Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دستگاه‌های مسئول که در اجرای قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان تعلل کردند، مجازات می‌شوند. - اخبار استانها -

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در پاسخ به سوال پیگیری مجلس برای اجرای قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان اظهار داشت: مجلس برای حمایت از کودکان و زنان قوانیتی را وضع و به دولت‌ها ابلاغ کرده و به تبع دولت‌ها باید این قوانین را اجرا می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم اوج بی‌قانونی را در زمینه اجرای قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان در کارنامه عملکرد خود رقم زد افزود: مجلس پس از وضع قانون باید در ذیل آن جرم‌نگاری و ضمانت اجرایی را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس خاطرنشان کرد: این جرم‌نگاری در ذیل احکام قانون سبب می‌شود تا افرادی که مسئول اجرای قانون هستند، در صورت استنکاف از اجرای قانون مجرم شناخته شده و به محاکم قضایی و دستگاه‌های نطارتی معرفی و مجازات‌ شوند.

استاندار گیلان برای حل مشکلات صیادان با وزیر جهاد کشاورزی دیدار می‌کنداستان گیلان به دلیل مرزهای سه‌گانه در معرض شیوع "اومیکرون" کروناستفرمانده انتظامی گیلان: مرکز نگهداری معتادان متجاهر در گیلان تنها ظرفیت پذیرش 50نفر را دارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز داشت: مجلس در این دوره در بخش نظارتی با جدیت بیشتری ورود کرده و مصمم هستیم که از این پس قوانینی که در گذشته در بخش حمایت از زنان و کودکان وضع شده و همچنین دیگر قوانین به درستی اجرا شود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: پیگیری‌های مستمر در حال انجام است و دستگاه‌هایی که در این حوزه مسئول بودند اما در اجرای قوانین تعلل و کوتاهی کرده و آن را به اجرا درنیاوردند به مراجع قضایی و دستگاه‌های نظارتی معرفی و مجازات‌ می‌شوند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس درباره میزان بهبود شاخص‌های آنتن‌‌دهی از ابتدای سال تا اکنون در این دو شهرستان‌ گفت: بخشی از شاخص‌های ارتباطات و آنتن‌دهی در فومن و شفت بهبود پیدا کرده اما اکثر قریب به اتفاق مناطق روستایی همچنان با مشکل مواجه هستند. 

وی با بیان اینکه به دلایل مختلفی از جمله دزدیدن کابل‌ها در آنتن‌دهی با مشکل مواجه هستیم افزود: البته کابل دزدی مشکلی است که تقریباً تمام استان‌ها با آن‌ مواجه هستند و این موضوع سبب ضعف مخابرات ایران در تأمین کابل‌های خاکی شده که امیدواریم به مرور زمان این مسئله حل شود.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمایت از زنان و کودکان کمیسیون اجتماعی مجلس اجرای قوانین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به زنان و کودکان در بیت حانون

شاهدان عینی جنایت‌های جدید اشغالگران در شمال نوار غزه و به ویژه منطقه بیت حانون اعلام کردند که نظامیان صهیونیست با حمله وحشیانه به محل اسکان آوارگان زنان را مجبور به برداشتن حجاب کرده و آنها را مورد تجاوز و ضرب و شتم قرار داده و به کودکان حمله کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعداز جنایت وحشیانه جدیدی که اشغالگران صهیونیست با محاصره محل اسکان آوارگان فلسطینی در بیت حانون واقع در شمال نوار غزه انجام دادند، شاهدان عینی اطلاعات وحشتناکی درباره تجاوزات صهیونیست‌ها به زنان و کودکان در این اردوگاه ارائه کردند.

صبح دیروز سه شنبه نیروهای ارتش اشغالگر با ورود به شمال غزه مساجد و خانه‌های این منطقه را بمباران و مدرسه «مهدیه الشوا» که آوارگان را در خود جای داده بود محاصره و ده‌ها مرد و کودک را بازداشت و به زنان و دختران حمله کردند.

