Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت:با توجه به کاهش دما و بارش برف در بیشتر مناطق کشور، دامداران و کشاورزان هشدارهای هواشناسی را مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایمنا، مسعود حقیقت اظهار کرد: آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی امروز و فردا سامانه بارشی جدید استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، نوار شمالی و مرکز را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سامانه بارشی طی روزهای پنجشنبه و جمعه به سمت شرق می‌رود که با این وجود روز جمعه خبری از بارش در سمت غرب نیست.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته عمده بارش به سمت سواحل خزر و شرق کشور می‌رود و در مابقی نقاط پدیده خاصی نداریم، ادامه داد: طی امروز و فردا در منطقه شمال و شمال غرب کاهش دما محسوس است.

حقیقت تاکید کرد: با توجه به کاهش دما در بسیاری از مناطق شمالی، گلخانه داران مرتب سیستم‌های گرمایشی را بازبینی و چک کنند.

وی گفت: با توجه به احتمال بارش برف در راستای البرز و زاگرس، دامداران مراقب سوزباد باشند تا به دام‌هایشان آسیبی نرسد.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان مناطق جنوبی طی روزهای آتی می‌توانند کشت کلزا را انجام دهند، همچنین استان‌های خوزستان و جنوب ایلام که کشت گندم و جو را انجام ندادند، از ۱۵ تا ۲۰ آذر اقدام به خشکه کاری کنند تا بتوانند از بارش‌های مساعد پایان آذر استفاده کنند.

حقیقت با تاکید بر پایش شته مومی در مزارع کلزا، خاطرنشان کرد: در مناطق سرد کلزاکاران علیه علف‌های هرز سمپاشی انجام ندهند و برای جلوگیری از بروز خسارت به محصولات نسبت به پایش شته مومی کلزا در مزارع اقدام کنند.

وی ادامه داد: بنا بر آمار میزان بارش نسبت به سال قبل و دوره نرمال بلندمدت کمتر از نرمال است که انتظار می‌رود در آذرماه هم بارش خاصی در بسیاری از مناطق نیمه جنوبی و جنوب غرب کشور نداشته باشیم و تنها در مناطق شمال، شمال غرب و قسمت‌هایی از نوار ساحلی خزر بارش‌هایی داریم.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی با تاکید بر اینکه مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که اکثر استان‌های کشور، مقدار بارش کمتر از نرمال است، اظهار کرد: با توجه به افزایش بارش‌ها از پایان آذر و پیش بینی بارش‌های نرمال و فراتر از نرمال در فصل زمستان، کشاورزان بویژه مناطق گرمسیر که کشت دیم را انجام ندارند، حداکثر تا ۲۰ آذر وقت دارند که از بارش‌های پایانی ماه بهره مند شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 539252

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اقتصاد کشاورزی کشاورزان محصولات کشاورزی هشدار هواشناسی کشاورزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زده بلوچستان + فیلم

حجم کم سابقه سیلاب شهرها و روستاهای منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتیاری، حجم کم سابقه سیلاب شهرها و روستاهای منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است.

حجم بارش‌ها به اندازه‌ای بوده که محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از شکسته شدن رکورد بارش 10 ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ایستگاه‌های چابهار 146.4، زرآباد 270، کهیر 121، کنارک 247، شارک 247، پلان144، تیس 141، مومان143، بانست 175 و بریس 117 میلیمتر بارندگی گزارش شده که رکوردهایی جدید محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گزارش این میزان بارش از این 10 ایستگاه از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است، داد: از 155 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شده، از زاهدان 29.5، راسک 47، نیکشهر 92.1، ایرانشهر 79.5، بمپور 91.5، دلگان67، خاش 30.1، سراوان 45، مهرستان 66، نصرت آباد 7.5، میرجاوه 3.5، زابل 8.7 و زهک 13.3 میلیمتر باران گزارش شد.

حیدری بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان به ویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می‌شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها خودداری، از محصولات کشاورزی محافظت، از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زده بلوچستان + فیلم
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد