارز کمک کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استان سمنان ازنظر ظرفیت‌های صنعتی اظهار داشت: استان سمنان یک استان صنعتی و ظرفیت اصلی آن صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: باید روی این ظرفیت تأکید و توجه داشت و طبیعی است وقتی ظرفیتی به این وسعت شکل می‌گیرد مشکلات و زیبایی‌ها و زشتی‌ها مطرح است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این بازدید دریافتم که سمنان یک ظرفیت مهم در کنار پایتخت است و باید تلاش کنیم مشکلات حل شود.

علی‌آبادی گفت: مهم‌ترین مشکلاتی که در بخش صنعت مطرح هست در حوزه زیرساخت هست، زیرساخت آب، برق و به‌طورکلی زیرساخت انرژی از مهم‌ترین مشکلات است.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که با کمک مردم نهضت جهش تولید را محقق کنیم و برنامه اصلی ما این است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه تولید‌کنندگان و صنعتگران پیام مقام معظم رهبری را از ما دولتی‌ها زودتر دریافت کردند و از ما پیشی گرفته و جلوتر هستند و این باعث افتخار است.

علی‌آبادی گفت: تولید مهم است و این دغدغه و اولویت اصلی همه مردم و به‌ویژه مقام معظم رهبری است و باید ارتقا یابد و امروز در بدنه دولت این نیاز لمس شده و همه برای حل مسائل بسیج شدند.

وی افزود: اما مسائل هست و ما باید شعار صنعت دانش‌بنیان صادرات محور را مورد تأکید قرار دهیم و توجه کنیم که این مهم سبب می‌شود تا ارزبری کم و ارزآوری بیشتر را شاهد باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: امروز هم به صنعتگران استان سمنان این قول را دادیم که امسال در موضوع انرژی و مواد اولیه از طریق تأمین ارز به آن‌ها کمک کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب سفر دوم استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده بود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • وجود ۱۹۴ معدن فعال در کردستان
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است