Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@13:39:05 GMT

ترک تحصیل ۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۹۹۹۲

ترک تحصیل ۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان استان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برابر آمار اسمی وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان استان به دلیل ویروس کرونا ترک تحصیل کردند.

محمد اعتدادی، شامگاه (چهارشنبه_ ۱۰ آذر) در دیدار با مسئولان شهرستان اردستان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه آموزش و پرورش تعامل بسیاری باید بین این دستگاه و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام شود که امروز در سفر به شهرستان اردستان بر این موضوع مهم بیشتر تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموعه مدیران شهرستان اردستان تعامل بسیاری با مجموعه آموزش و پرورش دارند، افزود: با پیگیری های مسئولان اردستان تجهیزات هنرستان های این شهرستان به روز و کسری های واحدهای آموزشی جبران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس، تصریح کرد: همانطور که ستاد ملی کرونا ابلاغ کرد تمام مدارس استان اصفهان از اول آذرماه بازگشایی شد و هیچ مدرسه ای در استان آموزش صرفا مجازی را دنبال نمی کند.

۸۵ درصد از دانش آموزان، واکسن کرونا را دریافت کردند

اعتدادی گفت: مدارس استان با هماهنگی مدیر مدرسه و شورای آموزش و پرورش حضور دانش آموزان را هماهنگی می کنند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان به تمام مدارس استان ابلاغ شده است، افزود: اگر اعضای شورای مدرسه این دستورالعمل ها را به دقت اجرا کنند در موضوع خطرات ویروس کرونا جای هیچ گونه نگرانی برای خانواده ها و داشن آموزان نخواهد بود. اولویت اول آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان است و به همه مدیران شهرستان ها تاکید شده که این اولویت باید در هر مدرسه ای در نظر گرفته شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان حدود ۸۵ درصد از دانش آموزان واجد شرایط، واکسن کرونا را دریافت کردند و درصد باقیمانده آنها به دلایل مختلف هنوز موفق به دریافت واکسن نشدند. توصیه می شود خانواده ها در اولین فرصت فرزندان خود را به تزریق واکسن تشویق کنند.

فضای مجازی تاثیر مثبتی روی دانش آموزان نداشت

اعتدادی با اشاره به تاثیر کلاس های مجازی بر آموزش دانش آموزان، خاطرنشان کرد: فضای مجازی تاثیر مثبتی  بر عملکرد تحصیل دانش آموزان استان اصفهان نداشته و از نظر افت تحصیلی و آموزش قطعا نسبت به سال های گذشته دچار نارسایی شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان استان به دلیل استفاده بیش از حد کلاس های مجازی دچار مشکل سلامت روان شدند، گفت: متاسفانه ویروس کرونا تاثیر منفی خود را در آموزش و پرورش گذاشته و برابر آمار اسمی وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان استان ترک تحصیل کردند. این تعداد دانش آموز توسط همکاران در حال شناسایی هستند و امیدواریم با تلاش خانواده ها به تحصیل برگردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به امتحانات پایانی دانش آموزان گفت: برنامه ریزی امتحانات پایانی ابلاغ شده و امتحانات پایه دوازدهم نیز به صورت حضوری است و شرایط برای امتحانات حضوری دانش آموزان در سایر دوره ها با توجه به شرایط کرونا هر منطقه ابلاغ می شود.

اعتدادی گفت: شهرستان هایی که در شرایط قرمز ویروس کرونا قرار گیرند شرایط تحصیلی مدارس آنها نیز تغییر می کند.

 ۱۲ هزار نفر کمبود نیرو داریم

وی در خصوص آخرین وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال آموزش و پرورش با توجه به اینکه در شروع سال تحصیلی بیش از ۶۲۰۰ نفر بازنشسته داشته، برای شروع سال تحصیلی در ماه مهر بیش از ۱۲ هزار نفر کسری نیرو داشتیم اما با پیگیری های به عمل آمده موفق شدیم ۱۸۰۰ نفر از بازنشسته ها را به استمرار خدمت دعوت کنیم و کسری نیرو تا حدودی جبران شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با شروع سال تحصیلی در کلاس های مجازی و حضوری کمبود معلم وجود نداشته و کسری فرهنگیان از روش های قانونی جبران شده و فعلا حوزه آموزش و پرورش در حال تعلیم و تربیت دانش آموزان است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس کروناویروس استانی شهرستانها استانی اجتماعی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان دانش آموزان استان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته بود که انتشار نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی با موجی از واکنش‌ها مواجه شد.

برای نخستین بار قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اُفت دو نمره‌ای معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وضعیت نامناسب قبولی‌ها در امتحانات نهایی و افت شدید نمرات انتقادهایی را برای وزارت آموزش و پرورش به همراه داشت و عده‌ای مجدداً از نبود عدالت آموزشی نوشته و گفتند.

اواخر سال گذشته محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی از تغییرات در برگزاری امتحانات نهایی و تسهیل در فارغ‌التحصیلی دانش آموزان خبر داد. او این موضوع را مطرح کرد که شورای عالی آموزش و پرورش هم این پیشنهاد معاونت آموزش متوسطه را تأیید کرده است.

بر اساس این مصوبه، دانش‌آموزان می‌توانند برای چهار عنوان درس نهایی که نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند از «تبصره»، استفاده کنند.

در گذشته، اگر دانش‌آموزی معدل بالای ده گرفته بود؛ حتی اگر دو عنوان درس نهایی و دو درس غیر نهایی را نمره زیر ۱۰ و بالای ۷ (بین ۷ تا ۱۰) کسب می‌کرد، با شرط داشتن معدل بالای ۱۰ می‌توانست با استفاده از تبصره، فارغ‌التحصیل شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص دلایل تأیید این موضوع گفته بود؛ با توجه به اینکه عمده دروس پایه‌های دهم و یازدهم نیز نهایی شده، معاونت آموزش متوسطه پیشنهاد داد تا ۲ عنوان دروس «غیرنهایی» هم «نهایی» منظور شود؛ بدین ترتیب با موافقت کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، مقرر شد دانش‌آموزان بتوانند جهت فارغ‌التحصیلی، برای ۴ عنوان درس نهایی از این تبصره استفاده نمایند.

در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش باید توجه خود را بر ارتقای کیفیت آموزشی قرار دهد؛ شورای عالی آموزش و پرورش به دنبال فارغ‌التحصیلی محصلان است تا به هر ترفندی و علی رغم کیفیت پایین آموزش ارائه شده در استان‌های محروم یا کمتر برخوردار، این افراد از مدرسه خارج شوند؛ به امید اینکه در بازار کار یا جای دیگری آینده خود را جست‌وجو کنند.

در حقیقت عمده این تغییرات ناشی از همان تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ارزش نمرات امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی را در پذیرش دانشگاه‌ها تا ۶۰ درصد افزایش داد.

امانی دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگویی هم همین موضوع را مطرح کرد و گفت: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.

پیشنهاد اخیر این است که طبق تک‌ماده؛ اگر دانش‌آموزی حداکثر در چهار عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

سال گذشته در اولین سال محاسبه معدل امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها، متأسفانه شاهد اُفت نمرات دانش‌آموزان بودیم، کیفیت سوالات امتحانات نهایی و نبود عدالت آموزشی شد تا سال گذشته میانگین نمرات در شاخه نظری ۱۱.۶۲ و امسال به ۱۰.۰۲ رسید.

حالا آموزش و پرورش که در مسیر خود باید وضعیت امتحانات نهایی را بهبود بخشد و سوالات امتحانات نهایی را به نوعی طراحی کند که تنها دانش آموزان برتر قادر به پاسخگویی صحیح و کامل به سوالات باشند؛ شاهد افت نمرات و مردودی بسیاری از دانش آموزان خصوصاً در مناطق محروم و کمتر برخوردار بوده است. برای همین هم آموزش و پرورش به جای ارتقای وضع عدالت آموزشی و رشد وضعیت نمرات امتحانات نهایی در همه مناطق، اقدام به تغییر شرایط فارغ‌التحصیلی و محاسبه چهار درس زیر ده کرده است تا نوجوانان و محصلان بدون بهبود وضعیت تحصیلی از مدرسه خارج شوند و جای دیگری به دنبال آینده خود بگردند.

باید منتظر ماند و دید تصمیم جدید شورای عالی آموزش و پرورش تا چه میزان در افت نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی اثر گذار خواهد بود.

کد خبر 6080704 علی قدمی

دیگر خبرها

  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند