Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نباید ترکیب و بافت اجتماعی شهرها را به هم بزند؛ چرا که در این صورت به نقض غرض محسوب می‌شود و از هزینه‌های اجتماعی جدید برای دولت ایجاد می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقزوین، محمدمهدی اعلایی بعدازظهر امروز در جلسه شورای تأمین مسکن استان قزوین که در سالن جلسات شهید سپهبد قاسم سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای خانه‌دار شدن خانوارهای ایرانی به ویژه خانوارهای نیازمند از وظایف دولت است که متأسفانه در دولت قبل این موضوع در هر 2 حوزه تولید و سیاست‌گذاری مغفول ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود خانه‌های خالی و عدم تناسب سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن با نیازهای اصلی جامعه را از نقایص حوزه مدیریت مسکن در استان قزوین دانست و اضافه کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم دوباره تولید مسکن برای آحاد مختلف جامعه به ویژه اقشار محروم را در دستور کار خود قرار داده و باقی کار به مدیران برمی‌گردد که چطور بتواننذ این سیاست را به بهترین شکل برای رفع نیاز شهروندان حوزه مأموریتی و مسئولیتی خود پیش ببرند.

اعلایی ادامه داد: تجارب اجرای مسکن مهر هم نشان داد که جاهایی که دقت و درایت در مسیر اجرا بود، ساخت مسکن مهر کام مردم و بهره‌برداران را شیرین کرد و در جاهایی دیگر به دلیل اجرای ضعیف و نامتناسب با اصل طرح و قانون واحدهای مسکن مهر به یک معضل برای دستگاه‌های اجرایی تبدیل شدند. بنابراین تفاوت در مدیریت‌ها سرنوشت اجرای نهضت ملی مسکن را مشخص می‌کند.

وی یادآور شد: بنابراین باید از تجربه اجرای مسکن مهر در اجرای طرح جهش تولید یا نهضت مسکن استفاده کنیم. ضمن اینکه باید ابتکارات و نوآوری‌هایی داشته باشیم که طرح بتواند به نحو احسن پیش برود. ضمن اینکه در این حوزه تلاش می‌کنیم تا با جذب اعتبارات ملی برای ایجاد زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

پول پرقدرت بانکی وارد اجرای طرح نهضت ملی مسکن نشود

رئیس شورای تأمین مسکن استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش فرمانداران را مسئول دقت، سرعت و کیفیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: فرمانداران در جلسه بعدی شورای مسکن گزارش دهند که سطح تعاملات ارکان اجرایی این طرح شامل راه‌وشهرسازی، بنیاد مسکن و بانک‌ها چقدر بوده است.

اعلایی با بیان اینکه اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان قزوین به صورت ستادی پیگیری می‌شود، افزود: بنابراین مدیرکل راه و شهرسازی باید تا جلسه بعد در هر 5 شهرستان دیگر استن قزوین شورای مسکن را با حضور خودشان برگزار کنند و در حوزه‌های شهرستانی به صورتی اجرایی و کاربردی با لحاظ مباحث اجتماعی، اقتصادی و فنی برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نباید ترکیب و بافت اجتماعی شهرها را به هم بزند؛ چرا که در این صورت به نقض غرض محسوب می‌شود و از هزینه‌های اجتماعی جدید برای دولت ایجاد می‌کند.

اعلایی همچنین بر لزوم توجه به موضوع بهره‌وری در مقیاس ساخت در شهرهای بزرگ استان قزوین اشاره کرد و گفت: در ضمن در حوزه طرح نهضت ملی مسکن نباید به سمت پول‌های پرقدرت و داغ یعنی تسهیلات بانکی نباید برویم و باید بتوانیم از روش‌های دیگر استفاده کنیم تا اثرات تورمی آن هم به شدت کنترل شود.

کمبود تولید عامل آشفتگی بازار مسکن در استان قزوین استاستاندار قزوین: کوتاهی مدیران در طرح ملی مسکن را نمی‌پذیریمسیر لاک‌پشتی پیشرفت طرح ملی مسکن در قزوین / 81 میلیارد تومان پول مردم در بانک خوابیده است

راه‌وشهرسازی اعتبار فروش زمین‌های ملی را صرف توسعه زیرساخت‌های مسکن ملی کند

مدیرعامل شرکت ‌آب‌وفاضلاب استان قزوین هم در این جلسه بزرگ‌ترین معضل اجرای طرح‌های اقدام ملی و جهش تولید مسکن را مشخص نبودن اعتبارات تأمین زیرساخت‌های خدماتی مانند آب و برق دانست و گفت: با توجه به اینکه به ازای تغییر کاربری هر قطعه زمین 51 درصد زمین سهم راه و شهرسازی می‌شود، باید با فروش این زمین‌ها هزینه ایجاد زیرساخت‌ها را تأمین کنیم.

