Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-23@21:06:28 GMT

یحیی گل محمدی؛ مرد بی شکست پرسپولیس در دربی ها

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۰۶۷

یحیی گل محمدی از نظر آمار هیچ گاه در دربی در طول 90 دقیقه بازنده نبوده اما او 2 بار در ضربات پنالتی جام های حذفی، ناکام بوده است

یحیی گل محمدی در شش بازی پرسپولیس را در دربی هدایت کرده است که در این بازیها پرسپولیس صاحب یک برد و 5 مساوی در طول وقت قانونی شده است.

به گزارش طرفداری، از 5 مساوی ثبت شده برای یحیی گل محمدی، 2 بازی در جام حذفی بوده و در هر 2 بازی پرسپولیس در ضربات پنالتی برابر حریفش بازنده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین بار در دربی برگشت لیگ دوازدهم گل محمدی سرمربی پرسپولیس بود و سرخپوشان با استقلال مساوی کردند. دیدار برگشت لیگ نوزدهم دومین دربی او بود که 2-2 تمام شد.

دربی جام حذفی در شهریور 99 سومین دربی او بود که 2-2 تمام شد و استقلال در ضربات پنالتی بازی را برد. دربی رفت پارسال که 2-2 تمام شد چهارمین دربی او محسوب می شود.

پنجمین دربی در بازی برگشت لیگ سال گذشته بود که 1-0 به سود پرسپولیس تمام شد.

ششمین دربی درمسابقه حذفی اخیر برگزار شد که بازی 0-0 و در ضربات پنالتی تیم فوتبال پرسپولیس در ضربات پنالتی بازنده شد.

اخبار داغ 

فیلم لو رفته از حضور مردان در بدنسازی زنان در بابل ! / ورود آقایان ممنوع بود! نادر فریادشیران: چرا شماره های 7 و 9 بازیکنان تیم ملی تغییر می کند؛ اگر نفسش حق است، دعا کند دریاچه بختگان یا هامون پرآب شوند قانون جدید امارات، آینده قائدی و نوراللهی را به خطر انداخت / گزارش رسانه اماراتی حمله سارقان مسلح به گابریل ماگالاش؛ مقاومت مدافع آرسنال هفتمین توپ طلای لیونل مسی در موزه بارسلونا قرار خواهد گرفت

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ضربات پنالتی یحیی گل محمدی تمام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار یا یحیی گل‌محمدی

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی به روز‌های پایانی نزدیک می‌شود که این روز‌ها رقابت بسیار تنگاتنگی بین دو تیم مطرح پایتخت؛ یعنی استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی در جریان است؛ دو تیمی که در هفته بیست‌وچهارم با عبور از سد رقبا نشان دادند خیال عقب‌نشینی از کورس قهرمانی را ندارند. پرسپولیس در دیداری خارج از خانه با سه گل از سد تیم صنعت نفت عبور کرد و استقلال هم در دیداری خانگی با نتیجه ۳ بر ۲ تیم متحول‌شده شمس‌آذر قزوین را از پیش‌رو برداشت.

به‌این‌ترتیب جدول به همان روال سابق باقی ماند؛ استقلال با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس صدرنشین است تا همچنان جدال برای کسب عنوان قهرمانی داغ باقی بماند.

درست است که در این فصل، استقلال با جواد نکونام فراتر از انتظارات ظاهر شده و شانس زیادی برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارد؛ ولی این روز‌ها بیش از تیم آبی‌پوش، صحبت از نمایشی است که پرسپولیسی‌ها با اوسمار ویرای برزیلی در لیگ برتر دارند. پرسپولیس با وجود تغییراتی که روی نیمکت داشته، همچنان یکی از مدعیان قهرمانی است و هواداران این باشگاه انتظار دارند با روندی که تیم‌شان در پیش گرفته، بتوانند یک بار دیگر عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.

این روز‌ها و شاید به دلیل حساسیت زیاد در صدر جدول، بیشترِ تعریف و تمجید‌ها متوجه اوسمار ویرا، سرمربی پرسپولیس است و بسیاری از سبک هجومی و بازی شناور این تیم حرف می‌زنند. شرایط برای اوسمار به قدری خوب پیش رفته که مدیران باشگاه از همین حالا به دنبال راضی‌کردن این مرد برزیلی برای تمدید قرارداد برای فصل آینده هستند. اوسمار که کار را در پرسپولیس به‌عنوان دستیار یحیی شروع کرده، حالا پس از جدایی گل‌محمدی تبدیل به مرد اول نیمکت این تیم شده و توانایی‌هایش را هم به رخ کشیده است.

او در دیدار برابر صنعت نفت برای دهمین‌بار روی نیمکت پرسپولیس در کسوت سرمربی (در لیگ برتر و جام حذفی) حضور پیدا کرد و برد به‌دست‌آمده در آبادان مقابل صنعت نفت باعث شد تا رکورد این سرمربی برزیلی روی نیمکت پرسپولیس بیش‌از‌پیش رؤیایی شود. در کنار برد سه‌گله در جام حذفی مقابل نفت‌وگاز گچساران، اوسمار ویرا در لیگ برتر تجربه کسب هفت برد در ۹ مسابقه را دارد و توانسته از ۲۷ امتیاز ممکن، ۲۲ امتیاز را از آنِ خود کند تا میانگین ۲.۴۴ امتیاز در کارنامه این سرمربی برزیلی به ثبت برسد که رکوردی رؤیایی و حیرت‌انگیز محسوب می‌شود.

شاید مرور همین نتایج است که پرسپولیسی‌ها را بر آن داشته تا هر طور شده رضایت این مرد برزیلی را برای ادامه کار در باشگاه فراهم کنند؛ ولی مسئله‌ای که در‌این‌میان فراموش شده یا دست‌کم کمتر مورد توجه قرار گرفته، این است که چرا در این مقطع کسی از یحیی گل‌محمدی حرفی نمی‌زند؟ به طور مشخص چرا کسی برایش این سؤال مطرح نمی‌شود که آیا دستاورد کنونی پرسپولیس ماحصل زیرساختی است که یحیی بنا نهاده یا اینکه اوسمار به‌تنهایی توانسته چنین بنای باشکوهی را فراهم کند؟

یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل نخست هدایت پرسپولیس را برعهده داشته و سرانجام پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، بعد از چهار سال باشکوه در پرسپولیس، از این تیم جدا شد. با خروج یحیی، کار به دستیار او یعنی اوسمار ویرا سپرده شد و این مرد برزیلی، نتایج خوبی را که یحیی در این باشگاه گرفت، تداوم بخشید. با این حال، این روز‌ها این پرسش کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که آیا نتایج این روز‌های باشگاه نباید به پای یحیی نوشته شود؟

برای یادآوری اهمیت این سؤال و نقش آن در تصمیم‌گیری مسئولان باشگاه پرسپولیس بهتر است دورانی که یحیی می‌خواست در همین باشگاه کارش را استارت بزند، مرور شود. آن روز‌ها یحیی با وجود قهرمان‌کردن تیم با انگ بزرگی روبه‌رو شده بود که این قهرمانی را باید به پای برانکو نوشت. گل‌محمدی حتی فصل بعد هم از این برچسب در امان نماند و موفقیتش به پای مرد کرواتی نوشته شد که یک‌سال‌و نیمی می‌شد که از جمع سرخ‌پوشان تهرانی جدا شده بود. حالا این تناقض بزرگ در شرایطی شکل گرفته که این روز‌ها موفقیت پرسپولیس تمام و کمال به پای اوسمار نوشته شده و کمتر کسی حاضر به یادآوری این موضوع است که اوسمار چم‌و‌خم کار در این باشگاه را از دستیاری یحیی آموخته و اصولا اگر شناختی از بازیکنان پیدا کرده و آن را در دستور کار قرار داده، به همت همین تجربه است.

گو اینکه تیم اوسمار در نیم‌فصل دوم هم تقویت شده و او به‌خوبی توانسته از مهره‌هایی که جذب شده، استفاده کند. اکنون مسئله این نیست که اوسمار مربی کوچکی است یا توانایی ندارد؛ برعکس، او نشان داده بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیسِ بعد از یحیی است؛ ولی فراموشی گزاره‌های اصلی که یحیی با آن محک زده می‌شد، نمی‌تواند به مدیریت پرسپولیس در ادامه مسیر کمک کند. شتاب‌زدگی برای داشتن اوسمار مانند تیزی دولبه است که باید هر سمت و سویش بررسی شود. در واقع شاید مرور این سؤال ساده بد نباشد که اگر اثر یحیی از این تیم کنونی گرفته شود، آیا اوسمار مرد تأثیرگذاری باقی می‌ماند یا خیر؟ پاسخ چنین ابهامی ساده نیست و طبیعتا فقط با گذر زمان مشخص خواهد شد؛ ولی تا رسیدن به پاسخ مرور موفقیت‌های این مرد برزیلی، این روز‌ها برای پرسپولیسی‌ها شیرین‌تر است؛ مردی که دست‌کم فرمول یحیی در فروردین را در پیش گرفته و هواداران را امیدوار کرده که مانند سرمربی ایرانی‌شان، در هر دو سه جام پیش‌رو بدرخشد.

اوسمار فعلا توانسته خاطرات خوش فصل گذشته را تکرار کند و حالا کسب برد‌های سریالی باعث شده تا هواداران پرسپولیس به تکرار مسیر فصل گذشته و رسیدن دوباره به سه قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام امیدوار شوند. سرخ‌ها در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ کار خود را با کسب پیروزی یک‌گله در سیرجان مقابل گل‌گهر آغاز کردند و سپس توانستند در خانه با یک گل از سد ملوان بندرانزلی بگذرند و در آخرین دیدار هم در آبادان با سه گل صنعت نفت را شکست دادند تا اوسمار ویرا رکوردی مشابه یحیی گل‌محمدی را از خود به جای بگذارد. پرسپولیسی‌ها توانستند همانند فروردین ۱۴۰۲، فروردین ۱۴۰۳ را هم با کسب رکورد صددرصد پیروزی به سود خود به پایان برسانند.

دیگر خبرها

  • تیم اوسمار بهتر از تیم یحیی بازی می‌کند/ با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد
  • از این برد خوشحالی، خجالت بکش! (عکس)
  • پرسپولیس باید از آمار تقابل با گربه سیاهش بترسد!
  • تن هاخ: قهرمانی در جام حذفی به معنای موفقیت‌مان نخواهد بود؛ مطمئنم که شانس خوبی برای قهرمانی داریم
  • منچستریونایتد ۳(۴) - (۲)۳ کاونتری/ صعود خجالت آور شیاطین به فینال+ فیلم
  • ضربات پنالتی آخر بازی منچستریونایتد ۳ (۴-۲) ۳ کاونتری (جام حذفی انگلیس - 2023/24)
  • ضربه ضعیف کاسمیرو در ضربات پنالتی بازی کاونتری و منچستریونایتد / فیلم
  • منچستریونایتد حریف سیتی در فینال جام حذفی انگلیس شد
  • منچستریونایتد حریف من‌سیتی در فینال جام حذفی انگلیس شد
  • اوسمار یا یحیی گل‌محمدی