Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطفی زاده در سال ۱۲۹۹ از پدری ایرانی و مادری روس در باکو متولد شد. او تحصیلات اولیه خود را در تهران و باکو به انجام رساند.

به گزارش برنا؛ گوگل در روز سه‌شنبه به احترام لطفی علی‌عسکرزاده مشهور به لطفی زاده ریاضیدان، دانشمند کامپیوتر، مهندس برق و استاد ایرانی علوم رایانه در دانشگاه کالیفرنیا و همچنین مبدع نظریه منطق فازی و شاخه‌های متنوع آن، لوگوی خود را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در چنین روزی در سال ۱۹۶۴( ۱۳۴۳)، مقاله مجموعه‌های فازی خود را به ثبت رساند که مفهوم منطق فازی را ارائه می‌کرد. لوگوی گوگل تصویری از لطفی‌زاده را در کنار معادله ریاضی به تصویر می‌کشید.

نظریه منطق فازی،  شکلی از منطق‌های چندارزشی بوده که در آن ارزش منطقی متغیرها می‌تواند هر عدد حقیقی بین ۰ و ۱ و خود آن‌ها باشد.

لطفی زاده در سال ۱۲۹۹ از پدری ایرانی و مادری روس در باکو متولد شد. او تحصیلات اولیه خود را در تهران و باکو به انجام رساند.

وی در سال ۲۰۱۱ و در ۹۰ سالگی مفهوم «اعداد زد» را مطرح کرد تا عدم قطعیت را به ارزش‌های رقمی اعداد فازی بیفزاید. این مفهوم در سال ۲۰۱۳ به نام او ثبت شد. او بیش از ۲۰۰ مقاله علمی در کارنامه خود دارد و بالغ بر ۳۵ دکترای افتخاری از دانشگاه‌های معتبر جهان کسب کرده است.این دانشمند بزرگ در سال ۲۰۱۷ در برکلی کالیفرنیا درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق رایانه گوگل جهان خاک گوگل لوگو دانشمند لطفی زاده لطفی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریادار ایرانی: با همت مردم به راه خود ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی گفت: ۴۵ سال است که دشمن ما را تهدید می‌کند اما ما هیچ‌گاه عقب نکشیدیم و تسلیم آن‌ها نشدیم.

بیشتر بخوانید: دریادار ایرانی: نیروی دریایی در دفاع از حد و مرز نوار ساحلی کشور با اقتدار عمل می‌کند

وی در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: پیام ما پیش از این به دشمن رسیده بود و امروز با همت مردم نیز آن را تکرار می‌کنیم؛ به راه خود ادامه خواهیم داد.

دریادار شهرام ایرانی در حاشیه مراسم رژه ارتش نیز درباره تغییر موازنه قوا در منطقه، اظهار کرد: خیلی وقت است که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است. امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

وی افزود: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه عمل می‌کند. ادامه این روند ان شاءالله اینگونه است که دولت های منطقه خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت ها بیدار می شوند و متوجه می شوند که ملت‌های خود چه می‌خواهند.

انتهای پیام

کد خبر: 1227508 برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد ( عکس )
  • قزوین به داشتن فرزند برومندی به نام سردار حاجی زاده افتخار می‌کند
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • پایان نبرد سایه‌ها، تغییر منطق بازدارندگی و آغاز فصل جدید در رویارویی ایران و اسرائیل
  • دریادار ایرانی: با همت مردم به راه خود ادامه می‌دهیم
  • (تصاویر) تغییر ظاهری بزرگ ابراهیم رئیسی؛ پای عمل پزشکی در میان است؟
  • (ویدیو) حاج آقا دانشمند: دوست دارم کنسرت بروم اما می‌ترسم
  • روایت داور ایرانی از کشتی جنجالی چامیزو و بایراموف در باکو