به گزارش القدس العربی، آوارگان فلسطینی که دیروز موفق به فرار از شهر بیت حانون بعد از حمله وحشیانه ارتش دشمن شده بودند اعلام کردند که ارتش رژیم اشغالگر آوارگان را ربوده و به زنان تجاوز و به سمت آوارگان در داخل مدارسی که محل اسکان آوارگان بود تیراندازی کردند.

خبرنگار آناتولی به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی به طور ناگهانی وارد مناطق شرق جبالیا و شمال شهر بیت لاهیا و بیت حانون شده و شروع به حمله توپخانه‌ای شدید و تیراندازی کردند.

یکی از آوارگانی که موفق به فرار شده بود در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی گفت که ما ناگهان متوجه شدیم ارتش دشمن به سمت غیرنظامیان تیراندازی می‌کند و ما نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده و چرا ارتش صهیونیستی به اینجا آمده است. نیروهای دشمن وارد مدرسه‌ای شدند که تعداد زیادی از آوارگان را در خود جای داده بود. آنها همه چیز را ویران کردند و افراد زیادی را بازداشت کردند و زنان را کتک زدند و فضای رعب و وحشت ایجاد کردند.

این شهروند آواره فلسطینی افزود: من شاهد صحنه هایی بودم که هرگز انتظارش را نداشتم و نمی دانم چگونه آنها را توصیف کنم.

یکی از زنان آواره فلسطینی هم به نوبه خود گفت: ما یک فاجعه بزرگ را تجربه کردیم. زمانی که یک پهپاد دشمن بالای سر ما آمد، همه به ویژه کودکان بسیار ترسیدند و ما نمی‌دانستیم باید چه کار کنیم. ما مجبور شدیم بدون برداشتن هیچ وسیله و غذایی از مدرسه فرار کنیم. ارتش دشمن کودکان را مقابل چشمان پدر و مادرانشان و مادران را مقابل چشم کودکانشان قتل عام می‌کند. جهان باید با این فجایعی که در غزه رخ می‌دهد از خواب بیدار شود.

روز 194 طوفان‌الاقصی|بمباران 3 خانه مسکونیسازمان ملل: بیش از 10 هزار زن در غزه جان باختندبمباران 3 خانه در غزه با دهها شهید و زخمی یک زن فلسطینی دیگر هم در همین زمینه گفت: ما شب بسیار سختی در بیت حانون داشتیم و نیروهای دشمن، جوانان ما را بازداشت کردند و ما تنها کاری که می‌توانستیم بکنیم این بود که فرار کنیم.

«سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه در این زمینه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می کند در جریان عملیاتی که از دوشنبه شب آغاز کرده است، اهالی شهر «بیت حانون» و «جبالیا» را در شمال نوار غزه مجددا آواره کند.

وی تاکید کرد که صهیونیست‌ها بولدوزها و تانک‌های خود را به پناهگاه‌های آوارگان در بیت حانون وارد کردند و مدرسه مهدیه الشوا را که در آن صدها آواره زندگی می‌کنند به محاصره درآوردند. ارتش اشغالگر، یک مرکز بازجویی میدانی در پشت مدرسه ایجاد کرده و با تهدید سلاح از همه آوارگان خواست تا از پناهگاه‌ها خارج شوند.

سلامه معروف با اشاره به اقدامات ضد بشری و شنیع نیروهای دشمن علیه آوارگان در بیت حانون اظهار داشت که صهیونیست‌ها زنان را وادار کردند حجاب خود را بردارند و مردان را هم مجبور کردند برهنه شوند و تنها با لباس زیر بمانند.

این مقام دولتی در غزه گفت بعد از اینکه شماری از آوارگان فلسطینی طی هفته‌های گذشته به مناطق خود در شمال نوار غزه برگشته بودند رژیم اشغالگر در صدد تکرار سناریو آواره کردن اجباری آنهاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به زنان و کودکان در بیت حانون
  • « ایتا » کانال فروشگاه پوشاک را به علت انتشار تصویر «چهره» زنان بست
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی