Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد توسعه زیست‌فناوری اقدام به ارائه بسته‌ای ۱۰ ساله به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای تامین نیاز‌های کشور به دارو‌های زیستی، شیمیایی و حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از انجام تحقیقات و با تاکید بر نیازهای کشور اقدام به ارائه بسته‌ای ۱۰ ساله به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای تامین نیاز‌های کشور به دارو‌های زیستی، شیمیایی و حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کار با هدف تامین بازار داخلی با اتکا به توانمندی تخصصی و دانشی جوانان و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری اجرایی می‌شود تا کشور از بازار واردات بی‌نیاز و خودکفا شود. ضرورت این کار در روز‌های بحرانی، چون شیوع بیماری کرونا و اعمال تحریم‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد.

البته این پروژه یکی از طرح‌های معاونت علمی و فناوری برای ارتقای حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی است. از دیگر اقدامات قابل ذکر و شاخص این حوزه طی ماه‌های اخیر می‌توان به «انعقاد قرارداد‌های حمایتی از ۵ طرح در حوزه تولید کیت و تجهیزات، تولید فرآورده بیولوژیک استراتژیک و تاسیس شتاب‌دهنده حوزه کیت‌های تشخیصی انسانی» و «تولید داروی پیشرفته پرکینرا برای درمان روماتیسم کودکان به‌عنوان دومین تولیدکننده این دارو در جهان» اشاره کرد.

یکی از اقلام راهبردی و حیاتی در کشور، دارو و تجهیزات درمانی است. نبود یا کمبود آن‌ها می‌تواند کشور را با بحران‌ها و چالش‌های جدی مواجه کند. تامین آن‌ها از بازار جهانی نیز با، اما و اگر‌های زیادی همراه است و می‌تواند رد مواقع نیاز و بحران دست مدیران کشور را خالی بگذارد. به همین دلیل بهترین و مطمئن‌ترین راه برای پاسخ دادن به این نیازها، اتکا به دارایی‌های فکری و انسانی کشور است.

کاری که زیست‌بوم فناوری و نوآوری به دنبال تحقق و اجرایی شدن آن است. بر همین اساس، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دیگر بازیگران دولتی و تخصصی، در تکاپو است تا در این راه، یاریگر نظام بهداشت و درمان کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری زیستی معاونت علمی بسته حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) اظهار کرد: باید مبتنی بر ظرفیت استان پروژه هوشمندسازی تعریف شود و متناسب با این ظرفیت‌ها پروژه‌ها تقویت و اجرایی شوند.

وی تعریف پروژه‌های یاد شده را مانع از صدور نسخه‌های واحد برای استان‌ها در کشور خواند.

وی مصرف گرا بودن کشور عراق را گامی برای صادرات تولید فناورانه دانست و گفت: کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مولد وضعیت مطلوبی دارد.

عابدی اعلام کرد: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون توت فرنگی و یا معادن ظرفیت‌های مؤثری دارد و نیاز است برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی باتوجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی داشته باشد.

کد خبر 6088055

دیگر خبرها

  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود