Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه ای بی سی نیوز؛ در حمله بعداز ظهر چهارشنبه به دبیرستان شهرک آکسفورد نزدیک شهر دیترویت در ایالت میشیگان، سه دانش آموز ۱۴ تا ۱۷ ساله جانشان را ازدست دادند و هفت تن دیگر شامل یک آموزگار زخمی شدند.

کارن مک دونالد دادستان ناحیه اوکلند گفت: اتان کرامبلی مهاجم مسلح ۱۵ ساله پس از دستگیر و بازداشت شدن، به عنوان بزرگسال، متهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ابراز اطمینان کرد که داستان ها بتوانند از پیش طراحی شدن و با نقشه قبلی بودن این تیراندازی را، اثبات کنند.

اتهام های کرامبلی شامل یک مورد تروریسم منجر به مرگ، چهار مورد قتل، هفت مورد حمله با قصد قتل و ۱۱ مورد در اختیار داشتن سلاح گرم برای ارتکاب جنایت است و احتمال دارد اتهامات بیشتری به وی وارد شود.

مقام های محلی گفتند که این نوجوان، اسلحه نیمه خودکار پدرش را که در حراج جمعه سیاه خریداری کرده بود، با خود به مدرسه برده است.

به گفته مکدونالد، دادستان ها سرگرم بررسی وارد کردن اتهاماتی به والدین این نوجوان هستند.

با روی کار آمدن جو بایدن رییس جمهوری کنونی آمریکا، این کشور شاهد افزایش هرچه بیشتر و بدون وقفه خرید سلاح از سوی شهروندان آمریکایی بوده که کارشناسان آن را از علل شدت گرفتن تیراندازی های وسیع در آمریکا دانسته اند. تیراندازی منجر به کشتار جمعی  در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم  میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد.

پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود اما در دهه ها و به ویژه سال های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می شود.

به گزارش سی ان ان، نیمی از کشورهای توسعه یافته جهان حداقل یک مورد تیراندازی کشتار جمعی بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۹ داشته اند و دیگر کشورهای جهان نیز طی ۲۲ سال گذشته بیش از هشت مورد را شاهد بوده اند، اما آمریکا طی این مدت شاهد ۱۰۰ مورد کشتار جمعی با سلاح گرم بوده که دوهزار کشته و مجروح برجای گذاشته است.
آمریکا تنها کشوری است که شمار اسلحه در آن از شمار افراد بیشتر است.  بنابر داده های  موسسه سوئیسی اسمال آرمز سُروی (Small Arms Survey (SAS)  به ازای هر یکصد شهروند آمریکا، ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد. این آمار در قیاس با دیگر کشورهای جهان رقم بسیار بالایی است،  


 

برچسب‌ها شبکه سی ان ان تروریسم سلاح گرم خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه سی ان ان تروریسم سلاح گرم شبکه سی ان ان تروریسم سلاح گرم خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا جو بایدن کشتار جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: کودک پنج ساله‌ای در بازی با اسلحه و تیراندازی غیر عمد، خاله ۱۵ ساله خود را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ نبی اله قاسمی گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های اطراف شهر خرم آباد بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند.

وی اظهار داشت: در این حادثه بر اثر تیراندازی غیر عمد یک پسر بچه پنج ساله (خواهر زاده) با تفنگ «برنو» دختر نوجوان (خاله) به دلیل اصابت گلوله جان باخت.

وی با انتقاد از در دسترس قرار گرفتن اسلحه‌های مجاز برای دیگر افراد خانواده ادامه داد: فقط افراد مالک این اسلحه‌ها امکان استفاده و نگهداری سلاح‌ها را دارند و باید بصورت جدی از در دسترس قرار دادن سلاح برای دیگران خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • میلان و اینتر چگونه برای خرید یاشوا زیرکزی رقابت می‌کنند؟
  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد
  • مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده ۵ ساله