Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از دیپلمات ها پس از جلسه امروز کمیته اعتبارسنجی سازمان ملل گفتند احتمالی برای حضور نمایندگان طالبان و میانمار به  عنوان اعضای سازمان ملل متحد وجود ندارد.

تلاش  گسترده ای برای جایگزینی نمایندگان دولت جدید میانمار و طالبان برای تکیه زدن به کرسی سازمان ملل در جریان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که این دولت ها موفق شوند نمایندگان خود را به جای نمایندگان قبلی جایگزین کنند گام مهمی برای به رسمیت شناختن از سوی  جامعه جهانی برداشته می شود.

کمیته اعتبارسنجی سازمان ملل متشکل از ۹ عضو است که پیش از آغاز هر اجلاس عمومی این سازمان به پیشنهاد رئیس اجلاس تعیین می شود.

کشورهای سوئد، آمریکا، چین، روسیه، باهاماس، نامیبیا، سیرالئون، بوتان و شیلی  امسال اعضای تشکیل دهنده این کمیته هستند.  

به گفته دیپلمات ها، این کمیته به احتمال زیاد تصمیم گیری درباره نمایندگان طالبان و میانمار را به تعویق خواهد انداخت و حضور نمایندگان فعلی این کشورها در سازمان ملل را تمدید می کند. 

این کمیته گزارش خود را درباره اعتبارسنجی تمامی اعضای سازمان ملل متحد برای پذیرش به  مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش از پایان سال میلادی خواهد فرستاد. 

این کمیته و مجمع سازمان ملل متحد به شکل سنتی هر دو با هم در این مورد تصمیم گیری می کنند و به اجماع می رسند. 

دولت موقت طالبان که از اواسط ماه اوت در افغانستان به قدرت رسیده است سهیل شاهین سخنگوی خود در دوحه را به  عنوان نماینده این کشور به سازمان ملل متحد معرفی کرده است.

 "غلام ایساکزی" نماینده فعلی افغانستان در سازمان ملل که توسط دولت پیشین این کشور منصوب شده بود نیز درخواست ماندن در این سمت را کرده است.

« آنتونی گوتریش » دبیر کل سازمان ملل متحد نیز گفته است اشتیاق طالبان برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین الملل تنها اهرم فشاری است که دیگر کشورها می توانند برای تشکیل دولتی فراگیر و رعایت حقوق بشر به خصوص برای زنان در افغانستان به کار گیرند. 

از سوی دیگر ارتش میانمار نیز که در ماه فوریه با باطل کردن انتخابات، قدرت را در این کشور در دست گرفت « اونگ تهورین » را به عنوان نماینده خود در سازمان ملل متحد معرفی کرده است.

" کی آو موئی تون " نماینده فعلی میانمار در سازمان ملل که از سوی دولت « آنگ سان سوچی » منصوب شده بود نیز درخواست تمدید اعتبارنامه خود  را به عنوان نماینده میانمار داده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان ملل متحد سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در دیدار با نمایندگان کشاورزان دشت رخ و تربت حیدریه و نماینده کشاورزان دشت مشهد_چناران با اشاره به شعار سال جاری و ضرورت مشارکت تشکل‌های کشاورزی گفت: امیدواریم با نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم امسال  الگوی مشارکت در منابع آبی رونق بیشتری بگیرد.

محمدعلی نعمت نژاد افزود: مبنای کار ما در مدیریت منابع آبی، مشارکت بی، چون و چرای تشکل‌های کشاورزی است که بر اساس سند سازگاری با کم آبی در خراسان رضوی دنبال می‌شود.

در ادامه این دیدار نمایندگان کشاورزان جلگه رخ بر پایبندی خود به مدیریت مشارکتی آب تاکید کردند و از مدیران آب منطقه‌ای خواستند با بررسی پیشنهادات آنان درباره تعدیل ۱۵ درصدی پروانه‌های چاه‌های کشاورزی و نحوه جابجایی شارژ سالانه آب، موافقت کنند.

نمایندگان کشاورزان تربت حیدریه و مشهد نیز به بیان نقطه نظرات خود درباره مشکلات کشاورزان پرداختند و در عین حال بر صیانت از منابع آبی و رعایت مقررات تعادل بخشی منابع آبی تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند