Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران جریان صدر عراق در سخنانی گام بعدی این جریان پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور را تبیین کرد.

به گزارش ایسنا، عصام حسین، از رهبران جریان صدر عراق در گفت‌وگو با شفق نیوز با اشاره به گام بعدی این جریان در راستای تشکیل دولت جدید عراق اظهار کرد: مرحله بعدی شاهد ساختار سیاسی جدید است که مورد حمایت و تایید اکثریت ملی یا سیاسی خواهد بود و پس از تایید نتایج انتخابات، دولت به آسانی تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پاسخ‌ها و واکنش‌های مثبتی از سوی احزاب و فراکسیون‌های سیاسی در این زمینه وجود دارد.

عصام حسین ادامه داد: برخی از احزاب سیاسی با ارائه پرونده‌هایی به دیوان عالی فدرال تلاش می‌کنند تا تصویب نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی را مختل کنند یا به تأخیر بیندازند.

این مقام عراقی همچنین گفت: این احزاب درصدد بازی با زمان هستند تا بار دیگر یک دولت توافقی تشکیل شود و ما این موضوع را کاملاً رد می‌کنیم و نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

کمیسیون انتخابات عراق سه‌شنبه در یک نشست خبری به تشریح نتایج نهایی انتخابات پارلمانی پرداخت و میزان مشارکت مردمی را ۴۴ درصد اعلام کرد. براساس نتایج نهایی هیچ تغییری در ترتیب ائتلاف‌های پیروز به وجود نیامده و تنها پنج کرسی تغییر کردند.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات عراق جریان صدر نتایج نهایی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها

جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت آغاز شد و تیم‌های ملی فوتسال تاجیکستان، ایران، تایلند و ازبکستان به نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کردند. برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ بین دو تیم تایلند و تاجیکستان برگزار خواهد شد.

دانلود صوت خبر فوتسال آسیا

کد خبر 747871

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها
  • بازی بعدی تیم ملی فوتسال کِی و با چه تیمی است؟
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه