Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@11:10:41 GMT

کشف ۶۴ پرنده وحشی در همدان

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۷۱۷۴

کشف ۶۴ پرنده وحشی در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مجید شعبانلو تاکید کرد: بازدید دوره ای و سرزده از پرنده فروشی های شهر همدان در طول سال به صورت مستمر صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: در این راستا طی سه روز گذشته ۲۱ قطعه «سهره طلایی وحشی»، ۲۷ قطعه پرنده «گل بسر» پنج قطعه «سهره زرد»، چهار قطعه «سینه سرخ»، سه قطعه «چرخ ریسک»، سه قطعه «طُرقه» و یک قطعه «بلبل خرما» کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان افزود: این گونه های وحشی توسط صیادان بومی و غیر بومی در مراکز فروش پرندگان و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال عرضه و فروش بود که کشف و ضبط شد.
شعبانلو اظهار داشت: برخی از روی آگاهی و شماری نیز از روی ناآگاهی اقدام به عرضه این نوع پرندگان کرده بودند که به آنها اخطار کتبی داده شد و در صورت تکرار به مرجع قضایی معرفی می شوند.
وی بیان کرد: از بین ۶۴ قطعه پرنده کشف شده ۶۰ قطعه در طبیعت رها سازی شد و چهار قطعه دیگر به علت قیچی کردن پرها توسط صیادان و ناتوانی در پرواز تا رسیدن به شرایط طبیعی، نگهداری و تیمار می شوند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه صیادان پرنده «سهره طلایی» را به علت آواز زیبا و «گل بسر» را به خاطر زیبایی زنده گیری می کنند گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل صید پرندگان، تیم های یگان حفاظت محیط زیست فضای مجازی و پرنده فروشی را به صورت منظم رصد و پایش می کنند./

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پرنده پرنده وحشی پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه‌ریزی ۷۰۰ هزار قطعه‌ای در هفت روزه نخست سال در همدان

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طی هفت روز نخست سال جاری ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

رضا بهراملو در دومین جلسه قرارگاه امنیت غذائی در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه طی هفت روز نخست سال جاری، ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده از تحقق ۱۰۰ درصدی جوجه‌ریزی استان بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این مهم نشان از افزایش تولید گوشت مرغ در استان دارد، افزود: طی ماه‌های اخیر رکورد جوجه‌ریزی در استان شکسته شده است.

بهراملو ضمن اعلام رتبه برتر کشوری در این زمینه، یادآور شد: سهم استان همدان از جوجه‌ریزی کشور معادل ۲.۱ درصد است و بر اساس این سهمیه بندی باید ماهانه ۳۰۲۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی مدون ابلاغی تا این تاریخ ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که معادل صد در صد برنامه ابلاغی است.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی دقیق منطبق با نقشه راه تولیدات کشاورزی استان در ماه‌های آینده طبق جدول زمانبندی جوجه‌ریزی ها انجام خواهد شد و مشکلی در تامین گوشت مرغ استان نخواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در همدان انجام شده است
  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • جوجه‌ریزی ۷۰۰ هزار قطعه‌ای در هفت روزه نخست سال در همدان
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • جان گرفتن دوباره تالاب آق گل ملایر
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی
  • میهمانی ۳۰۰فلامینگو در گاوخونی/ نخستین کلونی‌های جوجه‌آوری ثبت شد