Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:59:10 GMT

دستگیری شکارچی ۶ قطعه کبک در کامیاران

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۵۵۰۱

دستگیری شکارچی ۶ قطعه کبک در کامیاران

ایسنا/کردستان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران از دستگیری شکارچی غیرمجاز 6 قطعه کبک حین گشت و کنترل شبانه از سوی محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست کامیاران خبر داد.

سامان سیفی امروز(چهارشنبه ۱۰ آذر) اظهار کرد: مامورین اجرایی کامیاران در حین گشت و کنترل منطقه، متوجه صدای شلیک گلوله در منطقه شده و پس از بررسی و جستجو موفق به دستگیری این شکارچی خاطی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این شکارچی متخلف در شب که زمان استراحت اکثر زیستمندان بویژه کبک معمولی می باشد با سلاح شکاری و نورافکن در زیستگاه های مناطق آزاد این شهرستان اقدام به شکار این تعداد کبک کرده بود.

وی اظهارکرد: از این شکارچی، لاشه 6 قطعه کبک، یک سر خرگوش به همراه یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و 47 تیر فشنگ ساچمه و یک عدد نور افکن کشف و ضبط شد که به منظور اعمال مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سیفی تصریح کرد: برای این تخلف 22 میلیون و 500 هزار ریال به جهت ضرر و زیان به محیط زیست از افراد خاطی اخذ شد و از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز با نظر قاضی پرونده به پرداخت جزای نقدی محکوم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری

ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را در خانه‌باغی در ساری کشف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، به امر شناسایی متخلف اقدام کرده و با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی یک قلاده " توله شیر" را که به صورت غیرمجاز در خانه‌باغ  و مخفیگاه متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیرقانونی حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ‌وحش تحویل داده شود.

بر اساس اعلام محیط زیست متخلف در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده و در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد