Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@15:08:42 GMT

رهایی از چوبه دار بعد از ۱۳ سال

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۵۴۷

کارگر افغانستانی که از 13 سال قبل به اتهام قتل همولایتی‌اش به قصاص محکوم شده و در زندان بود با دستور رئیس قوه قضائیه و با پرداخت دیه آزاد شد.

به گزارش ایران، روز 10 آذر سال 87 خبر وقوع قتلی در یک ساختمان نیمه کاره در محدوده میدان ونک تهران به پلیس اعلام شد.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد نزاع جمعی بین چند کارگر ساختمانی رخ داده و یکی از آنها به نام ظریف با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از شناسایی متهم به نام سعید 26 ساله که از اتباع افغانستانی بود وی دستگیر شد و ضمن اعتراف به قتل گفت: من چند سال قبل برای کار به ایران آمدم. در یک ساختمان نیمه‌ساز کارگری می‌کردم و شب‌ها بعد از کار برای تفریح و سرگرمی با دوستانم که در یک ساختمان دیگر کار می‌کردند دور هم جمع می‌شدیم و فیلم نگاه می‌کردیم تا اینکه یک شب یکی از کارگران آن ساختمان به سراغم آمد و با اعتراض گفت من وسایلش را سرقت کرده‌ام و دیگر حق ندارم به آنجا بروم. از شنیدن این حرف خیلی عصبانی شدم. به همین خاطر موضوع را به دو نفر از دوستانم گفتم و برای تسویه حساب به ساختمان آنها رفتیم.

همان پسر جوان با دوستانش به محض دیدن ما حمله کردند و با هم درگیر شدیم در حین درگیری با چوب به سرم کوبید که سرم شکست و صورتم غرق در خون شد. در همین موقع چند کارگر دیگر برای میانجیگری وارد دعوا شدند اما من که صورتم خونی بود و چشمانم به درستی نمی‌دید به اشتباه با چاقو به ظریف که قصد میانجیگری داشت زدم. همین موضوع باعث قتل او شد. الان هم بشدت پشیمانم.

پس از اعترافات متهم وی برای محاکمه به شعبه 71 وقت دادگاه کیفری رفت اما با توجه به اینکه اولیای دم مقتول در دسترس نبودند با توجه به ماده 356 قانون مجازات اسلامی نماینده دادستان برای متهم درخواست قصاص کرد.

بدین ترتیب با صدور حکم قصاص و تأیید آن در دیوان عالی کشور پرونده به شعبه سوم اجرای احکام به ریاست دادیار حسین گودرزی فرستاده شد و متهم پس از انجام مقدمات کار برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت اما با توجه به درخواست وی مبنی بر اینکه به او مهلت داده شود تا اولیای دم مقتول را پیدا و از آنها در خواست رضایت کند یا با پرداخت دیه به اولیای دم از آنها درخواست بخشش کند؛ محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران با این مهلت موافقت کرد و مرد جوان به زندان برگشت.

پس از این ماجرا مرد زندانی با نوشتن نامه‌ای درخواست تعیین تکلیف در پرونده‌اش را داشت که بار دیگر سرپرست دادسرای جنایی تهران با ارسال پرونده وی برای رئیس قوه قضائیه و شرح ماجرای متهم و با توجه به اینکه 13 سال در زندان بود درخواست کرد تا درباره این پرونده تصمیم‌گیری کنند.

بدین ترتیب رئیس قوه قضائیه نیز پس از بررسی پرونده با دستور پرداخت دیه درحق اولیای دم موافقت کرد. اما با توجه به اینکه اولیای دم هنوز شناسایی نشده‌اند مرد زندانی با واریز دیه به حساب صندوق دادگستری توانست از زندان آزاد شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت رهایی چوبه دار قصاص یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته ماموران پایگاه چهارم سازمان اطلاعات پلیس تهران درحین گشت زنی شبانه در محدوده خاک سفید با دو نفر از اراذل و اوباش که در وضعیت عادی نبودند، مواجه شدند. این دو نفر پس از مشاهده ماموران اقدام به قدرت نمایی و فحاشی با قمه کردند که در همین راستا نیز پلیس برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه یکی از این اشرار پا به فرار گذاشت، گفت: شرور دیگر در حین دستگیری با قمه اقدام به عربده‌کشی کرده و ضرباتی را نیز به خودروی پلیس و چندین خودروی دیگر وارد کرد. در نهایت اما با اقدام ماموران پلیس این فرد  دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. 

راستی با بیان اینکه در مقر انتظامی مشخص شد که این اراذل و اوباش دارای چندین مورد سابقه شرارت هستند، گفت: پس از دستگیری متهم اول و انجام بازجویی و پی‌جویی از وی، مخفیگاه  نفر دوم نیزشناسایی و این فرد نیز در عملیاتی دیگر دستگیر شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه برای هر دو متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد، گفت:‌ هر دو متهم به همراه پرونده تشکیل شد و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یا آزادم کنید یا قصاص
  • حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس
  • ۳ زندانی از پای چوبه دار برگشتند
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • طناب دار بر گردن عامل جنایت برج سپید | توقف حکم ۲ قاتل و یک متجاوز در لحظه آخر
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی