Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه زیمبابوه که برای دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان در تهران به سر می‌برد با حضور در وزارت امورخارجه با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو دیوید موسابایانا معاون وزیر امور خارجه زیمبابوه که برای دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان در تهران به سر می‌برد بعد از ظهر امروز با حضور در وزارت امورخارجه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به جدیت دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گسترش همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با زیمبابوه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با استفاده از روش‌های ابتکاری در حوزه‌های مختلف از جمله کشت فر اسرزمینی، صدور ماشین آلات، فروش محصولات پتروشیمی و خدمات فنی - مهندسی را از ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور دانست.

امیر عبداللهیان همکاری‌های پارلمانی دو کشور را حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد تبادل هیئت‌ها بین مجالس دو کشور در سطوح مختلف با هدف فعال سازی دیپلماسی پارلمانی و زمینه سازی گسترش همکاری‌های دو کشور به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار همکاری کشور‌های تحت تحریم ظالمانه ایالات متحده و برخی کشور‌های غربی، در مجامع و سازمان‌های بین المللی با هدف مقابله با سیاست‌های اعمال شده یکجانبه و فراقانونی در مورد تحریم‌ها را با اهمیت دانست.

دیوید موسابایانا معاون وزیر امور خارجه زیمبابوه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از دیدار‌های خود با مسئولین ذیربط در کشورمان، آمادگی کشورش جهت برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران را اعلام کرد.

معاون وزارت خارجه زیمبابوه همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورش در حوزه‌های کشاورزی، همکاری در حوزه بهداشت و درمان و تسهیل ورود دارو‌های ایرانی به بازار زیمبابوه و استفاده از تجربیات کشورمان در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط، انرژی و سوخت را با اهمیت خواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زیمباوه امیرعبداللهیان وین معاون وزیر امور خارجه زیمبابوه امیر عبداللهیان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی های دیپلماتیک در نیویورک

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در حاشیه حضور در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت سازمان ملل متحد با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین ایمن الصفدی و یان بورگ وزرای امور خارجه اردن و مالت (رئیس دوره‌ای شورای امنیت) گفت‌وگو داشتم.

وی گفت: در این دیدارها با اشاره به حساسیت ویژه کشورمان نسبت به امنیت منطقه، ضرورت پاسخ متقابل مشروع ایران به حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را تبیین کردم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در ادامه ضمن بررسی آخرین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، در خصوص وضعیت بحرانی غزه ناشی از نسل‌ کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی رایزنی شد.

دیگر خبرها

  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی های دیپلماتیک در نیویورک
  • دیدار امیر عبداللهیان و وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • امیر عبداللهیان : ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیرخارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است