Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان یک پژوهشگر تاریخ معاصر، میرزا کوچک و یاران جنگل با استفاده از ابزارهای ساده جنگی با دشمن مقابله کردند و لذا معرفی میرزا کوچک به عنوان قهرمان ملی تولید امنیت می کند، زیرا برای تولید قدرت و امنیت نیاز به هویت سازی داریم.

علیرضا زادبر در نشست تخصصی بازخوانی نهضت جنگل در جنگ روایت ها که با حضور اصحاب رسانه و دانشجویان بسیجی برگزار شد، با تاکید بر لزوم معرفی دقیق و کامل ابعاد شخصیتی میرزا کوچک جنگلی به نسل جوان و نوجوان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به آشنایی بیشتر مردم با میرزا کمک کرده، اما نهادهای فرهنگی آنگونه که باید به شناخت این شخصیت قهرمان بپرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از میرزا کوچک به عنوان یک الگوی کامل و واقعی یاد کرد و افزود: متاسفانه نسل جوان ما با قهرمانان واقعی خود همچون میرزا آشنا نیستند و قهرمانان هالیوودی را دنبال می کنند.

این پژوهشگر تاریخ معاصر، با بیان اینکه بزرگداشت قهرمانان ملی نباید محدود به زمان و مکان خاص شود، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت میرزا کوچک باید مردمی باشد و مردم باید بدانند که میرزا که بود و چه کرد تا در ایستادگی در مقابل ظلم و ستم با او همزاد پندای داشته باشند.

زادبر، نسل جدید را نیازمند روش های جدید و نو برای معرفی شخصیت های ملی و مذهبی دانست؛ نه روش های قدیمی و اضافه کرد: برای پیروزی در جنگ روایت ها باید از ابزار به روز استفاده کنیم. متاسفانه در ایام سالگرد شهادت میرزا شاهد شبهه افکنی و سم پاشی دشمنان علیه نهضت جنگل در قالب جنگ روایت ها هستیم و عملکرد ما در مقابل این جنگ روانی ضعیف است.

وی اقتدار کشور را تنها در امکانات و تجهیزات نظامی ندانست و یادآور شد: مولفه های تاریخی و فرهنگی به ویژه قهرمانان و شخصیت های اسطوره ها بسیار به خودباوری و ایجاد قدرت نرم کمک می کند.

این پژوهشگر تاریخ معاصر، یکی از اهداف نهضت میرزا کوچک را مقابله با تجاوز روس ها به ایران و گیلان دانست و بیان کرد: میرزا کوچک و یاران جنگل با استفاده از ابزارهای ساده جنگی با دشمن مقابله کردند و لذا معرفی میرزا کوچک به عنوان قهرمان ملی تولید امنیت می کند، زیرا برای تولید قدرت و امنیت نیاز به هویت سازی داریم.

وی تبدیل قهرمان و ضد قهرمان را یکی از ترفندهای دشمن برای از بین بردن هویت سازی نهضت جنگل و میرزا کوچک دانست و گفت: در جنگ روایت ها شاهد چسباندن اتهامات دروغین به میرزا و نهضت او هستیم که با سردمداری استعمار در حال انجام است که هم در زمان حیات میرزا و هم بعد از شهادتش تا به امروز ادامه دارد.

زادبر، با اشاره به خطر نفوذی ها در بین نیروهای میرزا، عنوان کرد: میرزا کوچک به دنبال نجات کشور از استبداد و استعمار بود و حتی در دوران قحطی به تهران کمک فرستاد، اما نسل جوان و نوجوان ما این مطالب را درباره میرزا نمی دانند، زیرا گرفتار جنگ روایت ها هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ شکی در وطن پرستی و دین مداری میرزا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب از نهضت جنگل به عنوان یک حرکت دینی و انقلابی یاد کردند و لذا تجزیه طلب بودن میرزا از جمله شبهات مطرح شده در جنگ روایت هاست و دشمن با استفاده از فضای مجازی درصدد منحرف کردن جامعه از این قهرمان ملی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ميرزا كوچك خان جنگلي جنگ روایت ها میرزا کوچک جنگ روایت قهرمان ملی نهضت جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیوان میرزا صالح تبریزی» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دیوان میرزا صالح تبریزی» نوشته با تصحیح لطفعلی برقی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب مجموعه‌ای از اشعار میرزا صالح تبریزی یکی از شاعران کمتر شناخته شده عصر صفوی در قرن یازدهم است که در دوران خود عهده‌دار منصب شیخ الاسلامی شهر تبریز بوده است. وی شخصیتی علمی و فقهی بوده که به بیشتر به سبک هندی شعر می‌سروده است.

«دیوان میرزا صالح تبریزی» شامل اشعار فارسی و ترکی تبریزی است که بر اساس تک نسخه موجود دیوان این شاعر در کتابخانه مجلس شورای اسلامی انجام گرفته است. اشعار این دیوان بیشتر در زمره غزل، غزل‌واره و مفرد، ترکیب، ترجیع بند و مثنوی جای می‌گیرند.

کتاب از سه بخش «حیات میرزا صالح تبریزی»، «اشعار میرزا صالح تبریزی» و ««افزوده‌ها» تشکیل شده است. در صفحات پایانی کتاب، نویسنده واژه‌نامه و کتابنامه را نیز برای مخاطبان قرار داده است.

این کتاب با ۱۳۵ صفحه، شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6084263 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • یک جنایت و چند روایت؛ بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت؟
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» روانه بازار نشر شد
  • مستند «راز میرزا» رونمایی می‌شود
  • بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت و سرش را به تهران برد؟
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم