Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جفری کلارک، یکی از مقامات ارشد وزارت دادگستری در دولت ترامپ در اوایل ماه نوامبر از پاسخ به سوالات مقامات قضایی آمریکا و ارائه مدارک، اسناد و شواهد خود درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره سر باز زد. به همین دلیل تمامی اعضای کمیته منتخب کنگره علیه او رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رای راه را برای مجلس نمایندگان آمریکا به منظور محکومیت قطعی کلارک باز می‌کند. مقامات قضایی تا آخر هفته جاری به کلارک فرصت دادند تا در دادگاه حاضر شود و شواهد و مدارک خود درباره حادثه ۶ ژانویه را تحویل دادگاه دهد.

بنی تامپسون، یکی از اعضای هیئت مدیره کمیته تحقیقات کنگره در این باره گفت: روز گذشته وکیل کلارک در تماسی با مقامات قضایی اعلام کرد وی با استفاده از حق متمم پنجم خود قصد حضور در دادگاه را ندارد.

تامپسون در این زمینه تاکید کرد: ما به کسی اجازه نمی‌دهیم آمریکا را تحقیر کند. این فرد باید در دادگاه حاضر شود و به سوالات کمیته پیرامون روز حادثه شهادت داده و اسناد و مدارک در این زمینه را ارائه کند. 

جفری کلارک، سرپرست سابق بخش مدنی وزارت دادگستری آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ و یکی از حامیان و مدافعان رییس جمهور سابق آمریکا در زمینه ادعای تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا کمیته تحقیقات کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 847044 برچسب‌ها ناصر کنعانی وزارت امور خارجه آرژانتین خبر ویژه

دیگر خبرها

  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند