Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@06:58:00 GMT

جزئیات درگیری ایران و طالبان

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۸۱۰۸

بعد از ظهر امروز در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز بر سر یک سوءتفاهم مرزی درگیری‌ میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داده است. ناطقان: بعد از ظهر امروز در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز بر سر یک سوءتفاهم مرزی درگیری‌ میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داده است.

ماجرا از این قرار است که طی سالهای گذشته در داخل خاک ایران و در چند صدمتری مرز با افغانستان دیوارهایی برای مقابله با قاچاقیان و اشرار کشیده می‌شود؛ امروز برخی از کشاورزان ایران با عبور از این دیوارها ولی در داخل مرزهای ایران حضور داشته‌اند، اما به واسطه وجود این دیوارها نیروهای طالبان تصور می‌کنند که به مرز آنها تجاوز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیرو این ماجرا نیروهای طالبان به سمت ایرانیان شلیک می‌کنند که این مسئله با تبادل آتش نیروهای ایرانی پاسخ داده می‌شود.

گفته می‌شود هم‌اکنون این درگیری‌ها پایان یافته و ایران در حال توجیه طالبان نسبت به خط مرزی است.

یک مقام مطلع تاکید کرد که اخبار حاشیه‌ای مبنی بر تصرف پاسگاه‌های مرزی ایران توسط طالبان از اساس کذب است. منبع: تسنیم برچسب ها: درگیری ، ایران ، طالبان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درگیری ایران طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر حرکتی برعلیه ایران انجام دهید، نیروهای مسلح ما پشیمانتان می‌کنند

ایسنا/کرمان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش گفت: امروز آمادگی ارتش و نیروهای مسلح در بالاترین سطح و مرزهای ایران جزء امن‌ترین مرزها است و اگر دشمن کوچکترین حرکتی علیه کشور ما داشته باشد، نیروهای مسلح او را از کرده خود پشیمان می‌کنند.

 امیر غلامعلیان امروز ۲۵ فروردین‌ماه در مراسم بزرگداشت سپهبدان ارتش جمهوری اسلامی(شهیدان قرنی و صیاد شیرازی) در کرمان، به تصویر کشیدن گوشه‌ای از رشادت اسطوره‌های کشورمان را یکی از اهداف برگزاری این مراسم ذکر کرد و افزود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، وظیفه و رسالت ما آشنا کردن نسل جوان با اسطوره‌های دفاع مقدس و کسانی است که باعث مانایی خاک مقدس جمهوری اسلامی برای ما شدند.

وی با اشاره به تعداد شهدای ارتش، سپاه، ناجا و بسیج مردمی، در ادامه به تشریح ویژه برنامه‌هایی که از ۲۱ فروردین ماه، سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی تا سوم اردیبهشت، سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی در استان برگزار شده، پرداخت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان این مطلب که شهید صیاد شیرازی حق بزرگی بر گردن همه ما دارد، عنوان کرد: شهید محمدولی قرنی اولین شهید ترور اما از شهدای مظلوم ارتش جمهوری اسلامی است که سعی کردیم در این مراسم تا حدودی او را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: شهید قرنی نقش اصلی در جلوگیری از تجزیه کشور در سال‌های ۵۷ و ۵۸ و همچنین در انسجام واحدهای ارتش و مبارزه با گروهک‌ها داشت.

غلامعلیان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: امروز آمادگی ارتش و نیروهای مسلح در بالاترین سطح و مرزهای ایران جزء امن‌ترین مرزها است و اگر دشمن کوچکترین حرکتی علیه کشور ما داشته باشد، نیروهای مسلح او  را از کرده خود پشیمان می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خاورمیانه در وضعیت جدید و هشداردهنده قرار دارد/ تنها راه توسل به دیپلماسی از طریق میانجی گران دو طرف است
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • نیروهای مسلح به دشمن تفهیم کرد که جواب یک موشک ده‌ها موشک است
  • کارشناس آلمانی: اسرائیل در معرض شکست در جنگ غزه است
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران
  • ۸۴۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • رژه روز ارتش در کرمانشاه برگزار می‌شود/ پاسخ ایران به تعدی دشمنانش پشیمان‌کننده‌ است
  • پاسخ نظامی ارشد آمریکایی به احتمال ورود نیروهای آمریکا به درگیری احتمالی میان ایران و اسرائیل
  • هر حرکتی برعلیه ایران انجام دهید، نیروهای مسلح ما پشیمانتان می‌کنند