Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@09:35:56 GMT

آیا سامانه نهضت ملی مسکن بازگشایی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۶۵۱۸

آیا سامانه نهضت ملی مسکن بازگشایی می‌شود؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در صورتی که سامانه برای ثبت نام تمامی شهرها باز شود، بعد از ثبت نام و پالایش متقاضیان، تعداد متقاضی موثر هر شهر شناسایی می‌شود و این امکان فراهم می‌شود تا همزمان تامین اراضی نسبت به تعداد متقاضیان موثر صورت پذیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه بررسی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور، مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیران عامل شهرهای جدید و دیگر اعضا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی ضمن بررسی وضعیت و روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، نکات حائز اهمیت در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح را بیان داشت و بر استفاده حداکثری از همه پتانسیل‌های موجود خصوصاً شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ساختمان و ارتقا دانش فنی مسکن در سطح کشور تاکید کرد.

علیرضا قاری‌قرآن که به منظور شرکت در جلسه شورای مسکن به تهران سفر کرده بود، در حاشیه این جلسه به تشریح آخرین وضعیت سامانه‌ای و اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان پرداخت.

وی اظهار کرد: در ثبت نام‌های قبلی (طرح اقدام ملی مسکن)، از کل متقاضیان ثبت نام شده در سامانه، حدود ۳۰ درصد آنان واجد شرایط شناخته شدند که از این میزان نیز نزدیک به ۱۲ درصد در سطح کشور واریز وجه داشتند لذا با توجه به تجربه کسب شده پیشنهاد می‌شود که سامانه برای مابقی شهرها که امکان تأمین زمین دارند نیز بازگشایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در بعضی از شهرهای استان با کمبود اراضی دولتی مواجه هستیم گفت: در صورتی که سامانه برای ثبت نام تمامی شهرها باز شود، بعد از ثبت نام و پالایش متقاضیان، تعداد متقاضی مؤثر هر شهر شناسایی می‌شود و این امکان فراهم می‌شود تا همزمان تأمین اراضی نسبت به تعداد متقاضیان مؤثر صورت پذیرد.

قاری قرآن افزود: بدیهی است این موضوع می‌بایست در شهرهایی انجام شود که امکان تأمین زمین به طرق مختلف از جمله الحاق به محدوده و … وجود داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر از ۱۰۹ شهر استان اصفهان برای تعداد ۴۳ شهر تأمین زمین شده که هم اکنون امکان ثبت نام در سامانه برای این شهرها فراهم است و برای ۳۴ شهر دیگر نیز از طریق الحاق به محدوده زمین تأمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به استفاده از ظرفیت بافت فرسوده در طرح نهضت ملی مسکن گفت: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی اینکه ساکنین در بافت فرسوده به صورت تک نفره اقدام به بهسازی و ساخت و ساز کنند جوابگو نخواهد بود لذا نیاز به الگویی است که با اجرای آن برکاتش نصیب عده زیادی شود.

قاری قرآن به پروژه بازآفرینی همت آباد اصفهان به عنوان یک پروژه خاص و ویژه اشاره کرد و گفت: در این پروژه عرصه تحت اختیار ساکنین این منطقه که از محلات مصوب بافت فرسوده است به صورت گروهی تجمیع شده و به بلوک‌های چهار تا پنج طبقه تبدیل می‌شود و اراضی باقیمانده جهت فراهم آوردن خدمات شهری به کار می‌رود لذا این الگو می‌تواند به عنوان یک نمونه عملی در کل کشور توسعه پیدا کند.

کد خبر 539182

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن متقاضیان ثبت نام نهضت ملی مسکن ثبت نام مجرد ها در طرح نهضت ملی مسکن مسکن ساخت مسکن مسکن مهر بازار مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح نهضت ملی مسکن کل راه و شهرسازی استان اصفهان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد سعیدی صبح سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده توسط شرکت مادر تخصصی جهت افتتاح پروژه‌های شهر جدید سهند با حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: در شهر جدید سهند ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن و ۶ عنوان پروژه روبنایی آماده افتتاح شده است.

وی با تشریح پروژه‌های روبنایی قابل افتتاح در شهر جدید سهند، افزود: بهره‌برداری از نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی استان، بهره برداری از مجتمع تجاری باران، کوی ویلایی گلشهر، کنارگذر جنوبی شهر جدید سهند، پروژه تکمیل نواقص پیاده‌روهای شهر سهند و همچنین آسفالت توپکای آزادراه از جمله برنامه‌های افتتاحی خواهد بود.

وی به طرح‌های آماده کلنگ‌زنی این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۵۰۰۰ واحد جدید طرح نهضت ملی مسکن، عملیات اجرایی مسجد بزرگ شهر جدید سهند و ۴ باب مدرسه ۱۲ کلاسه نیز طی روزهای آتی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که تحویل قرارداد قطعات مسکونی طرح جوانی جمعیت و جامعه ایثارگری نیز از جمله برنامه‌های ما خواهد بود.

گفتنی است، جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان با حضور اعضای این شورا و در راستای هماهنگی برای سفر مقام عالی وزارت برگزار شد.

کد خبر 6086048

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه