Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@21:17:10 GMT

آمار مرگ و میر در اثر آلودگی هوا در کشورهای مختلف

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۸۳۶

آمار مرگ و میر در اثر آلودگی هوا در کشورهای مختلف

آمار مرگ و میر در اثر آلودگی هوا در کشورهای مختلف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: آلودگی هوا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بهزاد برارزاده در حاشیه بازدید از مراحل کنترل کیفیت آب آشامیدنی مردم در آزمایشگاه مرکزی ساری اظهار داشت: کنترل کیفیت آب شامل تست‌های شیمیایی و میکروبیولوژی و بررسی آلودگی‌های ممکن از جمله موادآلی و شیمیایی، میکروب‌ها و مواد معدنی و نیز ارزیابی‌های مختلف در راستای اطمینان از سلامت آب برای مصارف انسانی ایمن و بهداشتی است در همین زمینه برای کنترل کیفیت آب و اطمینان از پایبندی به استاندارد‌ها اقداماتی شامل مانیتورینگ وتست‌های منظم برروی آب صورت می‌گیرد

او با اشاره به فرایند‌های تصفیه موثرآب شرب اظهار داشت: فرایند‌های تصفیه آب با انجام فیلتراسیون، دیس اینفکتانت‌ها وانحلال مواد آلی اجراء می‌شود تا بهداشت آب به حداکثر برسد در همین راستا سیستم‌های کنترل کیفیت آب با قابلیت پاسخگویی به انواع بحران‌ها وحوادث ناگهانی مانند آلودگی ناشی از حوادث طبیعی یا آلودگی ناشی از فعالیت‌های انسانی و ... را مدیریت می‌کنند.

مدیر عامل آبفا مازندران در خصوص فرایند ارزیابی کیفی آب شرب مصرفی مردم تصریح کرد: ارزیابی کیفیت آب شرب مصرفی مردم با انجام نمونه برداری، تست‌های فیزیکی وشیمیایی، تست‌های میکروبیولوژیکی همچنین ارزیابی میزان موادضدعفونی کننده آب، تجزیه وتحلیل داده‌ها وارزیابی استاندارد‌ها و در نهایت گزارش دهی و اقدامات تصحیحی صورت می‌گیرد.

برارزاده اقدامات کنترلی کیفیت آب شرب را تشریح کرد و گفت: نمونه‌هایی از آب منابع مختلف شامل چاه‌ها وچشمه ها، رودخانه ها، دریاچه‌ها ویا سیستم‌های تصفیه آب همچنین از مخازن آبی، شبکه توزیع ونقاط انتهایی شبکه گرفته می‌شود.

او افزود: در این مراحل انواع متنوعی از پارامتر‌های قابل سنجش نظیر مواد محلول، موادآلی، موادمعدنی، موادمضر مانند فلزات سنگین و همچنین اندازه گیری ویژگی‌های فیزیکی مانند رنگ، طعم، بو، درجه اسیدیته و الکتریکیت آب پایش می‌شود و حضور باکتری‌ها از جمله باکتری‌های اشریشیا کولای، سالمونلا وغیره...، ویروس ها، اسپور‌ها و مواد دیگر میکروبیولوژیکی که برای سلامتی ممکن است مضر باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیر عامل آبفا مازندران با اشاره به اطمینان از میزان مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده برای حذف وکنترل آلودگی اولیه و پیشگیری از بروز آلودگی‌های ثانویه از انجام سنجش‌های متعدد خبر داد و گفت: در نهایت نتایج تست‌ها با استاندارد‌های ملی و بین المللی مقایسه می‌شود تا مطمئن شویم آب مصرفی مردم با معیار‌های بهداشتی وکیفیتی مطابقت دارد.

او در پایان این گفتگو اظهار داشت: نتایج ارزیابی به مراجع مربوطه و مردم اطلاع رسانی می‌شود تا مردم ازکیفیت آب مصرفی خود آگاه شوند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳
  • هوای تهران سالم شد