Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@03:46:09 GMT

وداع جانسوز افغانستانی‌ها با پیکر مطهر شهدای فاطمیون+عکس وفیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۷۴۵۴

وداع جانسوز افغانستانی‌ها با پیکر مطهر شهدای فاطمیون+عکس وفیلم

‍‍‍‍‍‍

مراسم وداع با پیکر مطهر شهیدان غلامرضا جعفری و علی میرزایی از مدافعان حرم فاطمیون با حضور خانواده‌های آنان در معراج شهدای تهران برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم وداعی جانسوز با پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون بعد از گذشت 5 سال از شهادتشان  بعد از ظهر امروز؛ چهارشنبه 10 آذرماه 1400 در معراج شهدای تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیدان غلامرضا جعفری و علی میرزایی هر دو مهاجر افغانستانی و ساکن شهرستان ورامین بودند که در سال 1395 در خانطومان به شهادت رسیدند اما پیکرهای پاکشان در منطقه ماند و 5 سال مفقودالاثر شدند. حالا با بازگشت این پیکرهای مطهر به کشور، خانواده‌های آنان توانستند ساعاتی با عزیزشان دیدار کنند. این وداع طی مراسمی با حضور پدران و مادران، خواهران و برادران، فرزندان و بستگان شهدا برپا بود و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زینت بخش این محفل شهدایی بود.

 

شهید میرزایی هنگام شهادت 21 سال داشت. هنوز ازدواج نکرده بود و حالا برادرهای کوچکش با اشک‌های زلالشان در کنار مادر و پدر بدرقه‌اش می‌کردند. او ساکن پاکدشت بود و وقتی پدر و مادر در افغانستان بودند تصمیم گرفت راهی سوریه شود. اما شهید جعفری، 34 سال داشت و دارای او سه دختر بود. دختران او حالا در وداع با پدر در معراج زبان گرفته‌اند و هر کدام با روش خود با پدر صحبت می‌کنند. غلامرضا در ایران به دنیا آمد و بزرگ شد و خانواده تشکیل داد اما زندگی کردن با شیرینی دخترها را به سوریه رفتن ترجیح نداد و شهادت نصیبش شد.

شاید جانسوزترین صحنه‌های این وداع غم انگیز را مادران این دو شهید مظلوم افغانستانی رقم زدند. مادرانی که وقتی چشمشان به پیکر کفن پوش شده فرزندشان افتاد به لالایی خواندن با گویش زیبای افغانستانی پرداختند و پیکر را در آغوش گرفتند.

 

 

شهید غلامرضا جعفری فرزند شیرعلی متولد سال 1361 بود که 16 خرداد 1395 در منطقه حلب سوریه و در سن 34 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. از وی سه دختر به یادگار مانده است. شهید علی میرزایی فرزند عیوض نیز متولد 1374 است. او هنوز ازدواج نکرده بود که سال 1395 در 21 سالگی به شهادت رسید. هویت پیکر مطهر این شهدا که 5 سال پیش در منطقه خانطومان به شهادت رسیده‌اند در جریان عملیات تفحص پیکر مطهر شهدای سوریه پیدا شده و هویتشان از طریق آزمایش DNA  شناسایی شد.

بازگشت پیکر مطهر دو نفر از شهدای فاطمیون بعد از 5 سال

انتهای پیام/

مراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرممراسم وداع پیکر مطهر دو تن از شهدای مدافع حرم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معراج شهدا شهدای مدافع حرم مدافعان حرم لشکر فاطمیون معراج شهدا شهدای مدافع حرم مدافعان حرم لشکر فاطمیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سازمان بهزیستی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجت‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار گردید، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت عنوان شد و در این جلسه مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم‌سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، پویش (از… به) جهت دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر_دختری و چند ویژه برنامه دیگر اشاره کرد که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواست برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده نیز مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6086536

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • شمار پیکرهای شهدای کشف شده در بیمارستان ناصر در غزه به 310 پیکر رسید
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود!+عکس
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود