Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه طرح تولید محصول گواهی شده در ۱۹ سایت زراعی، باغی در محصولات خیار، گوجه فرنگی، لوبیا سبز، کدوی عمانی، پرتقال و انار در دست اجرا است، اظهار کرد: تاکنون گواهی حد مجاز آلاینده‌ها (ICM) برای ۴ محصول خیار، گوجه فرنگی، لوبیا سبز، کدوی عمانی صادر و نمونه ۱۵ محصول دیگر جهت صدور مجوز به آزمایشگاه ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول تصریح کرد: با فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در بین کشاورزان به منظور تولید محصول سالم و استاندارد، متقاضیان تولید محصول گواهی شده در شهرستان کازرون نسبت به پارسال افزایش چشمگیری یافته است.

رشیدی با بیان اینکه با صدور این مجوز‌ها سالانه بیش از ۵ هزار تن محصول سالم و با کیفیت از مزارع و باغات این شهرستان تولید می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه ریزی و آموزش‌های لازم در خصوص فرآیند تولید محصول سالم به بهره برداران، در آینده‌ای نزدیک محصولات گواهی شده بیشتری را در سبد خرید خانواده‌ها شاهد باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پروانه ICM در محصولات کشاورزی، به زارعان و یا باغدارانی تعلق می‌گیرد که با رعایت اصول مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زا، محصولات تولیدی آن‌ها پس از بررسی آزمایشگاهی بدون باقیمانده سموم و سایر آلاینده‌ها باشد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصول سالم محصولات کشاورزی شهرستان کازرون تولید محصول محصول سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم