Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@13:48:19 GMT

«اُمیکرون» در برابر واکسن‌ها مقاوم است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۹۶۹

«اُمیکرون» در برابر واکسن‌ها مقاوم است؟

به گزارش رویترز، گرچه هنوز اطلاعات تکمیلی درباره سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون از سوی سازمان جهانی بهداشت منتشر نشده است اما تحقیقات مختلف دانشمندان در این زمینه از همان روز نخست آغاز شد.

محققان دانشگاه اکسفورد انگلیس می‌گویند هنوز شواهدی مبنی بر اینکه واکسن مانع از بروز کرونای شدید شود وجود ندارد، با این حال ما آماده هستیم که نسخه به روز رسانی شده و تطبیق یافته واکسن آسترازنکا با اُمیکرون را توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه آکسفورد که مسئول تحقیقات در ساخت واکسن آسترازنکا بود، می‌گوید اطلاعات ارائه شده درباره سویه اُمیکرون بسیار محدود است و ما منتظر دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه هستیم. ما با دقت تاثیرگذاری واکسن خود را بر روی اُمیکرون ارزیابی می‌کنیم.

در بیانیه این دانشگاه آمده است: علی رغم کشف سویه‌های متعدد کرونا در سال گذشته میلادی، واکسن‌ها به طور قابل توجهی موفق به ایجاد سطح بالایی از ایمنی در برابر ابتلا به کرونای شدید شدند و تاکنون اطلاعاتی در زمینه مقاومت اُمیکرون به واکسن ارائه نشده است.

آکسفورد تاکید دارد: با این حال، ما از ابزار‌های لازم و فرآیند‌های مناسب برای توسعه سریع واکسن تطبیق پذیر با سویه‌ها جدید در شرایط اضطراری برخورداریم.

پیشتر شرکت فایزر وعده داده بود توانایی آن را دارد که در شرایط اضطراری واکسن تطبیق یافته با سویه اُمیکرون را ظرف یکصد روز به بازار عرضه کند. سازمان جهانی بهداشت اکنون در حال بررسی ابعاد مختلف عملکرد و مقاومت اُمیکرون به واکسن‌های موجود است و قرار است ظرف ۱۲ روز آینده گزارش خود را در این زمینه ارائه کند./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسن های کرونا کرونای ا میکرون ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی صبح امروز سه شنبه در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان و هیأت همراه، بیان کرد: دانشگاه‌ها رسالت بسیار مهمی بر عهده دارند، امروز مساله اصلی استان عقلانیت حکمرانی است باید دانشگاه در این زمینه مؤثر باشد.

وی افزود: دانشگاه‌ها همیشه چشمه جوشان عقلانیت بوده و باید رسالت واقعی خود را دنبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه فرهنگی به عنوان سرباز این حوزه در حال فعالیت هستیم و خوشحال از اینکه دانشگاه در جنگ رسانه‌ای در حوزه فرهنگی ورود کرده، ما به دنبال استفاده از دانش تخصصی در این زمینه هستیم تا با کمک علم روز در این عرصه گام برداریم.

وی اظهار کرد: در سطوح مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در کنار دانشگاه بوده و خواهیم بود و برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی کمک کار خواهد بود.

جهانشاهی گفت: دانشگاه باید همچون گذشنه منشأ معنویت، آغاز جهان بینی، شناخت سیاست و فرهنگ و اجتماع باشد اینها باید برای دانشجویان تبیین شود تا در این زمینه گام بردارند.

وی تاکید کرد: یکی از شکاف‌های اختلاف در سیستان و بلوچستان، مسائل قومی مذهبی است، پیام نور، به عنوان دانشگاهی که بیشتر دانشجویان آن بومی هست باید در زمینه هم صدایی و پیشرفت استان ورود کند.

اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت امورات قرار دارند

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار بیان کرد: این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۷ با شعار «آموزش برای همه، همه جا و همه» در راستای توسعه عدالت آموزشی بویژه سیستان و بلوچستان است که بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۱۰ مرکز و واحد آموزشی آن مشغول به تحصیل هستند.

ابوالفضل توسلی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت امورات قرار دارند، گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک بازو در کشور و استان خواهد بود و این مهم را در عملکرد خود نشان می‌دهیم.

وی ادامه داد: این دانشگاه به علت سطح گستردگی این استان یکی از دانشگاه‌های مؤثر در بحث جذب اشتغال است و بیش از ۶۰ درصد محصلان این دانشگاه، در ادارات دولتی جذب شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ یک سری اهداف را برنامه‌ریزی و برای رسیدن به آنها تلاش کردیم، بنابراین در فرصت یک ساله زحمات زیادی کشیده شد تا پیام نور سیستان و بلوچستان را به عنوان یک دانشگاه مؤثر در سطح استان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: نگاه توحیدی به مسائل و کار برای رضای خدا و تسهیل کار دانشجویان با تفکر انقلابی به صورت جهادی، مدیریت میدانی و مدیریت بدون مرز سه استراتژی در دستورکار است؛ یعنی خود را معطل اجرای دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌ها قرار نداده‌ایم و به صورت آتش به اختیار در چارچوب قوانین گام برمی‌داریم.

توسلی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری میزگردهایی با حضور اساتید و نخبگان و دانشجویان رأی اولی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات، اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، برپایی نمایشگاه به مناسبت دهه فجر، برگزاری جشن و جُنگ شادی به مناسبت اعیاد مذهبی و ملی، برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین حسینی و برگزاری نخستین همایش ملی کارآفرینی و توسعه پایدار با تاکید بر نقش آب در زابل از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار توسط این دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور مفتخر به داشتن ۱۵ شهید در حوادث تروریستی استان است که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز گام‌های مؤثری برداشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: در دهه دوم اردیبهشت ماه جاری یادواره شهدای شاخص دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد که نیاز به همکاری در این زمینه از سوی تبلیغات اسلامی داریم، همچنین در هفته جاری ساختمانی در مرکز دانشگاهی تهران به نام یکی از شهدای دانشگاه پیام نور استان نامگذاری می‌شود که این مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کد خبر 6086199

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور