Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه «نقشه ب» آمریکا در مقابل ایران را محکوم کرد.

زاخاروا در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سوال خبرنگار «الجزیره» درباره نقشه ب آمریکا درباره شکست مذاکرات هسته‌ای در وین گفت:‌ «در مورد داستان‌ها و سناریوهایی مانند نقشه ب، معتقدیم که غیرضروری و مخرب بوده و قطعاً به فضای مذاکرات کمکی نکرده و می‌تواند در واقع آن را مسموم کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «امیدواریم تغییرات مثبتی از طرف آمریکایی از جمله رفع تحریم‌ها را شاهد باشیم تا متعاقباً فعالیت‌های هسته‌ای ایران که در پاسخ به این تحریم‌ها افزایش یافته، به حالت قبل برگردد و امید داریم برجام به اجرای کامل بازگردد زیرا جایگزینی معقول و اجرایی برای آن وجود ندارد». 

زاخاروا در ادامه گفت: «نمی‌توانیم از کسانی حمایت کنیم که با حفظ برجام مخالف بوده و به‌دنبال درگیری هستند. این رویکرد ما نیست و از چنین رویکردی حمایت نمی‌کنیم».

این دیپلمات ارشد روس گفت:‌ «اکنون دور جدیدی از مذاکرات برای استقرار مجدد برجام از بیست و نهم نوامبر آغاز شده که تاکنون سازنده بوده است. سازنده بودن آن از سوی ناظران و طرف‌های مذاکره تأیید شده و ما نیز همین نظر را داریم».

او در ادامه توضیح داد بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام، کارگروه‌های مرتبط کار خود را آغاز کرده تا «گام‌های هماهنگ» ایران و آمریکا برای پایبندی به برجام معین شوند.

زاخاروا گفت: «امیدواریم به زودی راه‌حل‌ها و تصمیمات مشخص شوند و هیچ مذاکره‌ای درباره قطعنامه دیگری در وین در جریان نیست. طرف‌ها هدف مشترک بازگشت به برجام در سریع‌ترین زمان ممکن، بدون هیچ کم و زیاد و تضمین تداوم آن در آینده را دنبال می‌کنند.»

ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند اما تا کنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تببین پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در میزگرد اعضای شانگهای

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو ، در پی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، معاون سفیر کشورمان در مسکو، در میزگرد کشورهای عضو پیمان همکاری شانگهای، مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.


حسین ملکی با بیان اینکه پاسخ ایران به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق ، نقض فاحش اصول و قواعد بین‌المللی بود ، گفت : پاسخ تنبیهی ایران به این تجاوز ، منبطق با منشور ملل متحد و نیز قواعد شناخته شده بین‌المللی درباره مصونیت اماکن دیپلماتیک است.
حسین ملکی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه طی هفت ماه گذشته گفت: این رژیم با هدف ایجاد زمینه گسترش جنگ و برون‌رفت از بحران غزه، به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران و دیپلمات‌هایی شد که به دعوت رسمی دولت سوریه در آن کشور حضور داشتند.
وی ادامه داد: این حمله از سوی بسیاری از کشورها محکوم شد و ما در این خصوص به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کردیم؛ اما علی‌رغم خواست دو عضو دائم شورای امنیت روسیه و چین، دولت‌های غربی مانع از صدور حتی یک بیانیه ساده شدند.
ملکی با قدردانی از بیانیه دبیرکل و کشورهای عضو سازمان شانگهای در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق افزود: پس از آنکه آمریکا و کشورهای غربی مانع از صدور قطعنامه و حتی بیانیه‌ای در محکومیت اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی شدند ، جمهوری اسلامی ایران تصمیم به تنبیه رژیم تروریستی اسرائیل گرفت و در قالب دفاع، مجموعه‌ای از حملات را علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم انجام داد که نتایج موفقیت آمیزی داشت.
معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به اینکه اقدام ایران یک پاسخ دفاعی در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی بود، گفت: اکنون این مرحله از نظر ما پایان یافته است، اما اگر رژیم اسرائیل و حامیان غربی آن روند تشدید منازعات را ادامه دهند، ما برای اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود آماده‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با یادآوری عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای از سال گذشته، به زمینه های تقویت همکاری‌ها میان اعضای این سازمان پرداخت و بر آمادگی کشورمان برای اجرای موثر توافقات امضا شده، به ویژه در بخش‌های اقتصادی تصریح کرد.
میزگرد شانگهای به ابتکار سفارت قزاقستان در مسکو و با همکاری وزارت امور خارجه روسیه برگزار شد که طی آن معاونان وزارتخانه های امور خارجه این دو کشور، به همراه سفیران و نمایندگان کشورهای شانگهای در مسکو و جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران سیاسی این حوزه شرکت داشتند و به بررسی چشم انداز توسعه همکاری‌ها، به ویژه در دوران ریاست قزاقستان بر این سازمان پرداختند.

دیگر خبرها

  • پس از عملیات ایران علیه اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و حماس متوقف شده است
  • تببین پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در میزگرد اعضای شانگهای
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • قانون جدید سازمان لیگ؛پالایش فضای مسموم به شرط شجاعت وشفافیت
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت