Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر سه روزه رییس وزیر صنعت، معدن و تجارت به دمشق در رسانه های سوریه بازتاب گسترده ای داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سفر سید رضا فاطمی امین به سوریه و دیدارهای وی با نخست وزیر سوریه و وزیر اقتصاد این کشور در راستای دیپلماسی فعال اقتصادی ایران و مناسبات خوب و رو به رشد دو کشور مورد توجه محافل رسانه ای منطقه و بین الملل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صوت السوریا نوشت: محمد سامر الخلیل «وزیر اقتصاد و بازرگانی خارجی سوریه» در پی استقبال از فاطمی امین دیدار هیات ایرانی از سوریه را در چارچوب ادامه همکاری و همبستگی میان دو طرف برای تقویت روابط در زمینه های مختلف دانست.

تلویزیون سوریه نیز در چند نوبت مصاحبه ها و گفتگوهای هیات ایرانی را پوشش داد و اعلام کرد که سفر هیات ایرانی با دیدارهای مهمی در سطح رسمی و همچنین افتتاح دومین نمایشگاه تولیدات ایران در دمشق با مشارکت ۱۶۴ شرکت ایرانی از بخش های مختلف و نیز انتقال تجربیات و توانمندی های فراوان ایران در زمینه‌های متنوعی همراه بود که سوریه به آنها نیاز دارد. همچنین این دیدارها، فرصت بررسی قانون سرمایه گذاری و نیز مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در سوریه را فراهم کرد.

الشرق الاخبار سوریه نیز به پوشش اخبار وزیر صمت کشورمان پرداخت و اعلام کرد: در این سفر رضا فاطمی امین با مقامات سیاسی و بلندپایه سوریه از جمله نخست وزیر سوریه دیدار و ملاقات داشته است.

خبرگزاری سانا، اصلی ترین رسانه سوریه هم تمام نشست های هیات ایرانی را پوشش داد و اعلام کرد: کمیته مشترک صنعتی سوریه و ایران در نشستی به ریاست زیاد صباغ «وزیر صنعت سوریه» و سید رضا فاطمی امین «وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران» تشکیل شد.

گفتنی است در جریان سفر وزیر صمت به دمشق که با همراهی رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، روسای کمیسیون های صنایع و معادن و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از تجار و فعالان اقتصادی کشورمان همراه بود، 4 تفاهم نامه‌ همکار‌ی‌های مشترک میان دو کشور ایران و سوریه نیز به امضای سیدرضا فاطمی امین«وزیر صمت کشورمان» و وزرای سوری رسید. این تفاهم نامه‌ها در زمینه‌های همکاری تجاری، صنعتی و استاندارد می باشند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سوریه اقتصاد ایران رشد رسانه مصاحبه پوشش سرمایه گذاری فرصت های سرمایه صنعت معدن و تجارت تجارت صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ایران و سوریه استاندارد اقتصاد سوریه صنایع و معادن صنعت معدن و تجارت وزیرصمت هیات ایرانی فاطمی امین وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هنرمندان قرآنی بین‌المللی از نمایشگاه بسم‌الله الرحمن الرحیم در قم

 تعدادی از هنرمندان قرآنی از کشور‌های مختلف روز گذشته از نمایشگاه بسم‌الله الرحمن الرحیم موزه فاطمی بازدید کردند.

این هنرمندان از کشور‌های تونس، هند، کویت، بحرین، چین، بوسنی و هرزگوین و چند کشور اسلامی دیگر بودند که به دعوت از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شهر مقدس قم حضور یافته بودند.

گفتنی است نمایشگاه بسم‌الله شامل تعدادی از آثار هنری با خط استاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر کشفی و استاد علی سبطی در سبک‌های نسخ، نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، ثلث، ترکیبی و ذوقی با تذهیب، قطعه‌سازی و نقش رنگ استاد تاکستانی و استاد سید محسن کشفی در منظر علاقه‌مندان قرار داده شده است.

همچنین این گروه هنرمند از بخش‌های دیگر موزه فاطمی از جمله گنجینه قرآن‌های خطی نیز بازدید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق
  • نشست تبیین شعار سال با حضور مشاور رئیس جمهوری در مشهد
  • مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • ستاره ایرانی، پیراهن کشور عربی را پوشید؛ دالاهو ایراندوست کیست؟
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • رسمی | ستاره ایرانی، پیراهن کشور عربی را پوشید | انجام اولین بازی در تیم ملی
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • بازدید هنرمندان قرآنی بین‌المللی از نمایشگاه بسم‌الله الرحمن الرحیم در قم