داراب بیرنوندی اضافه کرد: امروز برای ایجاد زیرساخت آب و فاضلاب در یک زمین یک هکتاری به حداقل 2 میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم. بنابراین فروش زمین‌های تغییرکاربری داده‌شده و الحاق‌شده به بافت برای تأمین هزینه ایجاد زیرساخت‌های آب هزینه نشود؛ نه اینکه این اعتبارات را به عنوان بودجه برای راه و شهرسازی برداریم و با آنها حقوق و دستمزد پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی باید نگاه بنگاه‌دارانه به حوزه زمین و ملک دولتی را کنار بگذارد و اعتبار حاصل از فروش زمین‌های دولتی و ملی را صرف توسعه زیرساخت‌های طرح‌های مسکن مهر، اقدام ملی و جهش تولید مسکن کند تا ساکنان امروز و آینده واحدهای مسکن دولتی هم از گرفتاری‌های تأمین زیرساخت رها شوند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس اجرای طرح نهضت ملی مسکن ایجاد زیرساخت راه و شهرسازی استان قزوین زیرساخت ها مسکن مهر زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت گناباد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار گناباد گفت: این شهرستان به تازگی به عنوان بهترین و موفق ترین شهرستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از نظر زیربنایی و تکمیل واحدها طی یک سال گذشته در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی اعلام شده است.   رضا نصیری امروز در نشست قرارگاه نهضت ملی مسکن گناباد افزود: ۴۰۰ هکتار زمین طی ۲ سال گذشته برای اجرای این طرح به محدوده مناطق شهری گناباد الحاق شد درحالی که از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۴۰۰ و در مدت ۴۳ سال تنها ۷۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن به محدوده این شهرستان ملحق شده بود.   وی ادامه داد: این شهرستان از نظر جذب تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی هم طی یک سال گذشته رتبه نخست استان خراسان رضوی را کسب کرد.   فرماندار گناباد گفت: ۶۰ هزار میلیارد ریال طرح در بخشهای مختلف عمرانی و تولیدی طی سال جاری در این شهرستان در حال اجراست که در خردادماه امسال و در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار می گیرد.   نصیری از جمله این طرحها را بهره برداری از هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مجموع با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال، طرح توسعه واحدهای تولیدی دیر گداز و پتاس سازان، مصلای امام خمینی (ره) و استخر شنای آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: برای اجرای این طرحها در مجموع ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.   وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: افزایش بی رویه قیمت زمین و مسکن به یکی از دغدغه های مهم مردم این شهرستان طی سنوات اخیر تبدیل شده بود به طوری که این افزایش قیمت از برخی مناطق شهرهای بزرگ مانند مشهد و تهران هم بیشتر بود.   فرماندار گناباد گفت: با اجرای طرح نهضت ملی مسکن بخش مهمی از دغدغه متقاضیان مسکن در شهرستان گناباد کاهش یافت و هم اکنون افزون بر ۶ هزار متقاضی در این شهرستان تایید نهایی شده اند و یا زمین به آنان واگذار شده است و واحدهای آنان در دست ساخت است.   نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان نیز ضمن تاکید بر لزوم توجه به تامین زیرساختهای نهضت ملی مسکن این شهرستان به خصوص تامین آب در کنار احداث واحدهای مسکونی گفت: در خصوص تامین برق این واحدها مشکل خاصی وجود ندارد ولی به مساله تامین آب باید توجه بیشتری شود.   هادی محمدپور افزود: در نشست اخیر با مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی قول مساعد برای ساخت ۲۰ زمین چمن در شهرستانهای گناباد و بجستان اخذ شد و با تامین منابع اعتباری از محل مولدسازی در نیمه دوم امسال روند احداث آنها شروع خواهد شد و تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.   از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کرده اند، شرایط ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید شده است.   از این میزان شرایط ۶ هزار و ۳۵۰ متقاضی تایید نهایی شده و تاکنون زمین چهار هزار و ۴۰۰ واحد در ۱۲ سایت شهرهای گناباد،‌ بیدخت، کاخک و روشناوند تامین شده است.   از مجموع ۹۷۷ متقاضی نهضت ملی مسکن مناطق شهری شهرستان گناباد که به بانکهای عامل معرفی شدند، ۴۳۵ واحد به مرحله انعقاد قرار داد رسیده اند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • معاون استاندار هرمزگان: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل مردم شده است
  • موفقیت گناباد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • موانع و مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن در کردستان برطرف می‌شود
  • شهرک مسکونی کارمندان در البرز احداث می‌شود
  • استاندار البرز: در طرح توسعه سواحل جنوبی مکران حضور می‌یابیم