Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:10:32 GMT

ساخت مسکن برای بیش از ۴ هزار معلول در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۷۶۱۳

ساخت مسکن برای بیش از ۴ هزار معلول در استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا وارثی در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعد از ظهر چهارشنبه به مناسبت هفته معلولین برگزار شد اظهار کرد: قانونی که برای معلولین تصویب شده است، قانون جامعی است اما در اجرا مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: بخش‌هایی از این قانون که بر عهده وزارت رفاه بود تا حد زیادی عملی شده است اما متأسفانه بخش‌هایی که به عهده وزارتخانه‌ها دیگر بود نیاز به تلاش بیشتر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اذعان کرد: در این قانون بحث مناسب سازی اماکن و وسایل نقلیه، خدمات بهداشتی و توانبخشی برای حوزه هدف بهزیستی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه کارآفرینی، اشتغال و مسکن و معیشت معلولین و همینطور برنامه‌ریزی استخدام و مالی در این قانون که شامل ده فصل است، برنامه‌هایی تبیین و وظیفه هر سازمان و وزارتخانه مشخص شده است.

این مسئول در خصوص نظارت بر این قانون بیان کرد: برای نظارت بیشتر بر این قانون کمیته‌ای متشکل از شخص رئیس جمهور ایجاد شده که تاکنون چندین جلسه از آن کمیته نیز تشکیل شده است و به نظر می‌رسد نظارت جدی بر این قانون به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: معلولین شهروند هستند و باید خدمات رفاهی مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود و این میسر نیست مگر اینکه همه سازمان‌ها به وظیفه خود در این حوزه عمل کنند.

وارثی ادامه داد: دغدغه مهم امروز ما مبحث پیشگیری است که امیدواریم مورد توجه همه سازمان‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بهزیستی در سال گذشته برنامه‌ها مشخصی را دنبال کرد تشریح کرد: دولت، مردم و رسانه‌ها سه ضلع مهم در پیشگیری هستند و ما نیز با تلاش‌هایی که صورت گرفت ۳۰ تا ۴۰ درصد جامعه استان را تحت پوشش خدمات پیشگیری بهزیستی قرار دادیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطر نشان کرد: طی سال گذشته برای پیشگیری از تنبلی چشم ۳۹ هزار کودک زیر پنج سال توسط بهزیستی غربالگری شدند که با این کار از کم بینا شدن ۲۹۱ کودک پیشگیری شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری هدف گذاری ما غربالگری ۵۲ هزار کودک است یادآور شد: تا به امروز ۴۳ درصد از این آمار را تحت پوشش قرار دادیم. همچنین بیش از ۲۸ هزار معلول در سطح استان شناسایی شد و نیازها اجتماعی و اقتصادی آنها توسط مراکز مثبت زندگی بررسی شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه پیشگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت اقداماتی صورت گرفته است، عنوان کرد: در این زمینه کسانی که خانواده دارای معلولیت دارند شامل مشاوره ژنتیک و خدمات آزمایشگاهی رایگان می‌شوند و در سال گذشته هزار و ۱۴۹ نفر برای دریافت همین خدمات به بهزیستی مراجعه کردند که ۱۶۳ نفر از آنها پیش از ازدواج، ۲۴۸ نفر از آنها پیش از بارداری و ۱۱۴ نفر از آنها حین بارداری بودند که از این آمار مشکل ۲۳۶ نفر با استفاده از مشاوره حل شد.

وی افزود: در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۷۶۹ نوزاد بلافاصله پس از تولد تحت غربالگری شنوایی قرار گرفته که تعداد ۲۲ نوزاد نیازمند کاشت حلزون و سمعک بودند و ۴۵ نوزاد نیز در این پروسه درمان شدند.

وارثی با بیان اینکه برای ۴ هزار و ۵۰۸ نفر از معلولین استان مسکن ساخته شده است، عنوان کرد: از تعداد ۴ هزار و ۵۰۸ نفر کسانی که فاقد مسکن بودند، ۳۲۸۱ نفر در قالب طرح اقدام ملی و مسکن مهر خانه دار شدند و یک هزار و ۲۲۷ نفر نیز تا پایان امسال یا شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ صاحب مسکن خواهند شد.

وی در پایان یادآور شد: در کل استان ۷ هزار و ۹۹ نفر از جامعه هدف بهزیستی فاقد مسکن هستند که تعداد ۵ هزار و ۲۴۹ نفر از آنها معلول هستند که در تلاش هستیم مشکل مسکن آنها را حل کنیم.

کد خبر 5365600

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین اداره کل بهزیستی قزوین روز جهانی معلولان ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا زلزله لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها آلودگی هوا ایلام گناوه شیوع کرونا نفر از آنها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانواده‌ها برای بخش مسکن هزینه می‌شود و دولت باید به این بخش وارد می‌شد تا آن چه در شأن مردم است به آنان برسند.

ارسلان مالکی افزود: ایده دولت برای ساخت ۴ میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

او اضافه کرد: همان‌گونه که نیرو‌های مسلح اجازه ندادند تا ناامیدی در کشور به‌وجود بیاید، ما نیز باید با ساخت مسکن امیدآفرینی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین در کشور کارشناسی شد که ۴۱ هزار هکتار آن مصوب شد و به محدوده شهر‌های کشور افزوده و پیوست شدند و بیشتر آن در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ۱۵ هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند مجوز شهرداری‌ها هستند.

مالکی گفت: در بیش از دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم، ۵۰ درصد کل چهل سال گذشته زمین به مردم واگذار شده است.

او اضافه کرد: ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف اجرا است. همچنین ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور را مصوب کردیم که مستقل از شهر‌های کنونی ساخته می‌شوند. مراحل تصویب آنها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اراضی که ما در محدوده شهر‌ها تأمین کرده‌ایم بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار و احد مسکونی برای مسکن حمایتی را پاسخ می‌دهد و آماده‌سازی آن شروع نیز شده است.

مالکی بیان کرد: در بوشهر نیز امروز ۶۵۰ هکتار را کلنگ‌زنی می‌کنیم که نزدیک به ۷ هزار قطعه مسکونی یعنی ۷ هزار واحد را شامل می‌شود که به مشمولان واگذار می‌شود و بخشی از آن در اختیار مشمولان نیروگاه اتمی بوشهر قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری