Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@01:24:25 GMT

رشد ۴۱ درصدی واردات گندم نسبت به پارسال

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۵۵۲۷

رشد ۴۱ درصدی واردات گندم نسبت به پارسال

میزان تخلیه گندم طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۲۱ تُن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۳۲ تُنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۴۱ درصدی داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالا‌های اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۵۱ تُن بود که در قیاس با تخلیه ۱۳ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۷۱ تُنی کالا‌های اساسی طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میزان تخلیه گندم طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۲۱ تُن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۳۲ تُنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۴۱ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۷۶ تُن بود که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۳ هزار و ۲۴۴ تُنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه ذرت طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۵۷ تُن بود که نسبت به تخلیه ۵ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۱۵۱ تُنی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۴ درصدی داشته است.

میزان تخلیه سویا طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۳ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۷۴ تُن بود که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۹۲۱ هزار و ۸۲۵ تُنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشدی معادل ۸۵ درصد را تجربه می‌کند.

میزان تخلیه برنج طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۴ هزار و ۵۰۳ تُن بود که نسبت به تخلیه ۱۷۶ هزار و ۷۶۹ تُنی آن در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی برابر ۷ درصد داشته است.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۸۵۳ هزار و ۴۴۶ تُن بود که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تُنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۷۴ تُن بود که نسبت به تخلیه ۶۸۹ هزار و ۱۴۶ تنی این کالای اساسی در مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۹۳ درصدی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش واردات گندم تخلیه کالاهای اساسی تخلیه روغن در بنادر مدت مشابه سال گذشته مدت مشابه سال ۹۹ میزان تخلیه یک میلیون ۳ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد

طبق اعلام دفتر مقررات صادرات و واردات مقرر شده تا پایان خرداد ماه سال جاری به میزان یک چهارم کل سهمیه سال گذشته مناطق آزاد مطابق فهرست قبلی در سامانه جامع تجارت تخصیص یافته و تقسیم‌بندی سهمیه کل سه ماهه و همچنین سهمیه پوشاک برای هر منطقه به میزان یک چهارم سهمیه سال گذشته توسط دبیرخانه شورایعالی در سامانه ثبت آماری لحاظ شود.

به گزارش ایسنا، نرگس باقری زمردی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به گمرک سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ به مناطق آزاد تجاری-صنعتی را اعلام کرده است.

بر اساس این نامه مقرر شده تا پایان خرداد ماه سال جاری به میزان یک چهارم کل سهمیه سال گذشته مناطق آزاد مطابق فهرست قبلی در سامانه جامع تجارت تخصیص یافته و تقسیم بندی سهمیه کل سه ماهه و همچنین سهمیه پوشاک برای هر منطقه به میزان یک چهارم سهمیه سال گذشته توسط دبیرخانه شورایعالی در سامانه ثبت آماری لحاظ شود.

لازم به ذکر است ثبت آماری برای واردات این اقلام الزامی بوده و با توجه به تغییرات تعرفه‌های جداول کتاب مقررات صادرات و واردات فهرست و سهمیه نهایی حداکثر تا پایان خرداد ماه اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه آهن زاگرس
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی