Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر هشدار داد که روسیه در پی تدارک یک تهاجم بزرگ نظامی به همسایه غربی خود اوکراین است.

به گزارش یورونیوز؛ واشنگتن در این خصوص به شواهدی اشاره کرده که نشان می‌دهد ورسیه در حال بررسی انجام یک «اقدام تهاجمی بزرگ علیه اوکراین است.»

مقامات آمریکایی ضمن طرح مجدد این هشدار اعلام کرده‌اند که روسیه در صورت دست زدن به چنین اقدامی «بهای گزافی» خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنیه در پایان نشست وزاری خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو در لتونی به صراحت اعلام کرد که کرملین در تدارک حمله نظامی به اوکراین است.

آقای بلینکن تصریح کرد: «ما عمیقاً نگران شواهدی هستیم که نشان می‌دهد روسیه برنامه‌هایی برای اقدامات تهاجمی مهم علیه اوکراین طراحی کرده است، برنامه‌هایی (که شامل تلاش برای بی‌ثبات کردن اوکراین از داخل و همچنین عملیات نظامی در مقیاس بزرگ است».

وی همچنین مسکو را متهم کرد که «ده‌ها هزار (سرباز) نیروی رزمی اضافی» را در نزدیکی مرز اوکراین گردهم آورده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما نمی دانیم که رئیس جمهور پوتین تصمیم به تهاجم گرفته است یا خیر اما می دانیم که او در حال ایجاد ظرفیت برای یک تهاجم نظامی سریع در صورت تمایل به انجام آن است.»

مسئول دستگاه دیپلماسی ایالات متحده در این خصوص تاکید کرد: «ما به کرملین گوشزد کرده‌ایم که (در صورت حمله به اوکراین) منفعل نخواهیم ماند و بویژه با یک سری مجازات‌های اقتصادی بزرگ و تاثیر گذار که در گذشته از اعمال آنها خودداری کرده‌ایم واکنش سختی نشان خواهیم داد.»

این تهدید‌ها از سوی واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه هشدار داد در صورتی که ناتو به رهبری ایالات متحده اقدام به نصب موشک و دیگر تحهیزات نظامی در اوکراین کند مسکو مجبور به تلافی خواهد شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم

«ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود» وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز دوشنبه این اظهارات را در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع اشاعه مسکو بیان کرد.

لاوروف هشدار داد «غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامد‌های فاجعه‌بار است».

سه کشور غربی دارای سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهم‌ترین حامیان کی‌یف بوده‌اند و روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

لاوروف گفت که «مایه نگرانی ویژه این واقعیت است که تروئیکای کشور‌های هسته‌ای غربی از حامیان اصلی رژیم جنایتکار کی‌یف و آغازگر اصلی گام‌های تحریک‌آمیز مختلف هستند. شاهد خطرات راهبردی جدی هستیم که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • تحولات اوکراین| کودکان در مدارس برای جنگیدن آماده می‌شوند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • کمک‌های جدید آمریکا بعید است که سرنوشت کی‌یف را به طور اساسی تغییر دهد