Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزاد نجفی از آغاز عملیات اجرایی احیاء و بازسازی بیش از۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ نجفی در پویش مردمی جنگلکاری با بذر که برای احیای جنگل‌های زاگرس به صورت همزمان و هماهنگ در استان های زاگرس نشین در مجموعه بام لرستان با حضور مقامات ارشد استان، دوستداران طبیعت، خبرنگاران، تشکل‌های مردمی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شده بود با اشاره اینکه این پویش در ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۷ شهر به طور همزمان برگزار شده است، اظهار کرد: در لرستان نیز این مراسم در ۱۱ نقطه جنگلی استان به منظور احیای جنگل‌های زاگرس همزمان برگزار شده است.

او افزود: از امروز عملیات اجرایی احیاء و بازسازی بیش از دو هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس با کاشت گونه‌های جنگلی و نهال‌های مناسب در سطح استان آغاز می‌شود.

نجفی میزان بارندگی در نقاط جنگلی مدنظر این پویش را بیش از ۳۰۰ میلی‌متر دانست و تصریح کرد: خوشبختانه استان لرستان در این خصوص مشکل خاصی ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  لرستان با بیان اینکه مناطقی که جنگلکاری در آن صورت می‌گیرد باید دارای ۵۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا باشد، عنوان کرد: علاوه بر این، کاشت گونه‌های مرغوب و مناسب نیازمند نگهداری و مراقبت هستند به همین دلیل نقاط شناسایی‌ شده دارای طرح و نگهبان خواهد بود.

 نجفی با تاکید بر اینکه نهال به اندازه کافی در سطح استان تولید شده است، عنوان کرد: در ۸ نهالستان استان بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال آماده کشت تولید شده است.

او تاکید کرد: این پویش تا هفته منابع طبیعی با مشارکت مردم، انجمن‌های زیست‌ محیطی، جوامع محلی و خبرنگاران ادامه خواهد داشت و امیدوار هستیم بتوانیم جشن کاشت دو هزار و ۲۰۰ هکتار احیا و بازسازی اراضی جنگلی را در استان برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا منابع طبیعی هفته منابع طبیعی جنگل منابع طبیعی اراضی بلوط هزار و ۲۰۰ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستا حفاظت از منابع ملی و حفظ حقوق بیت المال اجرای دو مورد تبصره ذیل ماده ۵۵ ق ح ب در منطقه سوادرودبار (لاکوم) به مساحت ۴ هزار متر مربع توسط مامورین سرجنگلبانی کارمزد و نیرو‌های حفاظتی ولوپی مورد آزادسازی قرار گرفته و عرصه بازگشت به انفال گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • استرداد ۵۰هکتار اراضی ملی البرز به ارزش ۲هزار میلیارد تومان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور