Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی ران ظهر امروز (۱۰ آذرماه) ضمن بیان این مطلب که سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی با نام «اومیکرون» در بین جامعه حمل ‌و نقل دریایی و فعالان این حوزه  نگرانی‌هایی را ایجاد کرده اظهار کرد: بسیاری از کشورها در حال توقف تردهای هوایی و مرزی خود به آفریقای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در راستای اهمیت موضوع و لزوم تدابیر مناسب از سوی جامعه دریایی و بندری برای مقابله با این گونه‌های جهش یافته و خطرناک خاطرنشان کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای شناورهای مسافری و تجاری به شرکت‌های بندری و کشتیرانی ابلاغ شده و به صورت مستمر بر اجرای آنها نظارت می‌شود.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ضمن اشاره به قرنطینه پرسنل تمامی شناورهای تجاری با مبداء کشورهای با ریسک بالا، درخصوص چگونگی کنترل بنادر در مواجهه با گونه جدید ویروس کرونا موسوم به "اومیکرون  Omicron "تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم بین این اداره کل با نهادهای نظارتی بهداشتی استان جهت انجام تست‌های کرونا، قرنطینه شناورها و رعایت مفاد پروتکل‌ها ایجاد شده است.

محمدی کرجی ران در خصوص شناورهایی با مبداء بنادر جنوب آفریقا، تصریح کرد: تمامی شناورهای تجاری با مبداء کشورهای با ریسک بالا براساس پروتکل‌ها در لنگرگاه قرنطینه شده و تا اطمینان از سلامت تمامی کارکنان و تایید مراجع قانونی مرتبط از پهلودهی شناورها در بنادر استان جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری فرآیندهای عملیات دریایی متناسب با وضعیت موجود نیز بیان داشت: اصلاح فرآیند پاس شناورها، کنترل بهداشتی کشتی‌ها و خدمه شناورها و همچنین لغو مجوزهای تردد خدمه کشتی‌های خارجی در بنادر همچنان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه هرمزگان از جمله استان‌هایی است که مراودات تجاری  زیادی با کشورهای آفریقایی دارد یادآور شد: با رعایت پروتکل‌های درنظر گرفته شده از ورود تمامی بیماری‌های نوپدید و بازپدید به بنادر استان هرمزگان جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: ا میکرون بندر شهید رجایی اقدامات کنترلی در بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، زاهدی سفیر تاجکستان در ایران گفت: دورنمای کشور تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خیلی روشن و‌امید بخش است و باور داریم که این بندر یکی از صحنه‌های همکاری دوجانبه ایران و تاجیکستان برای رونق تجارت و حمل ونقل است.

معاون وزیر حمل و‌نقل و‌سفیر تاجیکستان در ایران افزود: درگذشته ما ازتوانمندی‌ها و‌ظرفیت‌های بندرچابهار خیلی شنیده بودیم، اما امروز با سفر به این بندر برای ما مشخص‌شده که چابهار در زمینه سرمایه گذاری، از ظرفیت بالای برخوردار است.

سفیر کشور تاجیکستان در ایران، افزود: سال گذشته ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان سفر کرد که در آن سفر تفاهم نامه همکاری‌هایی برای مراودات تجاری بین دو کشور ایران و تاجیکستان، با محوریت بندر چابهار به امضا رسید که امروز برای اجرایی کردن این تفاهم نامه‌ها ما به بندر چابهار سفر کرده ایم تا ضمن بررسی فرصت‌های تجاری در بندر چابهار، زمینه را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم.

همچین شایسته مرادزاده معاون‌حمل و نقل کشور تاجیکستان در بازدید از بندر شهید بهشتی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که مردمانش با مردم ایران غرابت فرهنگی دارند، یک‌ بندر جدید و‌مفیدی برای رونق تجارتِ دو کشور است که همکاری دوکشور برای کشور تاجیکستان بسیارخوب است.

وی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که در خشکی محصور است، نزدیکترین مسیر برای تجارت کالا است و از مسیر دریا به دیگر نقاط دنیا است.

شایسته مرادزاده بیان کرد: کشور تاجیکستان برای داشتن یک مرکز لجستیکی در بندر چابهار، برنامه ریزی‌هایی پیش بینی کرده است که امیدواریم مفید واقع شود.

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش