Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ٢٠١٨ برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای با ایران که مورد تاکید مایک پمپئو، وزیر امورخارجه اش و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل بود یکی از احمقانه‌ترین، ضعیف‌ترین و غیرسازنده ترین تصمیمات امنیت ملی ایالات متحده پس از دوران جنگ سرد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته نیویورک تایمز، موشه یعالون زمان حصول توافق هسته‌ای وزیر جنگ اسرائیل بود و به شدت با این توافق مخالفت کرد، اما او نیز به تازگی در یک سخنرانی گفت: امضای توافق هسته‌ای با ایران یک اقدام بد بود اما تصمیم ترامپ برای خروج از آن با تشویق‌های نتانیاهو، حتی از آن هم بدتر بود. یعالون همچنین این تصمیم را اصلی‌ترین اشتباه در سیاست‌های یک دهه گذشته درقبال ایران دانست.

گادی آیزنکوت که زمان خروج ترامپ از توافق هسته‌ای از فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی بود نیز هفته گذشته به انتقاد از این تصمیم ترامپ پرداخت و گفت: خروج از توافق هسته‌ای موجب شد ایران از تمام محدودیت های هسته‌ای رها شود و برنامه هسته‌ای این کشور را در موقعیت بسیار پیشرفته‌تری قرار داد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: رئیس جمهور ترامپ در حالی از توافق هسته‌ای به دست آمده در زمان باراک اوباما خارج شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی تائید کرد که ایران به توافق پایبند است و طبق برآورد کارشناسان زمان گریز هسته‌ای ایران برای تولید مواد هسته ای مورد نیاز برای ساخت یه بمب یک سال بود، به علاوه این کشور پذیرفته بود که تا ١٥ سال به این محدودیت ها پایبند باشد اما اکنون گفته می شود که این زمان به میزان زیادی کمتر شده است.

نیویورک تایمز همچنین با اشاره به برگزاری چندین دور مذاکره برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) افزود: پس از پنج ماه وقفه در مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای این رایزنی ها روز دوشنبه میان ایران، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان به سرپرستی اتحادیه اروپا در پایتخت اتریش از سرگرفته شد اما آمریکا از اتاقی دیگر در مذاکرات حضور دارد چراکه دیگر عضوی از برجام نیست.

این روزنامه نوشت: اکنون ایران نه تنها خواستار لغو تمامی تحریم های وضع شده علیه این کشور، اعم از هسته ای و حقوق بشر است بلکه از واشنگتن می خواهد که تضمین کند رئیس جمهور آینده آمریکا دوباره این توافق را پاره نخواهد کرد اما باید دید که آیا این خواسته ها محقق می شود یا خیر.

کد خبر 640604 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مایک پمپئو انگلیس ایران و آمریکا آلمان هسته‌ای - مذاکرات روسیه اتحادیه اروپا رژيم صهيونيستى

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی مایک پمپئو انگلیس ایران و آمریکا آلمان هسته ای مذاکرات روسیه اتحادیه اروپا رژيم صهيونيستى نیویورک تایمز توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل شلیک کرد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی، نوشت: ایران در اولین حمله مستقیم خود به (رژیم) اسرائیل، بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سمت آنها پرتاب کرده است.

به گزارش مشرق، در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است: بر اساس بیانیه ارتش (رژیم) اسرائیل، ایران در جریان اولین حمله نظامی مستقیم خود، ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت رژیم اسرائیل پرتاب کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • 7 فیلم برتر تاریخ سینما دربارۀ «آخرالزمان هسته‌ای»
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه پاسخ نظامی به ایران را حذف کرده است
  • ایران در حمله به اسرائیل از سلاح‌های پیشرفته‌ استفاده کرد | روایت نیویورک‌تایمز
  • نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد
  • نیویورک تایمز: ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک شلیک کرد
  • نیویورک تایمز: ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل شلیک کرد
  • ادعای نیویورک تایمز درباره تصمیم ایران برای حمله نظامی
  • ادعای نیویورک تایمز درباره تصمیم ایران برای انتقام