Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوید موسابایانا معاون وزیر امور خارجه زیمبابوه که برای دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان در تهران به سر می برد بعد از ظهر امروز به دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان رفت.

به گزارش برنا از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امورخارجه، امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به جدیت دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گسترش همکاری های فی مابین در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با زیمبابوه را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امورخارجه کشورمان گسترش همکاریهای تجاری و اقتصادی با استفاده از روش های ابتکاری در حوزه های مختلف از جمله کشت فراسرزمینی، صدور ماشین آلات، فروش محصولات پتروشیمی و خدمات فنی - مهندسی را از ظرفیت های موجود در روابط دو کشور دانست.

امیرعبداللهیان همکاری های پارلمانی دو کشور را حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد تبادل هیئت ها بین مجالس دوکشور در سطوح مختلف با هدف فعال سازی دیپلماسی پارلمانی و زمینه سازی گسترش همکاری های دو کشور بطور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین در این دیدار همکاری کشورهای تحت تحریم ظالمانه ایالات متحده و برخی کشورهای غربی، در مجامع و سازمان های بین المللی با هدف مقابله با سیاست‌های اعمال شده یکجانبه و فراقانونی در مورد تحریم ها را با اهمیت دانست.

دیوید موسابایانا معاون وزیر امور خارجه زیمبابوه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از دیدارهای خود با مسئولین ذیربط در کشورمان، آمادگی کشورش جهت برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران را اعلام کرد.

معاون وزارت خارجه زیمبابوه همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورش در حوزه های کشاورزی، همکاری در حوزه بهداشت و درمان و تسهیل ورود داروهای ایرانی به بازار زیمبابوه و استفاده از تجربیات کشورمان در زمینه های مختلف از جمله توسعه بنگاه های کوچک و متوسط، انرژی و سوخت را با اهمیت خواند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دولت جمهوری اسلامی ایران پتروشیمی ایالات متحده سازمان های بین المللی وزیر امور خارجه وزارت خارجه جمهوری اسلامی حوزه بهداشت و درمان انرژی ایران معاون معاون وزیر وزارت خارجه وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دیدار محمدحسن حبیب‌اله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و ترکیه و نیز فعالیت‌ها و اقدامات سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برای پیشبرد اهداف تعیین شده ارایه گردید.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و همکاری‌های دو‌جانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چهارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه‌های لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه نمود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • دیدار امیر عبداللهیان و وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • امیر عبداللهیان : ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه