Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی شریفی، مدیر آموزش و پرورش رامشیر در نخستین جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان این شهرستان با بیان اینکه مشارکت در فعالیت‌های مدرسه، حق والدین است، گفت: خانواده از عوامل اجتماعی تاثیرگذار در فرایند تربیت است و مشارکت والدین در فعالیت‌های مدرسه سبب تحقق اهداف آموزشی و تربیتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعامل سازنده و ارتباط مستمر بین اولیاء و دست اندرکاران تعلیم و تربیت است که شرایط تحصیل دانش آموزان را بهبود می‌بخشد، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مدرسه باید با مشارکت والدین انجام شوند.

شریفی ارائه گزارش شفاف و دقیق از عملکرد مالی و آموزشی به همراه تشریح طرح‌ها و برنامه‌های مدرسه را عامل جلب اعتماد مردم و خروج از تنگنا‌های آموزشی و تربیتی و همچنین افزایش سطح مشارکت آن‌ها دانست و بیان داشت: امیدواریم در پرتو همکاری پایدار و هدفمند این مجموعه توانمند، راهکار‌های اثربخشی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به کار گرفته شود، بنابراین طراحی الگوی مشارکت اولیا و مربیان ضرورتی دوچندان دارد.

مدیر آموزش و پرورش رامشیر در پایان با تشریح کارکرد‌های انجمن اولیا و مربیان در مدارس، تصریح کرد: وقوع تحولات گسترده در زندگی اجتماعی و رشد آگاهی‌های عمومی ایجاب می‌کند که با عبور از روش‌های سنتی به مدد یافته‌های علمی، تعامل بهتری با خانواده‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعلیم و تربیت اولیا و مربیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز با کمبود جدی معلم مواجه است

ایسنا/البرز استاندار البرز گفت: سیستم آموزش و پرورش استان البرز با کمبود جدی نیروی انسانی از معلم و کادر اداری تا سرایدار و... مواجه است و باید وزارتخانه متبوع در این رابطه عنایت ویژه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در شورای آموزش و پرورش استان که روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را مورد اشاره قرار داد و از فعالان حوزه آموزش و پرورش خواست تا در جهت تحقق اهداف این شعار که راهبرد مقام معظم رهبری برای سال جدید است، ایده و طرح ارائه دهند.

وی با اشاره به مقام و منزلت معلم و ضرورت برنامه ریزی دقیق جهت گرامیداشت هفته معلم در استان، ادامه داد: جایگاه رفیع معلمان و تاثیر و حرمت این قشر فرهیخته با هیچ بیان و هدیه ای، قابل تقدیر نیست بنابراین باید هر چه در توان داریم در این راستا اقدام کنیم.

عبداللهی گفت: با توجه به جمعیت بزرگ دانش آموزی و رشد روز افزون مهاجرت‌ها به این استان باید امکانات، چارت و منطقه‌های آموزشی و پرورشی متناسبی نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: شهرستان‌های تازه تاسیسی همچون فردیس و چهارباغ باید اداره آموزش و پرورش مستقل داشته باشند چراکه عدم وجود این امکانات موجبات نارضایتی خانواده‌ها را فراهم کرده است.

استاندار البرز گفت: در شهرهای بزرگی همچون کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت با توجه به تراکم بالای جمعیت دانش آموزی باید اداره آموزش و پرورش مستقر شود.

وی افزود: شهرستان‌های کرج و فردیس هر کدام باید متناسب با تعداد مناطق شهری، مناطق آموزش و پرورش مستقل داشته باشند.

عبداللهی با اشاره به روز منابع انسانی، گفت: منابع انسانی ابزار و سرچشمه تمامی تحولات یک دستگاه محسوب می‌شود و نیروهای کارآمد در هر سازمانی می‌توانند عامل ترقی و پیشرفت آن سازمان باشند.

وی افزود: سیستم آموزش و پرورش استان البرز با کمبود جدی نیروی انسانی از معلم و کادر اداری تا سرایدار و... مواجه است و باید وزارتخانه متبوع در این رابطه عنایت ویژه داشته باشد.

استاندار البرز به برگزاری انتخابات سال گذشته اشاره کرد و از مجموعه آموزش و پرورش استان برای همراهی در این راستا قدردانی کرد و خواستار تداوم این همدلی و انسجام در برگزاری دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال شد.

وی گفت: در سفرهای اول و دوم رئیس جمهور محترم به استان ۲۰۰ مدرسه را متعهد شدیم و ۱۰۰ مدرسه دیگر را نیز برای خود تکلیف کردیم و اکنون در مجموع نیمی از راه را طی کرده‌ایم.

عبداللهی افزود: باید هر چه در توان داریم برای نیل به اهداف و تعهدات ساخت مدرسه در استان معطوف کنیم تا زیرساخت های آموزشی و پرورشی استان تقویت شود.

وی گفت: باید به افراد صاحب نظر، جوانان خوش فکر و اصحاب رسانه که در حوزه آموزش و پرورش، طرح و ایده دارند، اجازه ورود به این جلسه و بیان دیدگاه‌ها را بدهیم.

استاندار البرز افزود: پیشنهادات و طرح‌های سازنده می‌توانند راهگشا باشند و مسیر را برای ارتقا آموزش و پرورش استان هموار کنند.

وی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای استان، تبدیل بخشی از زندان رجایی شهر به دانشگاه فرهنگیان است که باید در قالب مطالبه شورای آموزش و پرورش استان مورد پیگیری و تامین منابع مالی قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود
  • تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است
  • افتتاح مجموعه ورزشی در بلوار شهید خداکرم قم
  • دستگاه تعلیم و تربیت نقطه نجات از تمام گرفتاری‌ها و مسائل روز است
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • استخدام بیش از یک‌هزار معلم جدید در خراسان جنوبی
  • ضرورت حمایت همه جانبه جهت توسعه اموزشی در اشنویه
  • البرز با کمبود جدی معلم مواجه است