Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران روز چهارشنبه با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه به دلیل کمبود منابع، بودجه سال آینده شهرداری ها را حذف کرده است، افزود: این امر سبب نگرانی شهرداری ها و شوراهای شهر در سراسر کشور شده که امیدواریم این مهم در هیات دولت اصلاح شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده ردیف ها و تبصره هایی برای اتوبوسرانی، مترو و سایر درآمد هایی که می توانست به شهرداری ها  کمک کند، ارقامی پیش بینی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ که اکنون از طرف سازمان برنامه و بودجه تهیه شده و ابتدا باید در هیات دولت بررسی و سپس در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد ردیف های حمایتی از شهرداری های کشور حذف شده است، هر چند مبنای بودجه ای که به مجلس ارایه می شود همین بودجه پیشنهادی از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری ها از دولت بودجه نمی گیرند، اذعان داشت: به همین سبب ردیف ها، کمک ها و مواردی را در بودجه دولت پیش بینی می کنند که از آن طریق بتوانند بودجه های شهرداری ها  را افزایش دهند.

چمران با بیان اینکه برای خرید اتوبوس و مترو علاوه بر شهرداری ها، دولت هم باید سهم خود را بپردازد، اظهار داشت: شهرداری ها در بحث تامین تجهیزات و زیر ساخت های حمل ونقل عمومی نیاز به کمک های مالی و حمایت های قانونی دارند که بایستی در دولت پیش بینی شود.

وی افزود: حذف ردیف بودجه، همه شهرداران و اعضای شوراهای شهر در کشور را ناراحت کرده است.

چمران گفت: در بودجه مصوب سال آینده موادی که در ارتباط فروش اوراق قرضه بوده عملیاتی شده اما در موارد خرید های خارجی به خصوص خرید واگن هنوز برنامه عملیاتی صورت نگرفته و در حال عقد قرارداد است.

برچسب‌ها شورای شهر کمیسیون بودجه شورای شهر تهران شهرداری تهران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر کمیسیون بودجه شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر کمیسیون بودجه شورای شهر تهران شهرداری تهران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی

مهرداد میرزاییان رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: طی یک ماه نخست امسال بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند و ۹۵۱ عدد کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به فروش رسید.

وی با اشاره به تعداد تردد‌های انجام شده طی یک ماه گذشته اظهار کرد: در بخش ملکی ۲۲۶ هزار و ۲۱۹ مسافر و در بخش خصوصی ۶۹۴ هزار و ۴۳۱ مسافر از ناوگان حمل و نقل استفاده کردند.

بیشتر بخوانید

فروش ۳ هزار کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس در شهرکرد

میرزاییان افزود: افزایش این تعداد مسافر به این دلیل است که ممکن است یک نفر در روز چند بار با اتوبوس‌های خطوط مختلف در شهر سفر انجام داده باشد.

وی اضافه کرد: همچنین طی یک ماه گذشته ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به فروش رسیده است.

میرزاییان ادامه داد: در راستای رفاه حال شهروندان در حال حاضر ۳ هزار کارت بلیت الکترونیکی دیگر خریداری شده که به زودی تحویل سازمان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی