Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@07:17:55 GMT

آیت‌الله سیدرضی شیرازی دعوت حق را لبیک گفت

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۴۲۱

آیت‌الله سیدرضی شیرازی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله سیدرضی شیرازی، از علما و اساتید حوزه علمیه تهران در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدرضی شیرازی، از علما و اساتید حوزه علمیه تهران در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی متولد ۱۳۰۷ نجف اشرف و از مریدان امام خمینی (ره) و از همراهان و مبلغان انقلاب اسلامی بود، وی از اعضای خاندان میرزای‌شیرازی بزرگ بود که در تیرماه ۱۳۵۸ مورد سوء قصد گروه تروریستی فرقان قرار گرفت و امام خمینی (ره) به خاطر این سوء قصد پیامی در محکومیت ترور ایشان صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سیدرضی شیرازی تا ۳۰ سالگی در نجف به تحصیل علوم دینی پرداخت و در جوانی اجازه اجتهاد را از آیت‌الله محمدحسین کاشف الغطاء دریافت کرد.

وی در ادامه به تهران مهاجرت کرد و از محضر فقهای آن زمان نظیر آقا میرزا مهدی الهی قمشه‌ای، آقا میرزا ابوالحسن شعرانی، سید ابوالحسن رفیعی قزوینی، آقا میرزا احمد آشتیانی، فاضل تونی، میرزا محمد علی حکیم شیرازی و حائری سمنانی کسب فیض کرد.

این عالم ربانی از سال ۱۳۳۸ شمسی تاکنون به تدریس سطوح عالیه خارج فقه، اصول و فلسفه در تهران پرداخت و حاصل این سال‌ها تربیت علمی و اخلاقی شاگردان متعدد و تألیف کتب علمی است. او در این مدت علاوه بر اشتغالات علمی به اقامه جماعت در مسجد شفاء تهران و تفسیر قرآن و بیان مباحث اخلاقی و تربیت جوانان و مشتاقان علوم اسلامی و بحث و گفت‌وگو با اقلیت‌های مذهبی اهتمام داشت.

آیت‌الله سیدرضی شیرازی ساعاتی پیش در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو حوزه علمیه قرآن امام خمینی انقلاب اسلامی مشرق آیت الله سیدرضی شیرازی آیت الله سیدرضی شیرازی دعوت حق را لبیک گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران

به گزارش ورزش سه، باشگاه مس سونگون که خود را برای دیدار یک هشتم نهایی مقابل هوادار آماده میکند، طی بیانیه‌ای از هواداران تراکتور خواست که در اکباتان از آنها حمایت کنند.

این در حالی است که بازیهای برگزار شده در استادیوم دستگردی عموما بدون تماشاگر است و در مورد این بازی نیز هنوز تصمیم گیری نشده اما به هر حال مس سونگون در این زمینه پیش دستی کرده است.

در پیام دعوت آنها آمده است:

حضور در یک هشتم حذفی، یعنی حضور در جمع شانزده تیم برتر فوتبال ایران. مس سونگون  و تراکتور در این جمع هستند با این فرق که دور یکی خلوت و دور یکی خیلی شلوغ!

روز جمعه هفتم  اردبیهشت  تکلیف هشت تیم برتر مشخص خواهد شد و بی شک قدرت روی سکوهاست. جایی که فوتبال آذربایجان ابرقدرت آسیاست. اولا و لطفا در تبریز حامی و مشوق تراکتور باشید، تراکتور چشم و چراغ آذربایجان است.

و اما مخاطب ما  هواداران فوتبال آذربایجان اکباتان، تهران، کرج، اسلامشهر و شهریار و … است؛ اگر به تبریز نرفتید، ما را فراموش نکنید… مس سونگون هم نماینده آذربایجان است و به یک درصد ورزشگاه یادگار امام در اکباتان نیازمند است.

وعده دیدار ما روز جمعه  ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه دستگردی (اکباتان)

دیگر خبرها

  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • (ویدئو) لبیک مردم اردن به درخواست ابوعبیده
  • افشاگری از اتفاقات تلخ در فوتبال تهران
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند