Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش از افزایش تیراندازی‎های مرگبار در مدارس آمریکا خبر می‎دهد.

خبرگزاری میزان - تیراندازی در منطقه آکسفورد، در ایالت میشیگان آمریکا، نشان دهنده یک روند افزایشی در موضوع تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکاست.

به گزارش «نیویورک تایمز»، در اوایل همه گیری ویروس کرونا، حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا تا حدودی روند کاهشی به خود گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ تاکنون ۲۸ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است که به جراحت یا مرگ منجر شده است؛ تنها ۲۰ مورد از آن‌ها از اول آگوست تاکنون گزارش شده است.

در سال جاری میلادی حداقل ۹ نفر بر اثر تیراندازی در مدارس آمریکا، از جمله ۲ نفر که توسط افسران پلیس هدف گلوله قرار گرفتند، کشته شده‌اند.

تیراندازی در مدارس آمریکا به روش‌های مختلف توسط سازمان‌های مختلف محاسبه می‌شود، اما روند مشابه است.

«اوری تاون فور گان سیفتی»، یک گروه حامی کنترل اسلحه که از گزارش‌های خبری برای ردیابی شلیک گلوله در داخل املاک مدارس آمریکا استفاده می‌کند، ۱۳۸ حادثه از این نوع را در سال ۲۰۲۱ تا اواسط نوامبر ضبط کرده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در آمریکا چند کشته و زخمی بر اثر تیراندازی در نقاط مختلف آمریکا

«نوآ لوین»، سخنگوی این گروه، می‎گوید که ۳۲ مورد تیراندازی در محوطه مدارس در ماه سپتامبر و ۳۲ مورد دیگر در ماه اکتبر گزارش شده است که بیشترین تعداد در یک ماه از زمان شروع شمارش توسط این گروه در سال ۲۰۱۳ است.

ماه گذشته نیز در جریان تیراندازی در دبیرستانی در آرلینگتون تگزاس، ۴ نفر زخمی شدند.

همچنین بایگانی خشونت با اسلحه در آمریکا که تیراندازی جمعی را ثبت می‌کند، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۶۱۱ تیراندازی را در مقایسه با ۴۱۷ مورد در سال قبل از آن گزارش کرد.

این گروه می‎گوید که بر اثر این حوادث در سال ۲۰۲۱ تاکنون دستکم ۶۵۰ نفر کشته شده‎اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر تیراندازی در مدارس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

 بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان های شرقی استان کرمان از پنج شهرستان شرقی چهار شهرستان نرماشیر، فهرج، ریگان و گُنبکی با توجه به تداوم بارش ها و آب گرفتگی معابر، مدارس تمام مقاطع تحصیلی چهارشنبه تعطیل است.
به گفته فرمانداران شهرستان های شرقی استان کرمان تعطیلی مدارس به جهت حفظ سلامتی دانش آموزان بوده و کلاس های درس به صورت غیرحضوری پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا،لازم به ذکر است از پنج شهرستان شرقی استان کرمان، فرماندار شهرستان بم هنوز تصمیمی برای تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه اتخاذ نکرده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی کرمان با پیش‌بینی بارش شدید باران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته ضمن اعلام هشدار قرمز از احتمال وقوع سیل در برخی مناطق استان خبر داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در تهران
  • چاقوکشی مرگبار در درگیری خانوادگی جنوب تهران
  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی
  • دستگیری عامل تیراندازی در بوکان
  • مدارس شهرستان مهر فردا غیرحضوری است