Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@12:30:59 GMT

صندوق توسعه استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۸۲۳

صندوق توسعه استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، سید حامد عاملی در نشست با معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: دیوان محاسبات، چشم‌بینای نظام در حفظ منافع عموم مردم و قوت قلبی برای مدیران خدمتگزار است.

وی افزود: هدف و وظیفه مدیران و حوزه دیوان محاسبات در خدمت به مردم و حفظ منافع مردم مشترک بوده و این نقطه اشتراک از جزیره‌ای عمل کردن هر بخش جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل تفاهم در مدیریت منابع استان و کشور را از جمله ضرورت‌های کاری بین مدیران و دیوان محاسبات ذکر کرد و گفت: با رفع دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه در هر حوزه، ضمن جلوگیری از بروز مشکلات، مصالح عمومی معیار اقدامات خواهد بود.

عاملی برخورد با تفاسیر خلاف قانون را یادآور شد و ادامه داد: مدیران باید در زمان و موقعیت‌های مختلف بر اساس قانون تصمیمات درست و کارساز بگیرند.

وی با بیان اینکه مدیر باید نگاه توسعه‌ای داشته باشد، تشریح کرد: دیوان محاسبات و مدیریت‌های استان باید خود را در یک مجموعه بدانند و در هیچ برهه‌ای نباید تنگ نظری‌ها مانع اقدامات توسعه‌ای و حفظ منفعت مردم باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به شعار تحول خواهی دولت تصریح کرد: در این خصوص دولت برای راه‌اندازی صندوق توسعه استان برنامه‌ریزی کرده تا با این روش و تامین منابع مختلف پروژه‌های اولویت‌دار استان از این محل اجرایی شود.

عاملی بیان کرد: با تامین اعتبارات این صندوق از محل‌های مختلف از جمله منابع صرفه‌جویی شده  از محل انرژی، فروش اموال مازاد و اعتبارات صندوق توسعه ملی، برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای سرعت بخشی به پروژه‌های ضروری و نیمه‌کاره انجام می‌شود.

تمامی اقدامات دیوان محاسبات در راستای تامین منافع مردم است

محمد علی زهره‌ای، معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور هم در این دیدار گفت: دیوان محاسبات با دید باز و پیشگیرانه برای باز کردن گره کارها در کنار مدیران است.

وی بیان کرد: تمامی اقدامات در حوزه دیوان محاسبات و  دولت در راستای تامین منافع و مصالح  مردم با حفظ قانون است.

سید محمد اسحاقی، مدیر کل دیوان محاسبات استان اردبیل نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام گرفته در استان در راستای نظارت بر فرایندهای قانونی ارائه کرد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه دیوان محاسبات تنگ نظری استاندار اردبیل صندوق توسعه استان اردبیل رفع موانع تولید دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده برای جمع آوری زکات فطره

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این نشست بر نظارت بر نحوه جمع آوری و هزینه کرد زکات فطره و کفارات و معرفی روش‌های نوین و پرداخت الکترونیکی زکات فطره در مراکز عمومی با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین تشکیل شورا‌های زکات در فرمانداری‌های و بخشداری‌های استان با محوریت زکات فطره، جلوگیری از فعالیت صندوق‌های متخلف، جانمایی مناسب صندوقها، صدور کارت شناسایی برای عاملان جمع آوری، تامین امنیت صندوق‌ها و محور قرار گرفتن مصلا‌ها و اطراف آنها در جمع آوری زکات فطره را خواستار شد.

در این جلسه اعلام شد: میزان زکات جمع آوری شده در استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام محمدزاده رئیس اداره زکات کمیته امداد استان گفت: پارسال نزدیک ۱۹۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که این رقم ۱۵۰ درصد برنامه پیش بینی شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • راه‌اندازی کارگاه و کارخانه‌های تولیدی بومی
  • بررسی اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده برای جمع آوری زکات فطره
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • اقدامات صندوق هنر برای مسکن هنرمندان