Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلینکن روز چهارشنبه به وقت محلی پس از نشست وزرای ناتو در شهر ریگا پایتخت لتونی گفت: آمریکا در هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا و سایر شرکا و متحدان خود در حال آماده سازی تحریم های اضافی علیه بلاروس است.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از نشست وزیران ناتو در ریگا به وضعیت مرزهای اوکراین به ویژه به اتهامات اخیر مبنی بر برنامه ریزی روسیه برای حمله به اوکراین نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 با این حال، بلینکن اذعان کرد که معلوم نیست پوتین تصمیم حمله به اوکراین را گرفته است.

بلینکن افزود: ما می دانیم که در صورت تصمیم گیری، او (پوتین) درحال ایجاد ظرفیت حمله در کوتاه مدت است.

 وزیر خارجه آمریکا مدعی شد در صورتی که روسیه در مورد اوکراین  مسیر درگیری را دنبال کند، ما اعلام کرده‌ایم که قاطعانه پاسخ خواهیم داد. این پاسخ شامل  طیف وسیعی از اقدامات اقتصادی با تأثیرگذاری بالا است که در گذشته از انجام آنها خودداری کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه آمریکا به نگرانی های "شدید" واشنگتن  مبنی بر طرح مسکو برای تهاجم به اوکراین برای بی ثبات کردن این کشور اشاره و ادعا کرد که این طرح ها شامل "تلاش برای بی ثبات کردن اوکراین از داخل و همچنین عملیات نظامی در مقیاس بزرگ" است.

وی همچنین خاطرنشان کرد پیشروی تجهیزات نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه یک موضع تهاجمی در مقابل مسکو نیست.

بلینکن گفت: هر قدمی که برمی داریم برای اطمینان از اتخاذ تدابیر دفاعی مؤثر برای محافظت از اعضای ناتو طراحی شده است.

بلینکن در ادامه ادعا کرد که همبستگی فوق‌العاده‌ای در میان اعضای ناتو برای پیگیری اقدامات قوی در صورت حمله روسیه به اوکراین و تجاوز مجدد وجود دارد.

بلینکن اعلام کرد که روز پنجشنبه با وزرای خارجه روسیه و اوکراین گفتگو خواهد کرد و هر سه وزیر در استکهلم پایتخت سوئد با یکدیگرگفت و گو خواهند کرد.
این خبر درحال تکمیل است.

https://www.youtube.com/watch?v=YtK4YZ2WOMk&ab_channel=U.S.DepartmentofState

برچسب‌ها مسکو آنتونی بلینکن بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو آنتونی بلینکن بلاروس مسکو آنتونی بلینکن بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام بلینکن به ترکیه پیش از حمله ایران به اسرائیل

بنا به گزارش رسانه‌ها، قبل از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل، وزیر خارجه آمریکا، از همتای ترک خود خواست که پاسخ تهران «به صورت محدود صورت گرفته و شکلی اغراق‌آمیز نداشته باشد».

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، بنا به گزارش رسانه‌ها، قبل از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، از «هاکان فیدان»، وزیر خارجه ترکیه خواست که پاسخ تهران «محدود صورت گرفته و شکلی اغراق‌آمیز نداشته باشد».

روزنامه حریت گزارش داد: «در ۱۱ آوریل، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با هاکان فیدان تماس گرفت و این اطلاعات را به وی ابلاغ کرد: همه اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دارد نشان می‌دهد که ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد. ما می‌خواهیم پاسخ ایران محدود بوده و اغراق‌آمیز نباشد. اگر حمله محدود باشد، ما مطابق آن پاسخ خواهیم داد.»

این روزنامه توضیح داد که پس از این سخنان، بلینکن از فیدان خواسته است که این پیام را به ایران برساند.

حریت ادعا کرد که فیدان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، از وی خواست تا ایران پاسخی متعادل داشته باشد و نسبت به تشدید جنگ منطقه‌ای هشدار دهد و وزیر ایران نیز در پاسخ گفت که ما به همین شکل پاسخ خواهیم داد. روزنامه حریت گزارش داد که این پیام به ایالات متحده منتقل شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • رئیسی: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • پیام بلینکن به ترکیه پیش از حمله ایران به اسرائیل
  • دبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود