Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:01:04 GMT

۱۲۷ مبتلای جدید به کرونا در فارس بستری شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۶۰۸۳

۱۲۷ مبتلای جدید به کرونا در فارس بستری شدند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس رضائیان زاده بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام بستری ۱۲۷ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۴۹ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد، ۱۴۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۴۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۱ هزار و ۵۲۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵ هزار و ۲۱۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۴۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۵۰۰ هزار و ۹۸۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسؤول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۸۹ هزار و ۸۰۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

دکتر رضائیان زاده در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۲۶۹ نفر اعلام کرد.

او مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۸۹۳ هزار و ۶۵۹ دوز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۵۶ هزار و ۷۲۹ دوز نوبت اول و دو میلیون و ۷۳۶ هزار و ۹۳۰ دوز نوبت دوم واکسن بوده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا ویروس در کشورهای آفریقایی توصیه کرد: علی رغم تمهیدات بهداشتی انجام شده، احتمال ورود سویه جدید کرونا ویروس به کشور دور از انتظار نیست، بنابراین ضرورت دارد همشهریان بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس را جدی بگیرند.

دکتر رضائیان زاده تاکید کرد: واکسیناسیون علیه کرونا ویروس در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و دوری از تجمعات، راهکاری مناسب برای پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس است.

کد خبر 5365418

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسن کرونا ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان کرمانشاه واکسن کرونا زلزله خطبه های نماز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا عکس استانها بسیج شیوع کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان