Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@07:57:30 GMT

آلودگی هوا تا چه زمانی ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۰۰۰۷

معاون محیط زیست اداره کل استان تهران به بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت آلودگی هوای این استان پرداخت.

زهره عبادتی در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که تا کنون چه اقداماتی برای مقابله با آلودگی هوا در استان تهران صورت گرفته است؟، گفت: تا پایان آبان ماه ۲ هزار و ۳۶۷ واحد صنعتی کوچک مقیاس و ۲۴۴ واحد صنعتی برزگ مقیاس و نیروگاه‌ها را مورد پایش قرار دادیم و همچنین ۱۲۷ مورد پایش مراکز معاینه فنی و ۸۰ مورد پایش شهرک‌های صنعتی را داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۹۷ مورد پسماند سوزی اخفا شده و ۱۹۶ مورد هم معادن شن و ماسه را مورد بازدید و پایش قرار دادیم، ادامه داد: ۳۴ مورد توقف فعالیت واحد آلاینده داشتیم و ۱۷۸ مورد هم اخطاریه صادر کردیم که تمام این اقدامات در ۱۰۰ محور در سطح استان و طی آبان ماه انجام شده و ادامه این فعالیت‌ها هم طی آذر ماه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: آلودگی هوا کنترل کووید را سخت‌تر می‌کند

معاون محیط زیست اداره کل استان تهران با بیان اینکه به هر حال و با توجه به اینکه با شرایط وارونگی دمایی و پایداری هوا مواجه هستیم، تجمع غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا کرده است، افزود: هر چه میزان فعالیت‌های آلوده کننده کمتر باشد به بدتر نشدن اوضاع کمک می‌کند و در حال حاضر هم بر اساس مصوبات کار گروه اضطرار آلودگی هوا فعالیت معادن شن و ماسه، تولید بتان و آسفالت همچنین فروش و حمل و نقل آن‌ها به منظور کاهش آلودگی هوا ممنوع است.

عبادتی با اشاره به اینکه نظارت‌های لازم به صورت شبانه روزی توسط همکاران ما در حال انجام است، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به انجام این اقدامات میزان آلودگی هوا در آذر به نسبت آبان ماه کاهش یافته است؟، اظهار کرد: آلودگی هوا در آذر به نسبت آبان ماه کاهش نیافته است چرا که ما در آ ماه گذشته هنوز وارد شرایط اضطرار نشده بودیم و هم اکنون با این شرایط مواجه هستیم، اما قطعا اگر این اقدامات کنترلی انجام نشوند شاخص آلودگی هوا بسیار بالاتر می‌رود و کنترل فعالیت‌های آلوده کننده هوا به بهبود اوضاع کمک بسیاری می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا محیط زیست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آلودگی هوا محیط زیست آلودگی هوا آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

محسن صیادی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می‌کرد، اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در پی گشت‌های مشترک و تشدید بازرسی‌ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد، سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.

صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد پروانه کسب گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • ◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات