Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران با بیان اینکه سالانه ۲ میلیارد تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می شود، گفت: خدمات آزمایشگاهی در نظام سلامت جایگاه خاصی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا حمزه لو روز چهارشنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، افزود: آزمایشگاه ها خدمات تشخیص، درمان و پیشگیری را به مردم ارائه می دهند و عدم توجه در هزینه های این قیمت ها با حذف ارز، موجب می شود مردم توان پرداخت این خدمات را نداشته باشند و باید سیاست گذاران توجه خاصی به این موضوع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد تعرفه های آزمایشگاهی توسط مردم پرداخت می شود و اگر این تعرفه ها با پوشش بیمه ای نباشد بار مالی برای مردم ایجاد می کند.

حمزه لو تصریح کرد: در همه گیری کرونا بار مراجعات مردم به آزمایشگاه ها بسیار کاهش یافت و با افزایش هزینه ها، مردم هزینه در درمان را کم کرده اند و این باعث می شود سلامت جامعه به خطر بیافتد.

عضو هیأت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران تصریح کرد: مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی وابسته به نرخ ارز هستند و ساختار این مراکز نسبت به خدمات درمانی متفاوت است و نیاز به توجه اساسی دارد.

به گفته حمزه لو، اکنون در تهیه کیت های آزمایشگاهی محدودیت تامین داریم که می تواند آزمایشگاه ها را در ارائه خدمت به مردم دچار مشکل کند.

وی تاکید کرد: آزمایشگاه ها ساختار پیچیده دارند و باید تجهیزات و کیت ها در این مراکز همواره مورد مصرف قرار گیرند تا مردم در ارائه خدمت دچار مشکل نشوند.

سرانه سلامت افزایش یابد
محمد صاحب الزمانی عضو هیأت مدیره انجمن علوم آزمایشگاهی کشور نیز در این زمینه گفت: اکنون سرانه سلام کشور حدود هشت درصد است و در سال‌های اخیر این سرانه نسبت به سایر سرانه های اقتصادی، اجتماعی و غیره خوب دیده نشده است.

وی اظهار داشت: در کشورهای همسایه سرانه سلامت حدود ۱۵ تا ۱۸ درصد و کشورهای در حال توسعه حدود ۲۵ درصد است از دولت می خواهیم در این زمینه راهکار اساسی اتخاذ کند.

به گفته صاحب الزمانی، سرانه سلامت ارتباط مستقیمی با در آمد ناخالص ملی دارد و انتظار می رود سیاست گذاران توجه بیشتری به افزایش سرانه سلامت، تعیین نرخ واقعی آزمایشگاه ها کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی کرونا سرانه سلامت آزمایشگاه ها سرانه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به مصدومیت سالانه ۵۰۰ هزار نفر در تصادفات،‌ گفت: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی 1403 که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) این وزارتخانه برگزار شد، به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره و اظهار کرد: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، 9.4 درصد کاهش فوتی داشته است.

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های 95 و 96 بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز 20 هزار نفر گذشت.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش‌بینانه، 10 درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد