Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه انگلیسی از افزایش تعداد پناهجویان سعودی در برخی کشورهای غربی به دلیل استبداد رژیم آل سعود خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز انگلیس فاش کرد که تعداد پناهجویان سعودی در غرب به دلیل سرکوب‌گری  و تخلفات رژیم آل سعود و تسلط شدید امنیتی  «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی بر این کشور دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون پنج کشور آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس و آلمان میزبان اکثریت پناهجویان سعودی بوده‌اند.

پناهجویان سعودی از سرنوشت ده‌ها فعال، مدافع حقوق بشر، منتقدان و مبلغانی که توسط رژیم آل سعود بازداشت می‌شوند و تحت انواع شکنجه‌های سرویس‌های امنیتی قرار می‌گیرند، هراس دارند.

اگرچه برخی از شهروندان عربستان از خشونت و سرکوب‌گری رژیم سعودی گریخته‌اند، اما این  رژیم آنها را در خارج از کشور نیز تعقیب می‌کند ، همانطور که در مورد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی اتفاق افتاد.

مردم سعودی از سرکوبگری سیاسی فرار کرده‌اند و این موضوع به روشنی به محمد بن سلمان و کارهایی که او انجام داه، مرتبط است.

تشدید بحران مسکن در عربستان سعودی   ثبت نخستین ابتلا به «امیکرون» در عربستان

طبق آخرین آمار آژانس پناهندگان سازمان ملل، تعداد پناهجویان سعودی در ‌سال 2017 به 2هزار و 392 نفر رسید. 5 کشور اولی که این پناهجویان به آنها می‌روند، عبارتند از: آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس و آلمان. تعداد پناهجویان پس از بهار عربی ‌سال 2011، افزایش یافت، اما بیشترین افزایش تعداد پناهجویان پس از ‌سال 2015، یعنی زمانی بود که محمدبن‌سلمان که آن زمان 29‌سال داشت، ولیعهد پادشاهی عربستان ‌سعودی شد.

«آدام کوگل» محقق دیده‌بان حقوق بشر خاورمیانه در این خصوص اعلام کرده بود: «این افزایش تعداد پناهجویان سعودی  حاکی از شرایط بسته سیاسی و اجتماعی عربستان و حکمرانی محمدبن‌سلمان بود.» در بین سال‌های 2015 تا 2016، تعداد پناهجویان عربستانی تا 52‌درصد افزایش یافت و به یک‌هزار و 936 نفر رسید؛ این درحالی بود که میانگین افزایش سالیانه تعداد پناهجویان، تا پیش از این حدود 13‌درصد بود.

وضعیت پناهندگی برای زنان سعودی اما بسیار متفاوت است. آنها برای مسافرت خارج از کشور نیازمند اجازه از همسرشان، پدرشان و در برخی موارد، پسر بالغشان هستند. بسیاری از این زنان مجرد وقتی به همراه خانواده‌شان از کشور خارج شده بودند، فرار کرده‌اند. با این‌حال، بسیاری از آنها پس از فرار و پناهندگی، تحت فشارهای دولت عربستان و خانواده‌هایشان قرار می‌گیرند و برخی هم به کشور بازگردانده می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بن سلمان اخبار عربستان سعودی بن سلمان اخبار عربستان سعودی تعداد پناهجویان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