Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی در رابطه با آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به آخرین تصمیماتی که در این زمینه گرفته شده ۲ شرط از این شرایط اصلاح خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ باشگاه خبرنگاران نوشت: محمود محمودزاده در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن گفت: در آغاز اجرای پروژه‌های مسکونی دولت و طرح‌های دولتی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را آغاز کردیم که اراضی این واحد‌ها را وزارت راه وشهرسازی تامین کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر اراضی ۲ میلیون واحد مسکونی از طرح‌های نهضت ملی مسکن را تامین و اعلام کرده ایم که در هیچ شهری که اراضی در آن‌ها تامین نشده ثبت نام انجام نشود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: وزارت راه‌وشهرسازی به تمامی دستگاه‌ها اعلام کرده است که تا پایان دی ماه اراضی خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دهند و این وزارت خانه هم مکلف است تا پایان سال اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی را تامین کند.

محمود زاده گفت: به طور قطع از تجارب طرح‌های قبلی در این طرح استفاده خواهیم کرد و برای تامین زیر ساخت‌های این طرح به وزارت نفت و وزارت نیرو تمامی اطلاعات و نقشه‌های اراضی ارسال می‌شود تا اقدامات لازم برای تامین زیر ساخت‌ها فراهم شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با توجه به آنکه متقاضیان برای ثبت نام در این طرح باید ۴ شرط اصلی داشته باشند، اما با توجه به آخرین تصمیماتی که در این زمینه گرفته شده دو شرط از این شرایط اصلاح خواهد شد.

او ادامه داد: دو شرط از این شروط به وزارت راه و شهرسازی تفویض شده که حتما انجام خواهد شد. ابتدا سابقه سکونت است که برای همه شهر‌های کشور ۵ سال محاسبه نمی‌شود به ویژه افرادی که از شهر‌های بزرگ به شهر‌های کوچک می‌روند زمان به ۲ تا ۳ سال تقلیل خواهد یافت.

محمودزاده گفت: همچنین در خصوص سابقه مالکیت خصوصی نیز بر اساس آیین‌نامه قبل، افراد باید حداقل بیش از ۱۶ سال مالکیت نداشته باشند که این حداکثر به ۵ سال کاهش پیدا می‌کند.

او گفت: افرادی که در سنوات گذشته ملک مسکونی خود را از دست داده و بر اساس آیین‌نامه امکان ثبت‌نام نداشتند بر اساس شرایط جدید امکان بهره‌مندی از طرح‌های حمایتی را پیدا می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی گفت: برای دهک‌های متوسط جامعه تسهیلات بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت واحد مسکونی را در برمی‌گیرد و مابقی آورده متقاضیان است. همچنین آورده متقاضیان در ۵ مرحله به حساب سازندگان واریز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان گفت: نرخ سود تسهیلات ۱۸ درصد است و از سوی شورای پول و اعتبار ابلاغ شده است.

او همچنین گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خالی شناسایی و به این سازمان معرفی شده است. بخش عمده‌ای از آن‌ها مربوط به شخصیت‌های حقوقی افراد و سازمان‌هایی است که چندین خانه خالی دارند.

بیشتر بخوانید: آپارتمان‌های طرح نهضت ملی چند متری است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مسکن بازار مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن بازار مسکن طرح نهضت ملی مسکن واحد مسکونی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به محتوای منتشر شده در خبرگزاری دانشجو اعلام کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، متن کامل جوابیه ارسالی به خبرگزاری دانشجو در زیر آمده است.

جناب آقای هادی قاسمی

مدیر مسئول محترم خبرگزاری دانشجو

با سلام و احترام

     بدین وسیله پیرو انتشار مطلبی در صفحه نخست خبرگزاری دانشجو و سرویس اقتصادی راه و شهرسازی با کد خبر: ۱۱۳۹۴۷۳، تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳  با عنوان "گزارش|آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!"  طبق ماده 23 قانون مطبوعات توضیحات زیر برای انتشار ارسال می شود.

مستدعی است دستور فرمایید، مطالب ارائه شده عینا در همان صفحات و ستون و در تیتر اول با عنوان "ساخت مسکن به دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی رسید" به منظور تنویر افکار عمومی منتشر شود.

ساخت مسکن به نزدیک دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی رسید

خبرگزاری دانشجو با عنوان "گزارش| آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!"  ضمن اعلام دو مطلب " ظرف چند سال اخیر هیچ آمار دقیقی در رابطه با میزان پیشرفت نهضت ملی مسکن ارائه نشده است" و "توانسته است به ریز اطلاعات مرتبط با ساخت مسکن تا پایان دی ماه سال گذشته دسترسی پیدا کند" به اطلاع مخاطبان گرامی می رساند روزانه اخبار متعددی اعم از متن و گزارش تصویری و حتی فیلم با موضوع نهضت ملی مسکن در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس news.mrud.ir منتشر می شود که در تمامی رسانه های رسمی و غیررسمی نیز این محتواها  قابل دریافت است.

فارغ از هزاران محتوای منتشر شده، صرفا برای اثبات عدم رجوع خبرنگار به منبع مستند وزارت راه و شهرسازی در گزارش دهی اقدامات به اطلاع می رسد که آخرین وضعیت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ارائه تفصیلی در سفر هیأت دولت به استان سمنان در جمع خبرنگاران،  در روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -۱۸:۵۶ در گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری با دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی news.mrud.ir/news/۱۶۳۸۹۲)) توسط این وزارتخانه به اطلاع عموم رسیده است.

به عبارتی خبرنگار محترم خبرگزاری دانشجو نه تنها برای دریافت آمار تماسی با مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی نداشته است؛ به پایگاه خبری وزارتخانه نیز مراجعه نکرده و فارغ از همه این موارد، به سرویس راه و شهرسازی خود خبرگزاری دانشجو هم مراجعه نداشته تا  خبر منتشر شده این خبرگزاری با کد خبر: ۱۱۴۱۳۹۸ و تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  (https://snn.ir/fa/news/۱۱۴۱۳۹۸) را که گزارشی از آخرین وضعیت طرح های نهضت ملی مسکن است را ببیند!

با توجه به کم توجهی خبرنگار حتی به مستندات منتشر شده در همان خبرگزاری دانشجو، برای اطلاع مجدد هم وطنان گرامی، آخرین اطلاعات اعلام شده وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در زیر تقدیم می شود.

در دولت سیزدهم تا کنون ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است. از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ واحد مسکونی با واگذاری زمین رایگان در شهرها، طرح جوانی جمعیت و مشمولیت طرح های حایتی به متقاضیان صورت گرفته است.

همچنین ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد مسکونی به صورت واگذاری زمین اجاره ۹۹ ساله و ۷۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی به صورت انبوه سازی در حال اجرا است. ساخت ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی توسط نیروهای مسلح آغاز و ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده آغاز شده است.

بنابر این گزارش ۱۹۸ هزار و ۶۱۵ واحد مسکونی شهری به صورت خودمالکی، ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی روستایی در حال ساخت است.

همچنین از ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش