Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@12:45:20 GMT

همکاری جدید طالبان با گمرک ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۶۵۰۲

همکاری جدید طالبان با گمرک ایران

«انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان اعلام کرد که در جلسه کمیسیون اقتصادی طالبان تصمیم گرفته شد تا برای تسهیل تجارت و تسریع امور گمرکی ساعات کاری گمرک‌های افغانستان با ایران و ازبکستان افزایش یابد و در صورت امکان شبانه روزی شود.

وی با اظهار اینکه تصمیم مذکور براساس درخواست ایران و ازبکستان برای افزایش ساعات کاری گمرکات مرزی با افغانستان اتخاذ شد، افزود: توافقات کمیته‌های مشترک ایران و افغانستان درباره چگونگی همکاری‌های دوجانبه نیز توسط هیئت اقتصادی مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سمنگانی، ریاست این نشست را «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان به عهده داشت و در آن درباره قانونمندسازی اداره استاندارد و واردات اقلام وارداتی بویژه نفت و گاز و همچنین جلوگیری از واردات مواد بی‌کیفیت به افغانستان تصمیم گرفته شد.

در این نشست تکمیل کار سدهای  شاه و عروس و کمال خان، تامین شفافیت در روند اجرای مجوز تجاری برای تاجران، فعال نمودن دوباره کمیته تعرفه و تنظیم بهتر تعرفه فصلی بررسی شد.

گفتنی است که در سفر ماه گذشته «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به کابل و دیدار با طالبان، دو طرف برای ایجاد کمیته‌های هفتگانه مشترک همکاری بین ایران و افغانستان توافق کردند./تسنیم

 

منبع: فردا

کلیدواژه: طالبان گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول

بر اساس بخشنامه مدیر کل دفتر واردات به گمرکات اجرایی، تا زمان تهیه و ابلاغ جداول تفصیلی بودجه ۱۴۰۳ وصول عوارض بر مبنای جداول ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به تازگی مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی ضوابط مرتبط با تشریفات گمرکی در سال 1403 مطابق با قانون بودجه را ابلاغ کرده است. بر این اساس تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر اساس جداول سال 1402 اقدام شود.

در این بخشنامه امده است؛ نرخ مالیات بر ارزش افزوده بحز کالاهای خاص 10 درصد محاسبه شود.همچنین واردات آمبولانس از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف می باشد.

در این بخشنامه آمده، حقوق گمرکی تمامی ماشین آلات و تجهیزات ، قطعات ، مواد اولیه و واسطه ای تولیدی از چهار درصد به 2 درصد کاهش می یابد.


 

 اعلام فهرست 14 ردیف درآمدی عوارض قابل وصول شامل عوارض فرهنگی ، لوازم آرایشی ، سیگار و تنباکو ، نوشابه ، خودرو سبک و سنگین ، پسماند ، هلال احمر و گوشت و سبزیجات و .... در ادامه قابل مشاهده است؛

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و نروژ
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان
  • ایران میزبان خوبی برای مهاجرین
  • طالبان: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر حضور مهاجرین افغان را تحمل بکند