Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@13:07:35 GMT

نیاز 28.7 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل سدهای زنجان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۵۹۵

نیاز 28.7 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل سدهای زنجان

 اسماعیل افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زنجان ۶ پروژه سدسازی تکمیل شده برای بهره‌مندی هم‌استانی‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه پروژه‌های سد تهم با هدف تامین بخشی از آب شرب شهر زنجان و سدگلابر با هدف تامین آب صنعت و کشاورزی منطقه و سد کینه‌ورس با هدف تامین آب شرب شهرهای ابهر و خرم‌دره و تامین آب کشاورزی و صنعت منطقه فعال است، عنوان کرد: سد میرزاخانلوی یک با هدف تامین آب کشاورزی منطقه، سد بلوک با هدف تامین آب کشاورزی منطقه و سد فیله‌ خاصه با هدف تامین آب کشاورزی منطقه، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کل حجم آب تخصیص یافته به سدهای مذکور در بخش شرب، را ۲۱.۴ میلیون متر مکعب افزود: در بخش کشاورزی و صنعت نیز ۱۶.۶ میلیون متر مکعب و ۵.۵ میلیون مترمکعب آب تخصیص یافته است.

این مقام مسئول در مورد تعداد پروژه‌های سدسازی در دست اقدام نیز گفت: در حال حاضر پنج پروژه سدسازی، دو پروژه آبرسانی، یک پروژه شبکه آبیاری و یک پروژه انتقال آب کشاورزی در دست احداث است.

افشاری میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را ۲۸ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اهمیت سدسازی در مرحله نخست، تامین آب از منابع آب سطحی و متنوع کردن محل برداشت‌ها از نظر پدافند غیر عامل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه کاهش برداشت از منابع استراتژیک آب زیرزمینی از دیگر اهمیت سدسازی است، گفت: در صورت جابه‌جایی اصولی و مطالعات جامع که از طرف مشاوران ذی‌صلاح صورت می‌گیرد با حداقل آسیب‌های زیست محیطی  سدها می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/73009

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان آب بخش کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: از ابتدای آغاز جنگ غزه، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هماهنگی‌هایی را در خصوص رسیدن کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه با فدراسیون جهانی صلیب سرخ انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران جلسات متعددی را به صورت وبیناری با دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و رؤسای جمعیت‌های هلال احمر فلسطین، مصر و سایر کشورهای منطقه در این خصوص برگزار کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این جلسات، بر ایجاد صندوق مشارکت‌های مردم منطقه به منظور کمک به مردم مظلوم غزه توافقاتی شده و پیگیری‌های لازم برای تشکیل این صندوق نیز در دست اقدام است.

هاشمی ادامه داد: در همین راستا نیز در سطح استان زنجان در مراسم روز قدس و عید سعید فطر مردم نوعدوست استان زنجان در ۱۰ صندوق در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم مظلوم غزه کمک نقدی کردند.

وی یادآوری کرد: هموطنان نوعدوست و علاقمند به کمک برای مردم مظلوم غزه می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* کمک‌های نقدی خود را به مردم مظلوم غزه به حساب جمعیت هلال احمر واریز کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این صندوق‌های کمک نیز در سطح شعب و مرکز استان فعال است.

کد خبر 6081279

دیگر خبرها

  • تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر
  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز