Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@00:31:31 GMT

نمک صورتی سالم تر از سفید است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۰۰۲۱

یک مطالعه جدید فواید و مضرات نمک سفید و صورتی را به تفکیک اعلام کرده است. ناطقان: نمک صورتی نه تنها زیباست، بلکه دارای مواد معدنی و ریز مغذی‌های بیشتری نسبت به نمک معمولی سفید است. اما یک مطالعه جدید این ایده را که نمک صورتی برای شما بهتر است  با برخی یافته‌های بسیار نگران‌کننده، رد کرده است و اینکه نمک صورتی از سفید مفیدتر است؛ درست نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با یک جستجوی سریع در گوگل می‌توانید فواید نمک صورتی را مشاهده کنید؛ از بهبود خواب تا مبارزه با پیری و غیره. همچنین ادعا می‌شود که نمک صورتی ریزمغذی‌های بسیار بیشتری نسبت به نمک سفید استاندارد دارد و بنابراین از نظر تغذیه‌ای برتر است. با این حال، تحقیقات جدید استرالیایی این مسئله را با برخی یافته‌های بسیار نگران‌کننده رد کرده است.

محققان دریافتند که در حالی که برخی از مواد مغذی مفید در مقادیر بیشتری در نمک صورتی در مقایسه با نمک سفید یافت می‌شوند (آهن، کلسیم و منیزیم)، طیفی از ترکیبات بالقوه مضر نیز در نمک‌های صورتی یافت می‌شوند.

آلومینیوم، سیلیکون و گوگرد از جمله ترکیبات غیر مغذی موجود در نمونه‌های نمک صورتی است. وجود سرب در نمک‌های صورتی نگران‌کننده‌ترین موضوعی بود که در این تحقیقات مشخص شد.

در کل نمک فارغ از هر رنگی نمی‌تواند برای سلامتی مفید باشد، نمک سرشار از سدیم است که می‌تواند فشار خون شما را بالا ببرد و اگر بیش از حد مصرف شود، می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله نارسایی قلبی، سنگ کلیه و حتی سرطان معده شود. نمک صورتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و به دلیل وجود احتمالی آلاینده‌ها می‌تواند آسیب بیشتری به شما وارد کند.
۱۰ راه برای کاهش مصرف نمک

واقعیت این است که بیشتر ما نمک بیش از حد می‌خوریم. بله، برای عملکرد درست بدن‌مان به مقداری سدیم نیاز داریم، اما می‌توانیم تمام آنچه را که نیاز داریم از غذا‌های کامل (مثلاً غذا‌های دریایی، نان و شیر) تامین کنیم. نیازی به افزودن نمک  از نوع صورتی فانتزی یا ...  به وعده‌های غذایی نیست.

۱) گیاهان و ادویه جات تازه را جایگزین نمک کنید.

۲) چاشنی‌های خریداری شده در فروشگاه را به جای فلفل قرمز و سیر کنار بگذارید.

۳) سس‌های خود را در خانه از ابتدا درست کنید.

۴) آب موجود در سوپ‌ها و خورشت‌ها را عوض کنید.

۵) گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و بیکن را با گوشت تازه جایگزین کنید.

۶) میوه‌های تازه یا ماست را به جای چیپس و چوب شور انتخاب کنید.

۷) در صورت امکان، از نمک استفاده نکنید.

۸) در آشپزخانه خلاق باشید و غذا‌های مورد علاقه خود را در خانه درست کنید.

۹) کنسرو لوبیا را آبکش کرده و زیر آب  بشویید تا مقداری از نمک آن شسته شود.

۱۰) در کنار غذای خود از میوه‌های مرکبات (لیمو، لیموترش، پرتقال) استفاده کنید تا طعم متفاوتی روی پروتئین‌ها داشته باشید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نمک صورتی ، سالم تر ، سفید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نمک صورتی سالم تر سفید نمک صورتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور یک ستاره در روزهای افت سپاهان (عکس)

به گزارش ورزش سه، رضا شکاری وینگر سپاهان در بازی‌های اخیر روی فرم خوبی قرار دارد و در بازی با ذوب آهن نمایش خوبی ارائه کرد و نفوذهای تاثیرگذاری داشت.

شکاری در سه هفته اخیر برای سپاهان موفق به گلزنی نشده اما هر زمان که در ترکیب حضور داشته روند هجومی خوبی پیش گرفته و سمت چپ این تیم را در فاز هجومی فعال کرده است.

در این مسابقه شکاری در نیمه دوم نفوذهای خوبی انجام داد اما در ارسال پاس‌های آخر تمرکز کافی را نداشت، شاید اگر سپاهانی ها شانس بیشتری برای قهرمانی داشتند و با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم می‌کردند او یکی از مهره های تاثیرگذار در مسیر قهرمانی این تیم بود و می‌توانست در کنار دیگر بازیکنان هجومی این تیم تاثیرگذارتر باشد.

شکاری در نیم فصل دوم لیگ برتر فرصت‌های بیشتری برای حضور در زمین پیدا کرده و دو گل هم برای این تیم به ثمر رسانده، او با ادامه روند خوب خود در ادامه فصل می‌تواند به یکی از بازیکنان اصلی تیم تبدیل شود که در تک مسابقات جام حذفی نقش کلیدی داشته باشد.

سپاهان با حضور رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده در سمت راست حملات خوبی شکل می‌دهد و با توجه به نفوذهای کمتر زکی‌پور از سمت چپ او مسئولیت بیشتری برای خلق موقعیت از جناحین دارد و به خوبی در این پست ایفای نقش می‌کند.

دیگر خبرها

  • ظهور یک ستاره در روزهای افت سپاهان (عکس)
  • آینده مبهم جنجالی‌ترین خرید فصل رئال
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • بازی‌های لیگ برتر ایران در چه صورتی بدون تماشاگر می‌شوند؟
  • تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها | این تعطیلی در چه صورتی لازم‌الاجراست؟
  • بانک‌ها در چه صورتی پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • بانک‌ها در چه صورتی پنحشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • این شهر می خواهد ۲ ساعت به مدت زمان شبانه‌روز اضافه کند!
  • زمان در این شهر ۲۶ ساعت است نه ۲۴ ساعت!