Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:56:53 GMT

شهید استوار؛ قهرمانی برای فرزندان شهید

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۸۶۲۵

شهید استوار؛ قهرمانی برای فرزندان شهید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، خبر کوتاه بود اما تلخ و قابل تأمل یک سال پیش در چنین زمانی، خبر شهادت سردار شهید حاج رسول استوار محمودآبادی، تیتر یک رسانه ها را به خود اختصاص داد.

شهیدی که به سردار بدون مرز معروف شده بود، او همچنان که پیروز میادین مبارزه با ظلم و باطل بود، در جهاد اکبر نیز پیروز و سربلند شد و عاقبت به خیری، تنها واژه‌ای است که می‌توان در وصف چنین شهید گرانقدری به کار برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیدی که در کنار بزرگانی همچون شهید دستغیب، تلمذ نموده و در میادین نبرد علیه باطل، همپا و همرزم سردار بزرگ شهید سلیمانی بود.

هم او که با پایان دفاع مقدس نیز از پای ننشست و چنان که از مردان سلحشور انتظار می‌رود، همچنان فاتح میادین بود تا اینکه یک سال پیش، حین ماموریت در کشور عراق، به ویروس کرونا مبتلا شده و به علت مصدومیت شیمیایی دوران دفاع مقدس ریه وی به شدت درگیر و در پی آن به شهادت رسید.

فرزند شهید رودکی: حاج رسول، همواره مشاور و حامی عاطفی ما بود

فرزند سردار شهید عبدالله رودکی در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به سلوک اجتماعی و شاخصه‌های اخلاقی ممتاز شهید استوار می گوید: حاج رسول استوار در بسیاری از خصلت‌های اخلاقی ممتاز و مردمداری و یتیم‌نوازی او مشهود و قابل تحسین بود.

محمدعلی رودکی با اشاره به توجه یکسان شهید استوار به همه اقشار فکری و اجتماعی، ادامه می دهد: درست است در دوران رزمندگی ایشان را درک نکرده‌ایم اما وصف سلحشوری و دلاوری این شهید بزرگوار را شنیده ایم.

این فرزند شهید می‌گوید: پس از شهادت پدرم، حاج رسول به عنوان مشاور و حامی عاطفی ما در کنارمان حضور داشته و برای من حکم پدر را داشتند.

وی با علاقه شخصی خود به شهید استوار، بیان می‌کند: حاج رسول، جهت حضور من در بسیج و فعالیتهای اجتماعی، مشاوره و مربی من بودند و در هدف‌گذاری زندگی ما نقش موثری داشتند.

پدری برای فرزندان شهدا

رودکی با بیان اینکه شهید استوار با فرزندان دیگر شهدا نیز رفتاری حمایتگر و بامحبت داشت، تأکید می‌کند: از بیان خلقیات و سجایای اخلاقی  حاج رسول، زبانم قاصر است و نمی توانم حق مطلب را ادا کنم.

وی می افزاید: این شهید بزرگوار خصلت های اخلاقی منحصر به فردی داشت که می توانست برای هر فردی الگو و تعیین کننده نقشه راه باشد.

رودکی در حالی که از یادآوری محبت و بزرگ‌منشی حاج‌رسول استوار متاثر شده، با بغض می‌گوید: حاج رسول استوار در طول زندگی و حتی پس از‌ شهادت خود، نشان داد که می‌توان به درجه‌ای از مقام الهی رسید و در مسیر تعالی، درجات عالی را طی کرد.

این فرزند شهید با اشاره به راهکارهای ارتباط نسل جوان و نوجوان با آرمان های شهدا، خاطرنشان می‌کند: ما نسلی هستیم که زیاد با شهدا عجین نبودیم و بیشتر وقایع جنگ را در قالب قهرمان پروری و ماورایی شنیده‌‌ایم و از نزدیک آن فضا را لمس نکرده ایم.

رودکی می‌گوید: اما بزرگانی همچون شهید استوار که نمونه کامل انسانیت و رشادت بودند، می توانستند برای ما تجسم واقعی دلاورمردی باشند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس سردار شهید استوار فرزندان شهید سجایای اخلاقی دلاوری حاج رسول استوار شهید استوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر، «ابراهیم الامین» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در گفت و گو با شبکه المیادین تاکید کرد: مهم‌ترین مساله در واکنش ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری خود در دمشق این بود که عملیات وعده صادق بخشی از جنگ کنونی علیه تل آویو به شمار می‌رود.

وی افزود: تلاش شد از طریق این عملیات اعلام شود معادله میان ایران و رژیم صهیونیستی ترسیم شده است. صهیونیست‌ها، سردار شهید محمدرضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از ستون‌های اتاق عملیات مشترک که جبهه‌های مختلف را مدیریت می‌کند می‌شناختند. ترور وی برای صهیونیست‌ها به مثابه ترور یکی از فرماندهان حماس یا حزب الله بود.

الامین تصریح کرد: عملیات وعده صادق به این دلیل اجرا شد تا صهیونیست‌ها بفهمند که ایران می‌تواند وارد درگیری شود و این کشور بخشی از نبرد کنونی است. در خصوص عملیات طوفان الاقصی نیز باید بگویم که صهیونیست‌ها این عملیات را نتیجه همکاری و آموزش میان نیروهای ایران، حماس و حزب الله می‌دانند. آنچه که در تاریخ هفت اکتبر رخ داد این قاعده قدیمی را مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها مورد حمله قرار نمی‌گیرند شکست.

وی اضافه کرد: قدرت مقاومت ملت فلسطین ما فوق تصور است و محال است صهیونیست‌ها هر چقدر هم که خشونت و قساوت به خرج دهند در این جنگ پیروز شوند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به مصر و قطر فشار آوردند تا آنها با اعمال فشار بر حماس، این جنبش را مجبور به پذیرش شروط تل آویو کنند.

الامین تاکید کرد: یک جریان قدرتمند در داخل رژیم صهیونیستی و آمریکا با حمایت امارات و دشمنان قطر وجود دارد که اینطور جلوه می‌دهند که قطر فشار کافی و لازم بر جنبش حماس اعمال نکرده است و این مساله ممکن است در نهایت به ضرر دوحه تمام شود.

وی در خصوص حزب الله لبنان گفت: آموس هوکشتاین میانجی گر آمریکایی در لبنان متوجه این نکته شده که حزب الله قبل از پایان یافتن جنگ در نوار غزه حمله‌های خود را متوقف نمی‌کند. جنگ در نوار غزه نیز جز با تغییر کامل مواضع آمریکا یا تغییر کلی در کابینه رژیم صهیونیستی متوقف نمی‌شود.

الامین اضافه کرد: ارتباط شهید عماد مغنیه با نیروهای مقاومت از فلسطین و به صورت مشخص از جنبش فتح آغاز شد. سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه برای افزایش توان نیروهای مقاومت و حرکت آنها به سمت تولید موشک‌هایی مانند آنچه ارتش‌های جهان تولید می‌کنند تلاش کردند.

وی بیان کرد: در لبنان یک جو کلی در حمایت از ملت فلسطین وجود دارد و کسانی که می‌گویند جنگ غزه به ما ربطی ندارد کم هستند. محور مقاومت در برابر یک چالش بزرگ برای اثبات اهمیت وجود خود قرار داشت تا نشان دهد حمایت از این محور تا چه میزان اهمیت دارد. تحولات غزه بر تمام جریان‌ها در جهان تأثیرگذار خواهد بود. اگر جنگ غزه نبود تمایلات نزدیک به صهیونیست‌ها در کشورهای غربی و شکاف در میان ملت‌های عربی تا این حد بروز پیدا نمی‌کرد.

کد خبر 6087399

دیگر خبرها

  • سردار فدوی با خانواده شهید الداغی دیدار کرد
  • عکس/ حضور سردار فدوی در خانه شهید الداغی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • فیلم| صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی
  • صحبت‌های پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی + فیلم
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • ابوعبیده: پس از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت فلسطین همچنان استوار ایستاده است
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم