Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، اولین سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت به منظور گسترش علمی و عملی مدیریت سبز با حضور رییس دانشگاه بیرجند، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری و جمعی از مدیران دانشگاه رونمایی شد و با امکانات سامانه هوشمند نرم‌افزاری و دارا بودن همه مختصات و جزئیات آماده فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بستر آزمایشی این سامانه از دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه سبز در شرق کشور شروع به کار کرد و در فاز اول این طرح، جامعه هدف که از خانواده دانشگاهیان دانشگاه بیرجند اعم از کارکنان و دانشجویان دارای گوشی هوشمند نسخه اندروید هستند از این پس می‌توانند با نصب اپلیکیشن چرخه سبز از کافه بازار درخواست جمع‌آوری مواد بازیافتی را ارائه کنند.

پس از ثبت درخواست در سامانه یا نرم‌افزار مربوطه، نیروی خدماتی به نشانی اعزام می‌شود و مواد بازیافتی را تحویل گرفته و هزینه خرید مواد بازیافتی به‌صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

آن دسته از کاربران که گوشی هوشمند با نسخه ios دارند یا کاربران دارای سیستم می‌توانند با درخواست از طریق وب اپلیکیشن به نشانی  www.green-cycle.ir این درخواست را ثبت کنند.

مدیرعامل پلتفرم اجتماعی چرخه سبز خاوران گفت: این گروه نوپا و استارتاپی برای حل مشکل بلاتکلیفی شهروندان برای فروش مواد بازیافت پا به عرصه خدمت گذاشته است.

مرتضی تقی‌نژاد افزود: در مساله ارزش پیشنهادی که قلب تپنده کسب و کار است در وهله اول حذف محدودیت مکانی و زمانی را در نظر گرفته‌ایم و دوم وجه نیاز و ارائه خدمات در این قالب است.

وی گفت: امیدواریم آغاز آزمایشی این پلتفرم در دانشگاه بیرجند سکوی پرتاب چرخه سبز خاوران و مسئولیت زیست محیطی آن باشد.

مدیرعامل این پلتفرم اجتماعی افزود: این خدمت با مشارکت و پشتیبانی دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه همچنین معاونت پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند انجام می‌شود که در آینده خدمتی در قالب خدمات عمومی از دانشگاه به شهر بیرجند خواهد شد.

برچسب‌ها بیرجند استارتاپ دفع زباله دانشگاه کسب و کار آنلاین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند استارتاپ دفع زباله بیرجند استارتاپ دفع زباله دانشگاه کسب و کار آنلاین دانشگاه بیرجند مواد بازیافتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین زلفخانی گفت: در اجرای طرح‌های آرامش در شهر و جمع آوری معتادان متجاهر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران پس از اخذ دستور قضایی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در غرب استان تهران اقدام کردند.

­

این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند آنها را جمع آوری کردند.

­

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: در اجرای این طرح، در یک ماه گذشته تعداد ۲ هزار ۶۰۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهرستان‌های غرب استان تهران جمع آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

­

سرهنگ زلفخانی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های آرامش در شهر، ۳۵ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، افزود: در اجرای این طرح، یک هزار و ۸۳۹ خرده فروش دستگیر شدند و ۴۲۶ کیلو و ۹۳۳ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است